HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 mkIV samma som 3-Way ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jaha
Member

70 Posts

Posted - 2003/08/06 :  01:14:24  Show Profile Send Jaha a Private Message
Hej!

Jag fick tips av en polare att titta på ett par
Wharfdale - Emerald 97 mkIV
högtalare, dock så när jag söker på webben så får jag bara 1 resultat om jag söker med "mkIV". Söker jag utan så får jag massor. Är mkIV samma som:

Wharfedale Emerald 97 3-Way Floorstanding Speakers
?

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/08/06 :  09:58:44  Show Profile Send drgreen a Private Message
"3-way" betyder att det är en trevägshögtalare. Mk IV att det är version 4 av samma högtalare. Du får läsa på träffarna så kanske det står om skillnader mellan de olika versionerna.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/06 :  13:30:20  Show Profile Send Aton a Private Message
I det här fallet behöver du kanske inte vara så noga med att det är just fjärde versionen. Jag tror att alla versioner av denna högtalare fått bra omdömen (i sin prisklass).
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/08/06 :  14:05:42  Show Profile Send Sudden a Private Message
Jaha har du provat www.referenceaudio.se
Dem säljer dessa högtalare, har lyssnat på just IV´n och jag tycker att den låter mkt bra för pengarna.
Men jag vet inte riktigt om jag håller med Aton, (rätta mig om jag har fel) från 1-2 så bytte man baselement (ser dock likadant ut) för att man inte var nöjd med det gamla. När den sedan har bytt betäckning så är det för att dem ha uppdaterat delningsfiltret. Och mig veteligen så kan delningsfilter göra stor skillnad på ljudet.

Lycka till
/Sudden
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000