HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Songs Of Soil *Rekommendation*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/02 :  01:12:32  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Deras skiva The painted trees of ghostwood är helt underbar!

Provlyssna gärna om tillfälle ges, speciellt på spår nummer;
1 . 2 . 3 . 8

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/02 :  01:14:27  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Just d, vet faktiskt inte vilken musikstil det är, men jag har läst att det ska va country rock, väldigt lungt är det iaf och mysigt.

Grabbarna i gruppen har väldigt härliga röster som riktigt passar in till gitarrerna

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/08/02 :  12:04:47  Show Profile Send svejk a Private Message
Håller med, mycket bra platta bland det mest "osvenska" jag har i hyllorna. Loosgoats är ett annat liknande av Christian Kjellvaders band.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/04 :  00:46:07  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Woho, en som har musiksmak iaf !

Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/08/05 :  00:07:07  Show Profile Send FCX a Private Message
Jodå visst e den skivan bra. Om du gillar den så tycker jag du ska lyssna på Christian Kjellvanders solo skiva "Songs from a two-room chapel" Den tycker jag är ett strå vassare!
Hörde han live på Roskilde för övrigt, riktigt bra!

MVH
Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/08/06 :  11:37:43  Show Profile Send flintan a Private Message
Den är rätt fin. "The painted trees of ghostwood" alltså, för Songs of Soil har väl bara gjort en skiva? Det är ju sångaren i Loosgoats, Christian, och hans brorsa.
Det måste vara på den skivan som det finns en (vet inte vilket nummer) låt med melodin lånad av Den blomstertid nu kommer, lite modifierad med andra harmonier och engels text.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000