HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 frågor ang sound design *gamla allegro i köping*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mrmix
Member

340 Posts

Posted - 2003/07/29 :  09:57:54  Show Profile Send mrmix a Private Message
Nån som lyssnat på deras högtalare? har tydligen nån skum burk med en näsa i mitten, samt nå elektronik som ska simulera stereo ljud ur en högtalare, tror systemet heter ese eller nått sånt? e' de nått å ha? och vad tycker ni om företagets övriga produkter?

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/29 :  13:12:06  Show Profile Send MartinH a Private Message
Har lyssnat på dom och man får blunda för att inte lura sig av ett det bara är en högtalare.. Men dom låter helt ok faktiskt. Men det är skillnad mellan dom olika modellerna, så man ska nog lyssna lite..
Go to Top of Page

audiologen
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/07/29 :  13:18:45  Show Profile Send audiologen a Private Message
Jag skall köpa deras stativare. Ruskigt prisvärda med ett otroligt bra ljud. Ska visst vara populära i många studios. Åk dit och lyssna. Han som konstruerat dem är intressant att lyssna på om inte annat...

Har de någon hemsida eller vet ni någon som har deras produkter?
Go to Top of Page

mrmix
Member

340 Posts

Posted - 2003/07/30 :  16:27:17  Show Profile Send mrmix a Private Message
stora anledningen till att ja frågar är att ja har flera vänner som har bland annat den lill amonitorn med 5,25"+diskant, heter väl m10 eller nått liknande, de flesta har haft mängder med reklamationer på de, samt att farsan köpte för några år sedan en uppsättnig med deras stora golvare med 12"+5"+diskant, tror de hette g80 eller liknande, hursom helst de första vi lyssnade på lät hyffsat , de vi fick hem lät tiktigt illa, så vi rev isär de, basarna va då utbytta till billigaste monacor bil basarna *i de första vi hörde satt det dls basar* middarna va utbytta mot billiga nokia element, samt diskanterna var nu as gamla apicure diskanter *företaget epicure lades väl ned innan 80 talet* frågade då hur de kunde komma sig att de satt dessa grejor i istället?? måste ha blivit en miss i konstruktionen, , tycker de låter konstigt då det va likadant i bägge lådorna, samt i de lådorna en kompis i grann komunen köpte, så jag e' väldigt skeptisk till allt som rör *burr* och hans produkter, men alltid kul å höra andras åsikter,
Go to Top of Page

audiologen
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/08/01 :  08:12:56  Show Profile Send audiologen a Private Message
intressant, dem jag har tittat på var nog m10. de stora golvarna har han slutat med.
Det där med utbytta element låter helt absurt??!! hur kan man göra nått sånt om man över huvud taget vill sälja nått? jag kom inte ihåg vad han sa att elementen hette som han hade nu. men de skulle vara mycket mer prisvärda än ex. dynaudio som han sa inte gav så mycket för pengarna.
Men det är en relativ jämförelse. Ex. golvare för 10 eller 15000.
Jag ska iaf. llåna hem och prova grejjerna.
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2003/08/01 :  08:28:56  Show Profile Send Robis a Private Message
Mina första högtalare var faktiskt ett par Sound Design.
Det var ett par golvare men jag har glömt bort modellbeteckningen.

Hursom helst så spelade/spelar dom helt ok (brorsan äger dom sedan 7-8 år tillbaka)
- dom skulle väl stå rätt nära bakväggen för att prestera optimalt.


/Råbis



Edit: Stavfel

Edited by - Robis on 2003/08/01 08:29:47
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/08/01 :  12:33:29  Show Profile Send rowa a Private Message
Morsan har Sounddesigns hembiokitt, dvs 5st sateliter och deras aktiva bas.

Elementen i högtalarna är Ultimate, är jag nästan säker på.
Grejje låter helt ok, och jag själv ska nog förmodligen köpa ett 2.1 system där.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

BILSTEREOHÖRNAN
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/08/01 :  18:54:13  Show Profile Send BILSTEREOHÖRNAN a Private Message
hehe skulle hans grejor lira bättre än tex dynaaudio????? högst tveksamt, men kom gärna med recension om du lånar de
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000