Author |
Topic |
|
Dazzin
Member
989 Posts |
Posted - 2003/08/02 : 01:12:32
|
Deras skiva The painted trees of ghostwood är helt underbar!
Provlyssna gärna om tillfälle ges, speciellt på spår nummer; 1 . 2 . 3 . 8 |
Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge... |
|
Dazzin
Member
989 Posts |
Posted - 2003/08/02 : 01:14:27
|
Just d, vet faktiskt inte vilken musikstil det är, men jag har läst att det ska va country rock, väldigt lungt är det iaf och mysigt.
Grabbarna i gruppen har väldigt härliga röster som riktigt passar in till gitarrerna |
Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge... |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2003/08/02 : 12:04:47
|
Håller med, mycket bra platta bland det mest "osvenska" jag har i hyllorna. Loosgoats är ett annat liknande av Christian Kjellvaders band. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
Dazzin
Member
989 Posts |
|
FCX
Member
154 Posts |
Posted - 2003/08/05 : 00:07:07
|
Jodå visst e den skivan bra. Om du gillar den så tycker jag du ska lyssna på Christian Kjellvanders solo skiva "Songs from a two-room chapel" Den tycker jag är ett strå vassare! Hörde han live på Roskilde för övrigt, riktigt bra!
MVH Fredrik |
Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen! |
|
|
flintan
Member
663 Posts |
Posted - 2003/08/06 : 11:37:43
|
Den är rätt fin. "The painted trees of ghostwood" alltså, för Songs of Soil har väl bara gjort en skiva? Det är ju sångaren i Loosgoats, Christian, och hans brorsa. Det måste vara på den skivan som det finns en (vet inte vilket nummer) låt med melodin lånad av Den blomstertid nu kommer, lite modifierad med andra harmonier och engels text. |
|
|
|
Topic |
|