HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Björn; servar Audionord utlandsköpta Krellar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2002/08/17 :  13:05:34  Show Profile Send ulf a Private Message
Enligt tidigare rykten vägrade Audionord befatta sig med utlandssköpta Audio Research apparater överhuvudatget. Var detta riktigt och hur är det med Krellar? Jag vet att Aúdionord inte åtar sig garantiservice på utlandsköpta steg. Men hur är det med vanlig av kunden betald service och upgraderingar? Jag funderar på en beg Krell och utbudet är mycket stort i Tyskland. Vad skulle en upgradering från Krell 600c till 700cx kosta ungefär.

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/08/17 :  20:24:47  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej Ulf,

Nej, vi servar inte privatimporterade krellar så länge det finns gällande garanti i annat land. Efter att garantin gått ut åtar vi oss serviceärenden, Då mot normal servicekostnad.

Förnuvarande har jag inget pris på FPB600->FPB700cx uppgraderingen. Detta beroende på att uppgraderinssatserna ännu inte är klara från Krell.

mvh

Björn

Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2002/08/18 :  01:44:47  Show Profile Send ulf a Private Message
Tack för svar.
Jag såg i en annons på Audiogon en beg. Krell 600c som upgraderats till 700cx och annonsen nämnde kostnaden 1000USD för upgraderingen. Om uppgraderingen i Sverige kunde hålla sig någorlunda i närheten av detta vore det bra!

Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/08/18 :  07:27:45  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej Ulf,

Priset för en uppgradering av en FPB 300 -> FPB 400cx är högre, bara för de ingående komponenterna, än det pris du nämner du hittat på Audiogoon.

Förmodligen är det pris som nämns subvensionerat i samband med köp av en ny FPB 600c.

mvh

Björn Wiman
Audionord AB



Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000