HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Lite OT: Bert Karlsson
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Herrmann
Member

73 Posts

Posted - 2003/08/14 :  11:26:00  Show Profile Send Herrmann a Private Message
Ryst, är det tullfritt från Hong Kong eller har du bara haft tur?

/Herrmann
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2003/08/14 :  12:36:04  Show Profile Send ryst a Private Message
Herrmann: de skickar ut skivorna från UK om jag inte har helt fel, mao så är det tullfritt.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/08/15 :  13:10:49  Show Profile Send poppen a Private Message
Tror inte att Bert Karlsson förlorar så mycket på hembrända skivor men om staten skulle lägga skatt på Tomma CD-rom och avskaffa momsen på ny CD skivor skulle inte jag klaga.

Bort med momsen på CD-skivor. Musik är kultur, liksom Böcker med.


Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2003/08/29 :  11:15:40  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
inte vill jag betala skivbolagsskatt till bert när jag bränner ner mina inscannade/digitala bilder på skivor, har ju inget med musik att göra.

Snart är det väl nån som föreslår en extra skatt på socker som går oavkortat till systembolaget för att kompensera för all hembränning.

vi har nog med skatter i det här underbara landet

mvh
micke
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/31 :  05:34:00  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det "poppen" vore en lysande idé, då blir det ännu lättare att stödja små seriösa bolag och dess utgåvor.

För det är helt riktigt kultur.

Bravo
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/09/16 :  12:04:26  Show Profile Send poppen a Private Message
Jag håller med att vi betalar mycket skatt i Sverige.
Men jag vill att skatten ska bort på CD skivor. Tror inte de folkvalda i regeringen vill minska skatteunderlaget i första taget. En sådan skatte minskning måste finnasieras på något sett annars förlorar de ansiktet.
Om skatten försvinner på cd-skivor kommer du Micke79 troligt vis spara mer pengar ändå.
En skatt som Bert förespråkar måste genomföras i alla euroländer om den ska vara verksam. Det tar nog tid. För övrigt tror jag inte Dansbandselendet pirat kopieras över nätet så myckey. Mer troligt att den pirat bandas med kasett band.

Edited by - poppen on 2003/09/22 12:04:32
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/22 :  13:06:01  Show Profile Send Aton a Private Message
Varför får den pajasen överhuvudtaget så mycket journalistiskt utrymme i kvällstidningarna??? Det är helt sjukt. Han är en företagsledare bland många andra. Vill han ha utrymme för sina åsikter får han väl köpa annonsplats!
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/09/22 :  16:39:24  Show Profile Send nin a Private Message
Roligt att Bert ville ha mer skatter och moms när han för något år sedan med tårar i ögonen sa att regeringen DÖDADE dansbandsmusiken med sin moms på dansbandsställena!
Ja, för min del så hade dom gärna fått gjort det!!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/26 :  06:19:22  Show Profile Send Bravo a Private Message
Skatt är bra när det fyller de egna fickorna men inte när det rinner andra vägen, däravc skivindustrins och BKs skatteintressen.

Bravo
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000