HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Byta högnivå kablen på Rel Strata 2 till ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/08/06 :  20:36:16  Show Profile Send Kero a Private Message
Hallåj!

Jag har skaffat mig en Rel Strata 2 sub. Provade nyligen att köra med den högnivå kabel med Neutrik Speakon kontakt som Rel själva rekommenderar för bästa integration.
Jag tyckte det blev bättre på precis det sättet.
Nu är den kabeln som följer med alldeles onödigt lång och verkar inte vara av nån vidare kvalitet förutom själva kontakten. Så jag tänkte att jag skulle byta ut kabeln till nåt bättre, behöver bara ca 1 meter.
Kabeln har tre ledare. Två för höger och vänster plus och en gemensamm minus.

Kabeln ansluts ju alltså på högtalar kablarna, alltså högnivå.
Men på Rels hemsida så stor det att "Input Impedance, Ohm" är 100K på den här högnivån.
Då är min fråga, kanske lite korkad men vilken kabel typ ska man lämpligast använda sig av då, högtalar kabel ( i.o.m att kabeln ansluts som en högtalar kabel på högtalar utgången ) eller ska man ha vanlig signal kabel p.g.a den höga ingångs impedansen ?

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/08/07 :  22:29:41  Show Profile Send Kero a Private Message
Nån måste väl ha nåt och komma med eller uppfattas mitt försök till förklaring ovanför bara som flum ??
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000