HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Proson Twin Vs QLN 606
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/03 :  14:34:56  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Min kompis och jag har bråkat om våra högtalare ganska länge nu. Jag äger ett par QLN 606 och är nöjd med dom. Min kompis äger ett par Proson Twin och han är helt övertygad om att hans högtalare är bättre bara för att dom kan spela högre. SÅ nu vill jag veta vad ni tycker om Proson Twin vs QLN 606 vem förlorar matchen?

Tack på förhand

//Wallman

jag kan inget!

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/08/03 :  14:42:54  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Båda
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/03 :  14:49:07  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
aldrig att hans proson vinner går inte med på det =)

jag kan inget!
Go to Top of Page

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/08/03 :  14:58:30  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
ehh... ente för att jag vet nånting om dina qln:ar, men jag vet ganska mykke om hans proson, min kompis har nämnligen ett par lika dana... och vi har precis samma diskusion, han kan spela högre och tykker därför att hans e bättre... själv kör jag på ett par tvåvägs med en 6,5" bas... och en hemma byggd subwoofer... även om jag inte kan spela lika högt, vilket iof stämmer, så låter mitt RÄTT, inte så skrikit som hans när han kör på full volym... sen ska kanske sägas att skillnaden på förstärkarna är ganska stor... ja kör på en tvåkanals NAD 3100... mykke bra förstärkare btw... men han kör på en technics hemmabioförstärkare, som han hittade på audio video för ett halvår sen, ABSOLUT inget jag kan rekomendera... låter sämmre och är svårare att ställa in rätt än alla andra hemmabio förstärkare jag har pelar på..=P
Go to Top of Page

jokkon
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/03 :  15:05:16  Show Profile  Visit jokkon's Homepage Send jokkon a Private Message
Jag vet inte hur QLN 606 låter... Men Proson TWIN-2010 är ju iaf skit. Det står ju inte vilken av versionerna det är men den jag lyssnat på är väl den "vanligaste".. Typ den man köper för "att kunna spela högt". Vilket hörs på ljudet.. ;)

Jag har lyssnat och jämfört proson twin med de högtalare de haft i butikerna samtidigt.. när jag letade högtalare åt en kompis. och man då så började vi kolla lite på Audio pro, och black diamond och neråt, nu var vi enbart på golvmodeller och letade.. Och där var ju proson verkligen långt efter... även då Audio pro har problem med sin oootroligt ss:ande diskant! ;) Efter mångt och mkt letande så tänkte vi att man skulle gå upp i en prisklass, och fick då tillfälle att jämföra med Chario Synthar 300 någe.. och den lät ju så jävla bra! Nu hade vi ju gått upp en prisklass.. men han köpte 100:an istället som är en bättre högtalare, fast man behöver ju en sub..

Men back to business, kan inte påtala något annat med Proson Twin att det är en högtalare med MKT i sig. MKT bas, MKT dist. ; MKT skit! Vet inte riktigt varför man skulle sätta sin pengar på dom högtalarna, om det inte är för att impa på nån snusande polare: "känn baaasen!"
Men bra låter den inte.

Men kora en vinnare kan jag inte då jag inte hört QLN 606..

mvh

DnB for dance, Zappa for life!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/03 :  16:01:22  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ni får kanske komma överens om vad ni diskuterar, spela högt men fel eller lågt men rätt, eller bara högt mot lågt.

Bravo
Go to Top of Page

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/08/03 :  16:24:07  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
jo presic... men diskusionen är om vilket som är best, högt o fel eller lågt o rätt... ja antar att de e lika i ditt fall
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/03 :  16:28:58  Show Profile Send Bravo a Private Message
Lågt men rätt, lågt men rätt, lågt men rätt, lågt men rätt.......ingen tvekan.

Bravo
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/08/03 :  16:35:30  Show Profile Send €riC a Private Message
Eftersom du föredrar välljud så är dina bättre för dig, eftersom han föredrar volym och inte bryr sig om välljud så är hans bättre för honom. Det går inte att säga att en av dem helt enkelt är bäst, i och med att de är bra på olika saker.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/03 :  21:49:29  Show Profile Send matså a Private Message
Men Proson måste väl utklassa dina högtalre? Proson är High-end!!

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/03 :  21:59:56  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
matså skämtar du?

jag kan inget!
Go to Top of Page

Belker
Member

504 Posts

Posted - 2003/08/03 :  22:40:21  Show Profile Send Belker a Private Message
Tror den gode Mats citerar Proson själva. Kolla den här otroligt tjatiga gamla tråden (fast man kan ju inte låta bli att dras in) http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=15955&SearchTerms=,proson

edit: Men posta inte upp den igen, pliiis!

Edited by - Belker on 2003/08/03 22:42:32
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/03 :  22:59:40  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Skulle jag tvingas välja någon av dessa högtalare att ha hemma hade jag valt QLN.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/03 :  23:26:12  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Sten mm mend et är om du tvingats också =)

jag kan inget!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000