HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mikrofon till Minidisc
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/07/27 :  21:14:11  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Detta tillhör väl kanske inte hifi men jag undrar om det är någon som kan rekommendera någon bra mikrofon till minidisc (för att t.ex spela in föreläsningar)? Priset spelar ingen roll.

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/07/27 :  21:24:40  Show Profile Send marens a Private Message
Ett litet kondensatormik-element funkade väldigt bra i min minidisk. Typ ett sånt här eller liknande: http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/2013809.htm
Finns bättre billigare om de heter panasonic men man kan köpa en sådan här också från samma ställe:
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/1672.htm
samt lite mikkabel..
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/07/28 :  02:43:41  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Den här är fin, men kanske lite dyr, vad vet jag :)
En liten Stereo-mic från sony, mycket behaglig tingest.
http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_product.html&ProductID=170207

Go to Top of Page

Jodå
Member

153 Posts

Posted - 2003/07/28 :  16:35:24  Show Profile Send Jodå a Private Message
Japp. Den lilla Sony micen funkar faktiskt riktigt bra. Dessutom slipper man allt trassel med sladdar o liknande...
Det går faktiskt t.o.m. att spela in konserter. (om man får) Blir ju inte HiFi men duger för att utvärdera hur musikerna skötte sig.
/J

Fram för mer dynamik i popmusik!
Go to Top of Page

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/07/28 :  18:21:26  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Tack allihopa!
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2003/07/30 :  14:16:05  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Sonys lilla handhållna stereomic har jag mycket goda erfarenheter av. Har spelat in en del radiointervjuer och reportage med den, och den återger ljudet mycket bra. Inspelningsrummet återges mycket naturtroget.

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/07/30 :  17:46:48  Show Profile Send celef a Private Message
clas ohlson har en panasonickapsel för 15:-, funkar bra till tal och är lätt att arbeta med då den inte är xtremt liten. och om vill man impa på sin omgivning kan man ju alltid slita upp ett par sånna här:

sound pollution
Go to Top of Page

Jodå
Member

153 Posts

Posted - 2003/07/30 :  17:57:09  Show Profile Send Jodå a Private Message
Jag kan okcså rekomendera den handhållna Sony varianten. Har en själv... Det som är mer praktiskt med den lilla minstingen är ju att man slipper kablage. Om den primära användning är att spela in föreläsningar o liknande.

/J

Fram för mer dynamik i popmusik!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000