HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pause/Play - världens mest korkade tweak?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/02 :  11:08:55  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
We have found a quick and easy method to instantly tell if your system if fairly time coherent and resolved. While playing a CD quickly select Pause, then Play. This resets the transport mechanism serial digital output circuits and on a good system an instant improvement in smoothness, lack of edge and resolution results. Unfortunately, over a period of 5-10 minutes the serial digital timing drifts off, and the sound slowly reacquires the original slight edginess, hardness and muddiness.
...vilket alltså innebär att du måste pausa musiken var 5-10:e minut!
Alltså, härmed utlyser jag en "tävling": Vilket är det mest sanslösa
hifi-tweak du hört talas om eller provat? Det verkar finnas fler...

Quote: http://www.hyllteknik.se/magnanweb/swecolumn.htm

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/08/02 :  11:17:00  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
det här kan bli kul!
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/08/02 :  11:28:27  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Speciellt "behandlade" säkerhetsnålar i gardinerna. En sån där Peter W Belt-produkt. Han sålde en salva att gnussa in proppskåpet med också.
Ska man hålla sig till själva anläggningen så finns ju kabel-underlägg och dito lyftare. Dyrt är det också, särskilt med tanke på funktionen... Det finns så otroligt mycket tvivelaktiga produkter så det är svårt att väla vad som är värst... Dom små plastknopparna man skulle kleta fast på kondingar, högtalarelement eller där man tyckte det passade. Kostade kanske 1 öre att tillverka i stora serier och såldes för någon tia stycket till lättlurade personer... Kommer inte ihåg namnet på dom.

Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/08/02 :  11:36:42  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Det såldes förut mattor att lägga framför stereon,dom var italienska och svindyra det borde fungera med vanliga mattor också.
Mvh
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/02 :  11:47:28  Show Profile Send Timbre a Private Message

Hmmm..."borde" är ett lurigt ord.
Borde man inte prova själv innan man uttalar sig...
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/02 :  11:50:28  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Borde man inte prova själv innan man uttalar sig?

Timbre, jag har provat att pausa var femte minut. Promise!
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/02 :  11:55:26  Show Profile Send Timbre a Private Message

Jag tror dig men inlägget var i preventivt syfte. Det finns ju en del tweaks att välja på därute...
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/08/02 :  12:00:43  Show Profile Send svejk a Private Message
Inte ett tveak men den mest korkade hifipryl jag sett är en batteri eliminator till en cd rengörare, denna helt omistliga tingest fungerade enbart på cigarett uttaget i en bil! Så enda möjligheten att göra rent plattorna är att dra en repa med bilen. Är oerhört ledsen att jag inte har en bil så jag kan handla en sådan underbar apparat, då vore livet lättare!

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

miol11
Member

94 Posts

Posted - 2003/08/02 :  12:05:22  Show Profile Send miol11 a Private Message
"Det såldes förut mattor att lägga framför stereon,dom var italienska och svindyra det borde fungera med vanliga mattor också."

Har dom inte en sån liggandes i innersta demorummet på Reference Audio?

"Less is more"
http://www.component.se/members/?user=miol11
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/02 :  12:13:11  Show Profile Send Timbre a Private Message

Audiocarpet från Italien...

Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/08/02 :  12:46:26  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Ser ju ut som vilken matta som helst, vilket det troligen också är. Fast mattor brukar vara dyra ändå...

Om bilden: Maffiga rör på vad jag gissar är slutstegen. Frågetecken för "stämgafflarna" bredvid högtalarna... Någon som kan tala om hur/om dom funkar? Jag har sett dom på andra håll också. För övrigt ser anläggningen helt felplacerad ut. Den borde placeras hemma hos mig istället. Mycket bättre.
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/02 :  12:57:12  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
För övrigt ser anläggningen helt felplacerad ut. Den borde placeras hemma hos mig istället. Mycket bättre.

*ASG*
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/08/02 :  17:22:16  Show Profile Send Mikaell a Private Message
quote:
Det såldes förut mattor att lägga framför stereon,dom var italienska och svindyra det borde fungera med vanliga mattor också
Jag har min "hifi" på en brun och fin ryamatta, Vet inte om det låter bättre man det ser mysigt ut

/Mikaell.
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2003/08/02 :  19:40:14  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
"Stämgafflarna" är till för att ta bort väggreflexer om jag minns rätt... på nåt sätt...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000