HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tack för ni finns alla moderatorer och Timbre
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/08/06 :  19:40:49  Show Profile Send Hepcat a Private Message
_AvATAr_: vi kan allt ha våra meningsskiljaktigheter också.

www.selleri.de

Edited by - Hepcat on 2003/08/06 19:42:01
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/08/06 :  23:15:31  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Skulle kanske vara bra att återinföra rubriken "Övrigt" nu !?

matså´s trådar hanslar nästan aldrig om Hifi !

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/07 :  08:06:23  Show Profile Send matså a Private Message
quote:
Skulle kanske vara bra att återinföra rubriken "Övrigt" nu !?

matså´s trådar hanslar nästan aldrig om Hifi !


Nu är din dag räddad, du var tvungen att köra med det struntsnacket. Suck!!

Min fotosida på flickr

Edited by - matså on 2003/08/07 11:14:57
Go to Top of Page

Avatar
Member

83 Posts

Posted - 2003/08/07 :  11:58:44  Show Profile Send Avatar a Private Message
Hepcat

Ånej, trubbel i paradiset

"Jag gillar min Linn mest"
"Nej jag gillar min ännu mer"

eller?

There are only 10 kinds of people, those who understand binary and those
who don't
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/08/08 :  16:12:42  Show Profile Send nin a Private Message
mcbiff, Hoppas du driver?! Ett sådant forum vore ABSOLUT inget för mig iaf, eller för NÅGON demokratisk människa. Ett forum ska, enligt mig, ha ganska högt till tak. Kan man inte bli förbannad, glad, ledsen, etc när man debaterar så kan det lika gärna vara. Att ha sådana regel så man måste tänker igenom allt man säger 8-9 gånger och ändå vara rädd att åka ut är så långt ifrån någolunda fri debatt som man kan tänka. Låter lite gammal öststats fasoner enligt mig.
Jag personligen tycker hififorum.nu är bra modererat. Det låter debatter bli heta och bara stoppar om det går allt för långt.
Dvdforum är inte bra enligt mig. Vi har flera sjövilda moderators så styr och ställer där och skrämmer upp folk. Dvdforum är, enligt mig, ett bevis på att "högre i tak" ger bättre debatter.

Detta är min tanke, en sådan tanke hade nog blivit stängd och mitt konto borttaget på det forumet mcbiff visade.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/08/08 :  16:13:44  Show Profile Send ekman a Private Message
på dvdforum får moderatorerna dessutom hjärtattacker om man skulle råka lägga sin topic i fel forum =) rätt kul faktiskt
Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/08/08 :  16:36:14  Show Profile Send mcbiff a Private Message
nin: Nu har du helt missförstått meningen med forumet jag beskrev. Debatterna där är de mest fria och öppna jag någonsin upplevt. Alla får säga precis vad de vill om vad de vill, utan hänsyn till politisk korrekthet eller något. Att argumentera mot de som bestämmer går också utmärkt, det är inget man blir utkastad för.

Vad jag försökte få fram var att en onödig postning som inte fyller något som helst syfte kan få konsekvenser. Detta leder till en mycket högre nivå på alla diskussioner, ovillkorligen. Jag vill försäkra dig helt om att du har fått alltihop väldigt långt om bakfoten (förmodligen på grund av min halvdana beskrivning).

Faktiskt så är det så att om man bara tillämpar sunt förnuft på sina meddelanden så finns det noll risk för att man ska bli avstängd. Idioter blir däremot utkastade relativt fort, och det är åtminstone i mina ögon till det bättre.

Nåväl, jag räknade inte med att ni skulle förstå vad det gick ut på riktigt. Det är en stor avvikelse från "normala" forum, men jag vågar lova utan omsvep att signal/brus-förhållandet ligger vida över de flesta sådana "normala" internetdiskussionsforum.

EDIT: Jag borde nog tillägga att även om min beskrivning var lite halvtaskig så undrar jag om du inte gav dig ut för att missförstå den? Var skrev jag något om att fria tankar var förbjudna? Jag skrev att de var de bäst skötta forumen jag någonsin sett, betyder det att du tror att jag är emot fria tankar eller? Förklara gärna.

EDIT 2: Här är en länk till reglerna, så kan ni tolka själva. I mina ögon är de vettiga iallafall. http://www.somethingawful.com/forumrules/

Edited by - mcbiff on 2003/08/08 16:43:08
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/08 :  19:19:41  Show Profile Send Kemppi a Private Message
Och detta har med hifi att göra?

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/08/09 :  03:37:53  Show Profile Send nin a Private Message
Nja, tycker att bara saken att ta BETALT som man kan förlora för man råkar sitta full och skriva något dumt eller ett misstag är korkat.
Så med dom reglerna så hade t ex Matså vart avstängd några gånger, även jag mm.
Så är forumet bättre utan Matså?? Nej, det tycker inte jag iaf. Även om jag ibland undrar vad han pysslar med så ger han sin egen prägel och släpper mkt tänkvärda saker ibland.

