HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Ny referens - CD spelare från Resolution Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/08/10 :  13:58:30  Show Profile Send poman a Private Message
För mej spelar det ingen roll om fjärren är av plast om man nu vill ha
en sådan i metall då kan det vara som tillbehör som Primare exempelvis.
Huvudsaken är att produkten i sej är välbyggd och bra konstruerad.


Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/10 :  14:34:47  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Martin H:

Hifisverige är inte så stort som man kanske tror ibland. Däeför är det viktigt att man tänker sig för när man marknadsför sina kamraters produkter/butiker.

Vi har haft diskussionen förut och jag vill inte ha den igen. Vi människor är också olika och jag är ganska säker på att du inser vilket ont blod det väcker när du är inne i en nyhetstråd robban har och kritiserar produkterna.

I en tråd om Kimber http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=17161 fungerar du som direkt ombud (?) för en specifik affär samt de förslag du har att välja på ligger båda i samma korg.

Det har varit nog med trubbel i vissa läger så elda inte på är du bussig. (för då lägger jag ut "kompis med Hifi Art" under ditt nickname.....)

.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/08/10 :  14:47:34  Show Profile Send MartinH a Private Message
Kan väll nämna att HifiArt även säljer Supras kablar, men det betyder inte att jag gillar dom för det..Och sen så är Kimber ett företag som har klart mycket bättre kablar än vad Supra har och det vet jag att en hel del andra tycker oxå.
Sen att det bara är HifiArt som säljer Kimber i Stockholm ör nog inte nått jag kan stå till svars för.

Och att kalla mig för en "snik-säljare" förstår jag inte riktigt, jag köper inga produkter av Hifiart annat än när jag tex ska ha en ny kabel till min egen anläggning, och visst kan jag få en 10-20 % rabatt, men det får nog en hel del..

Så jag tycker du kan sluta implementera en massa om sånt som du inte direkt vet så mycket om.

Jag har en åsikt om att det var den fulaste fjärr jag nånsin sett på en produkt i den prisklassen, och det är inget med ditt företag att göra, utan mot firman som gjort produkten.

Men du verkar ta allt som påhopp på dig själv som person och det har varit så varenda gång som nån sagt nått negativt mot de produkter som du tar in ( tex den digitala nålvågen !! ), och det har ju inte bara varit jag som sagt saker om detta..

Och jag kanske inte hadde silkesvantarna på när jag gav mina komentarer, men det brukar inte du heller ha direkt..

/M


Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/08/10 :  14:53:42  Show Profile Send MartinH a Private Message
Min nattliga konversation med marbrink fortsatte under PM istället då jag ville ge honom hjälp att hitta nån handlare i södra sverige som säljer Kimber, då han själv bor i skåne.

Och jag tror nog inte han åker till stockholm för att handla en kabel när han kan få tag i en betydligt närmare, och därför gav jag honom mailadressen till audioconnection.

Men jag måste få ge åsikter på de andra som jag gillar och som jag vet ger liknanade prestana.

Och jag ska nog faktiskt göra som du säger och lägga in nått under mitt nick, så slipper vi en massa missförstånd i framtiden

/M
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/08/10 :  15:25:20  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej MartinH,

Nu var du väl lite återhållsam, - men samtidigt vet vi nu var i branschen du hör hemma....

Härligt!

Mvh, robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/10 :  23:39:45  Show Profile Send brumel a Private Message
Jaha nu blev det gnabb om en fånig fjärr. Själv tycker jag det intressanta är den där spelaren. Senaste Hifi Choice verkade tycka bra om den här och även deras mätutrustning tycktes hålla med för en gång skull. Formatet och designen är ju nästan likt..

edit: fel av mig. Mätningarna jag tänkte på var på Talks spelare i samma prisklass och i HFNRR. Men det var en upsamplingsspelare det också.

Hifiarkeologen

Edited by - brumel on 2003/08/11 22:10:47
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/08/11 :  10:24:24  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Är det bara jag som FÖREDRAR en plastig fjärr? Som barn får leka med, som man kan tappa utan att vara orolig, som man kan pilla upp luckan på när man har tråkigt etc. Jag vill ha en fjärr som man kan ha sönder utan ångest. Jag vill misshandla den istället för nya fina apparaten. Jag vill inte behöva vara rädd om fjärrkontrollen.

Till mina apparater har jag köpt en billig, platsig, programmerbar fjärr, så att jag slipper alla tunga, lyxiga (i mitt tycke) oanvändbara fjärrkontroller som skickats med. Den kan alla i familjen använda utan att jag blir orolig.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/08/11 :  11:11:07  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

Håller helt med. Jag har en kompis där sonen i huset spolade ner fjärrkontrollen i toan...

Vi har en nyfiken hund hemma som gärna testar om saker är ätbara. Det har hänt mer än en gång att jag fått rädda fjärrkontroller, cd-fodral och kablar från Sigges käft....

Fjärrkontrollen i fråga har jag erfarenhet med sedan tidigare. Andra företag använder den också som tidigare nämnd, tex, TACT. Fjärren är faktiskt rätt bekväm att använda. En mindra antal knappar och det går enkelt att hantera den med en hand. Den är även rätt kraftfull, så du behöver inte rikta den mot apparaten för att signalen skall nå fram.

Sedan – om olyckan skulle vara ute – hund eller barn skyldiga, är den relativt rimlig att ersätta.


Mvh, robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/08/13 :  12:41:44  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

nedan följer en länk till en intressant artikel angående up - och oversampling. Artikeln är skriven av Jeff Kalt, grundaren av Resolution Audio.

http://www.resolutionaudio.com/Up-Oversampling.pdf

mvh, robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000