HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Sladd på Bossanova
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/08/03 :  16:41:20  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Nu smyger bossanova igång inför höstens stora event!

Torsdag den 7/8 och Fredag den 8/8.
Kommer Sladd upp med diverse nyheter bla Advantage Trubadur,terminator,diverse QRS högtalare,allt ihop kopplat med Transparent ref XL.

Inga egentliga tider är satta utan det är som vanligt att bara kliva in. så spelar vi tills öronen har ramlat av.

Varmt välkommna
Janne





Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/03 :  18:51:40  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Kul!

Jag kanske kommer på Fredagen. Ni har väl öppet till kl 18.00 då? Jag jobbar ju.... så det hade varit bra om ni har öppet till 18.00 eller helst lite senare.
Go to Top of Page

Loco 1
Member

170 Posts

Posted - 2003/08/03 :  21:34:05  Show Profile Send Loco 1 a Private Message
Självklart måste man komma förbi, Ska bli kul att höra trubaduren

mvh erik
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/08/03 :  23:45:51  Show Profile Send stargazer a Private Message
quote:
Inga egentliga tider är satta utan det är som vanligt att bara kliva in.


Kommer showen att vara igång tills stängningsdags 18?

mvh / stargazer, som misstänker att det här kommer att sluta dyyyyyrt
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/08/04 :  00:08:32  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
får väl som alla andra hoppas på att det håller i sig till stängning nån av dagarna iaf.

kikar in på måndag som vanligt...

Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/08/04 :  08:42:14  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
ja som sagt inga speciella tider satta,men det blir minst till stängning,men som vanligt så kör vi tills ni eller Sladd är less.

För er som inte har möjlighet att komma upp (ner) nu i veckan kan jag kanske fresta med Norrlands första och största mässa, ja det är 7 år sen det sist var mässa norr om stockholm.

Mer info om detta kommer var så säkra,håller på att styra upp det sista den här veckan.
Men det kommer bli något alldeles speciellt.

Mvh janne


Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/04 :  22:54:11  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Lite mer info:

Vi har nu trixat lite grand så att den Advantage Trubadur som demas kommer att vara nästan inspelad. Höga krav kan alltså ställas på ljudkvaliteten. Butikens Bladelius Grendel får väl anses som inspelad också. Berättar detta så ingen tror att det blir en massa undanflykter om dåligt ljud, oinspelade maskiner etc. Trubaduren har nog ingen hört helt inspelad ännu men min är åtminstone till hälften klar. Pris för Trubaduren 20 000:-, Grendel 2-kanal 49 000:-

I högtalarväg kommer tre modeller att spelas på.

QRS Luna, tvåvägs stativhögtalare för - hör och häpna - 5900:-!!

QRS Merkurius. Numer ganska välkänd killer i prisklassen. På den skall vi köra både högt och delikat. Pris 22 500:-

QRS Saturnus. Nu börjar det bli kompetenta lösningar på allt ifrån de dubbla isobarikkopplade basarna samt slavbasen, till elementval och delningsfilterkvalitet. Designen är en smula Star Trek men som den här rockar så kommer inga inbitna Linn-fans i Luleå att stå stilla (för ni kommer väl och lyssnar?) Pris 45 000:-


Terminator T1. Bjässe på 65 KG, gör bakgrunden svartare, målar ut instrumenten exaktare och är ett förnämligt skydd vid åska eller strömspikar. Svår att dema nyttan av, bör tas hem för utvärdering särskilt som strömmen i olika hus (och butiker) är olika. Det fina man hör i ett hus kanske redan finns utan skyddstrafo i nästa. med en T1:a så är man i alla fall garderad och konstig ström är vanligare än man tror. "Som att stänga av en fläkt och känna axlarna sänkas när det plötsligt blir tyst efter en hel dags väsen man inte hört" som någon sa. kostar 26 000:- i utförande utan mätinstrument.

Transparentkablage. Kom nu och få en informationsstund över detta kabelmysterium som de allra bästa tillverkarna i världen hyllar och använder sig av. Vad är det i lådan? Blir det inte sämre med grejor "i vägen"? Vi spelar på några olika nivåer/prislägen. Jag har med mig Transparent Reference XL-kombin för ca 200 lapp.

Hör också om den fantastiska nya uppgraderingstrappan från Transparent. Tomten är här!


Fast mest skall vi spela en massa bra musik. Inga trianglar i D-dur, 15 minuters japanska trummor eller "tåg som lämnar stationen" kommer att spelas......

Brasklapp: Eftersom bladelius elektronik låter anständigt först efter flera timmars påslag så kommer inget välljud att råda före torsdag ca 16 - 17. Min Trubadur har ju åkt bil långt och det låter verkligen "gurka" de första timmarna...

Välkomna in.


Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/08/05 :  23:35:11  Show Profile Send Kero a Private Message
Ska bli skitskoj detta. Tur att man tog lite extra sen och lång semester i år. Jag kommer vara en inventarie hos Bossa dessa dagar... har i.o.f.s varit det dom senaste månadern redan så det är bara och köra på som vanligt då!
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/08 :  21:31:40  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Nyss hemkommen från Luleå vill jag passa på att tacka sladd och janne för en bra demorunda.

Den lät jäkligt bra den dära Advantage. Vi testade ett inspelat ex. och efter sladd for hemmåt körde vi med ett oinspelat ex. Det var en viss skillnad men inte så stor som jag trodde Högtalarna (som har samma namn som mitt nick ) lät också bra.

Jag hade med mig en skiva till luleå med en tjej som heter Sara K. sladd verkade gilla skivan, så han skrev upp namnet på skivan, men inte på vilken lapp som helst, utan på en 50-lapp....

Tack åter igen!
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/09 :  02:22:41  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Kul att hälsa på i norr!

103 mil sträckkörning, 115 knyck i snitt, dags att sova, Merkurius satte Merskurius på hårt prov och jag fick mig en demoskiva till!

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/09 :  13:23:12  Show Profile Send Merkurius a Private Message
103 mil, pytsan... jag körde då drygt 130 mil när jag skulle börja om studierna i kalmar föra året Jag lyckades dessutom undkomma böter

Tilläggas bör, att mitt nick inte har något alls att göra med högtalarna i fråga.
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/08/09 :  17:36:22  Show Profile Send Kero a Private Message
Och jag fick mig flera skiv tips bland sladds demo skivor... bara och börja beställa!

Det var klart intressanta dagar.. och den här sladd... han är ju en rätt sympatisk människa trots allt!

Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/08/11 :  22:07:21  Show Profile Send s.m.f a Private Message
attans detta var ju under min bröllopsresa.... nåja man hade inte gärna kunna be att skjuta på resan ....

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever

Edited by - s.m.f on 2003/08/11 22:07:50
Go to Top of Page

TB
Member

122 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:06:17  Show Profile Send TB a Private Message
ÄNTLIGEN mässa i norra parten av landet
Man bör nog behålla Revellarna, intresset stiger igen.
Kanske man hittar något som passar Studiorna

Ciao`
TB
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:16:25  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Jag och tre kompisar ska gå på mässan, kanske läge att få träffa lite hififolk i spetember?

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

TB
Member

122 Posts

Posted - 2003/08/13 :  20:36:31  Show Profile Send TB a Private Message
Ja, vi får hoppas alla intresserade ställer upp och kommer på
mässan. En lyckad mässa kan alltid ge förhoppningar om fler mässor i framtiden.

Vi sys där

TB
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000