HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Olika stativ konstruktioner
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

WaxDoctor
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/07/27 :  23:40:36  Show Profile Send WaxDoctor a Private Message
Jag måste köpa ett par stativ till mina gale 3020, men jag har en fråga om konstruktionen.
http://www.gale.co.uk/stands.html
På hifiklubben säljer dom ett par som ser ut som gale s70 för 800-900 kommer inte ihgå exakt. På ett annat ställe hitta jag ett par som ser ut som t60 för samma peng.
Det ser ut som t60 konstruktion är bättre, eller är det bara en illusion?

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/27 :  23:47:19  Show Profile Send MartinH a Private Message
Absoult !!! Det är inget snack om saken, köp det som ser ut som T60... Ett stabilt stativ är en väldigt viktig grund för hur en stativare ska låta, ju statigare och stbilare desto bättre...
Go to Top of Page

WaxDoctor
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/07/27 :  23:50:06  Show Profile Send WaxDoctor a Private Message
Jo så har man tre rör att fylla med sand om man vill :)
Läste att ni gör det.

Edited by - WaxDoctor on 2003/07/27 23:50:37
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/28 :  00:02:51  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jo om det nu går..Men de flesta stativ med rörkonstruktioner eller liknande går att skruva isär och fylla. Så kolla så dom inte är samsvetsade bara, annars kan det bli lite svårt..*L*

/Martin
Go to Top of Page

PelleW
Member

311 Posts

Posted - 2003/07/28 :  00:40:01  Show Profile Send PelleW a Private Message
Jag har ett par S50 och kan inte rekommendera dem om du har tunga stativare. Allt över 10 kg är bara att glömma på de med enkelt rör. Den med 3 däremot ser mycket stabil ut. Rören är för övrigt löstagbara och går att fylla med sand, iaf på mina S50.
Vad jag kan minnas så var det rätt bra pris på Gale-stativen, runt 700:-/par för S50 tror jag.

-Pelle
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/07/28 :  01:26:35  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Måste stativ vara fula... Jag tycker det borde gå att designa dom så dom blir vackra att se på också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/07/28 :  01:37:45  Show Profile Send divander a Private Message
S70 ser mer ut som ett par högtalarhållare än ett par stativ. T60 ser betydligt bättre ut. Men jag vet inte om dom är det. T60 påminner mycket om Atacama Nexus. Många tycker att Nexus är bra. Så om du känner dig osäker över T60 men gillar modellen kanske Atacama kan vara något. De finns dessutom i väldigt många flesta hifibutiker.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/07/28 :  02:24:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Här var ett originellt stativ från ett annat ställe på forumet...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pwrdesign
Member

200 Posts

Posted - 2003/07/28 :  10:59:36  Show Profile  Visit pwrdesign's Homepage Send pwrdesign a Private Message
t60 är väldigt lika Atacama Nexus serien.

Kolla istället på Atacama SE serien, dom är stadigare, och snyggare (tycker jag)

/P

Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000