HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Info om Teac T-1 transport önskas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2003/07/25 :  10:26:07  Show Profile Send Heat a Private Message
hej

tänkte höra mig för om någon känner till om Teac-T1 är en bra Cd-transport. Väger ca 10kg

/Rikard

Hellacopters LP/7" köpes

tubetvr
Member

338 Posts

Posted - 2003/07/25 :  11:00:35  Show Profile  Visit tubetvr's Homepage Send tubetvr a Private Message
Bra fråga!

Jag har en likadan + matchande DA converter D-T1, Jag har haft T-1 kombiantionen i 6 år och aldrig haft några problem. Min D-T1 är något modifierad i nätdel + analogdel och fungerar mycket bra den också, jag har jämfört med en del nyare DACar men inte hittat något som jag tycker ger mig nämnvärt bättre ljud.

T-1 transporten har samma mekanik som VRDS-10 och VRDS-25 som ansågs vara ganska bra på sin tid.

MVH Hans

Ägare av företaget Q-tron Audio, konstruktion och tillverkning av OTL rörförstärkare
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2003/07/25 :  12:11:23  Show Profile Send Heat a Private Message
Har nämligen funderingar på att köpa en beg. och undrar lite över vad en sån kan vara värd

Hellacopters LP/7" köpes

Edited by - Heat on 2003/07/25 12:11:45
Go to Top of Page

catodysseus
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/08/21 :  06:49:25  Show Profile Send catodysseus a Private Message
T1 har ej samma mekanism som VRDS 10 el 25!

T1 har Standard mechanism medans 10 har mid-range. Ev så har 25 en ännu bättre mekanism, kommer inte ihåg och sitter på fel ställe just nu. Får återkomma.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/08/21 :  10:17:15  Show Profile Send svejk a Private Message
Har en som jag är mycket nöjd med. Den har gått i 6 år utan mankemang. Kostade ny 10 så 3-4 loppor är en fingervisning.
Den är tacksam att modifiera, min är ombyggd 2 gånger, klocka utgång nätkabel strömförsörjning blymattor och rosenkvarts! Det sista är fattigmans Shakti!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000