Nej, Det är bra som det är här tycker jag.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/09 :  08:47:54  Show Profile Send matså a Private Message
Ja, nin ibland förstår du inte den gudomlige matsås gudomlige insatser. Du tänker "detta är så fantastiskt att jag inte fattar det"

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/08/09 :  10:54:00  Show Profile Send mcbiff a Private Message
nin: Du är givetvis fri att ha din åsikt, men det funkar bra där också tycker jag. Notera också att man inte blir utkastad om man postar full, utan om man postar OM att man är full. Rimligt? Avgör du.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/09 :  11:11:52  Show Profile Send matså a Private Message
Ha ha ha

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/09 :  11:17:42  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Håller med nin. Det är bra som det är, lite trams ibland kan man gott stå ut med. Den enklaste regeln är väl att man helt enkelt struntar i sånt som man inte vill läsa.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/08/09 :  13:08:17  Show Profile Send nin a Private Message
mcbiff, Nej, jag tycker det är rimligt att man kan göra bort sig ibland, och det kan bli så att man sätter sig full som en räka och säger något dumt, som vi alla kan skratta åt dagen efter. Att ha ett forum som är lika formellt och tråkigt som en debatt i P1 är inget som drar nytt folk till hobbyn skulle jag tro iaf.
Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/08/09 :  14:37:08  Show Profile Send mcbiff a Private Message
nin: Jag ska inte fortsätta argumentera detta, men jag tror att våra motsatta ståndpunkter beror på olika erfarenheter i forumdjungeln. På det här ytterst välskötta forumet, som dessutom främst riktar sig till lite äldre personer, har vi inga problem. När en kille postar lite full en gång i månaden eller vadsomhelst så är det inget problem, snarare lite roligt som du säger. Har man däremot 10000+ personer i alla åldrar med mognadsgrad som varierar därefter så kan det bli ett större problem väldigt snabbt. Tro mig.

Edited by - mcbiff on 2003/08/09 14:37:37
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/08/11 :  02:58:22  Show Profile Send nin a Private Message
mcbiff, Jag tror jag vet, är moderator på minhembio forumet (som nu byt namn och plats) och där är vi nog närmare 8000-9000 medlemar och haft några "pajaser" som inte gör någon nytta. Men varför ska alla bli påverkade p g a några få idioter?
Go to Top of Page

rqu
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/08/11 :  11:02:28  Show Profile Send rqu a Private Message
Om ni orkar kan ni även moderera bort lite särskrivningar, i alla fall i trådnamnen. Läs mer på http://www.skrivihop.nu/

Edited by - rqu on 2003/08/11 12:34:24
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/08/11 :  11:28:44  Show Profile Send nin a Private Message
rqu, Det bästa dom kunde göra var att moderera bort inlägg som dina! Skäms med dig!

Edited by - nin on 2003/08/11 11:30:29
Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/08/11 :  11:45:36  Show Profile Send mcbiff a Private Message
nin: Ok, då har vi helt enkelt olika åsikter. Inget fel med det.
Go to Top of Page

rqu
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/08/11 :  11:47:36  Show Profile Send rqu a Private Message
Jo, jag skäms lite, tycker bara att det ser så riktigt fult ut i ett i så övrigt seriöst forum!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2003/08/11 :  12:19:12  Show Profile Send huzze a Private Message
Vissa kan HiFi, andra kan stava - that's life.
Det viktiga är det som sägs (skrivs).

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/08/11 :  12:26:34  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Om man har synpunkter på någons sätt att stava kanske man kan ta det direkt med personen ifråga, via pm eller mail, istället för att inför alla forumets läsare kritisera vederbörande?

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/11 :  12:35:40  Show Profile Send Timbre a Private Message
Grunden i all pedagogik är att skapa rätt inlärningssituation.
Ett diskussionsforum är inte rätt tillfälle.
Håller fullständigt med dig MacDaxy, gränsen mellan välvilja och att spela Allan blir annars hårfin.
Go to Top of Page

rqu
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/08/11 :  12:38:50  Show Profile Send rqu a Private Message
Sorry, det var inte meningen att hänga ut någon, jag tog bort mitt exempel. Skriver själv inte särskillt bra eller rätt, tycker som sagt bara att det ser slarvigt ut med särskrivningar. Som sagt jag skäms och ångrar mina tarvliga inlägg...

Edited by - rqu on 2003/08/11 12:44:50
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/08/11 :  18:56:00  Show Profile Send nin a Private Message
rqu, Det är lugnt Häng med oss och skriv i sär lite mära
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000