HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Dum fråga om country
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/05 :  00:24:07  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Jag brukar själv irritera mig på folk som ställer sådana här luddiga frågor, men jag kan inte låta bli: För några år sedan hörde jag en låt på radio med en manlig countryartist. Jag tyckte det lät väldigt lovande och beslöt att lägga artistens namn på minnet. Det gjorde jag naturligtvis inte, men jag tror jag skulle känna igen det om jag hörde det så nu undrar jag om det finns någon countryexpert på detta forum som bara kan rapa upp alla lite mindre kända manliga countryartister som finns...

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/08/05 :  00:32:25  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Finns väl ca 5.768 st bara i Texas !!!!!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/05 :  01:00:30  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Eagles

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/08/05 :  02:08:00  Show Profile Send ekman a Private Message
texas har grymma radiokanaler =) den mesta countryn där är riktigt tuff
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2003/08/05 :  02:39:18  Show Profile Send Gus a Private Message
Här finns det kanske något namn som passarhttp://www.allmusic.com/mus_Styles.html
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/08/05 :  08:55:28  Show Profile Send JesseX a Private Message
Nu finns det många olika stilar inom country. Om du kan beskriva stuket lite bättre går det nog att komma med något bra förslag.

Just i radiosammanhang är ju Dwight Yoakam ett namn som inte verkar helt udda. Han spelar rätt juste "åka-bil-musik".

Gram Parsons är förstås en gigant men han spelas nog inte så mycket på radion idag.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/08/05 :  08:58:47  Show Profile Send hal a Private Message
Här kanske: http://www.countrymusichalloffame.com/hall/

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2003/08/05 :  11:13:13  Show Profile Send SW a Private Message
Ja du Magnuz, det finns en otroligt mängd bra countryartister så det är en omöjlig fråga att besvara. De är sällan man spelar några countrylåtar på Sveriges Radio men händer det så är det oftast med Alan Jackson, George Strait, Garth Brooks, Mavericks, Dwight Yoakam, Tim McGrew, Brad Paisley eller Johnny Cash. Sedan finns det tusentals andra countryartister.

S
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2003/08/05 :  22:22:59  Show Profile Send mikethebike a Private Message
Willie Nelsons "Teatro" spelades väl en del när den kom (1998). Producerad av Daniel Lanois, så den kanske inte riktigt "accepteras" som renodlad country, men mycket bra är den i alla fall!

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/08/06 :  13:44:45  Show Profile Send Texianen a Private Message
Håller med mike, Teatro är stundtals riktigt vacker

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000