Author |
Topic |
|
n/a
deleted
1080 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 15:58:28
|
En ren gissnig.. Av alla galna hifidårar i detta landet. hur många av dessa finns representerade här?? Kan det vara upp mot 50%?? Mer? Mindre? Nja... Undrar lite grann bara. Med tanke på att annonserna i hifi&musik verkar minskat rejält så.... Hade varit kul att spekulera.. Dock, känner jag rätt många som inte 'vad jag vet' finns representerade här.
<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>> ...Mohaa [U.P] Herr Engel.. |
|
Sten
Vad får det lov att vara?
1033 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 16:05:55
|
Tja, om vi skall spekulera så är min gissning ca 10%. Sedan är det ju en definitionsfråga om man är "hifidåre" eller bara hifiintresserad. Själv är jag nog något mellanting av dessa alternativ.
Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 17:09:18
|
Samma här! Bland folk jag känner finns det några riktigt förlorade audiofiler (enormt intresse alltså...) men det är svårt att få med dessa pojkar på något forum. Dom kanske hellre lyssnar på sina anläggningar... Men besöker forumet, det vet jag att dom gör...
Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
|
|
|
Wingboot
Member
181 Posts |
Posted - 2002/08/17 : 07:25:28
|
Som Sten säger beror det ju på definitionen av en hifidåre. Jag tror dock bara att man hittar några enstaka procent här.
|
|
|
Froz
Member
85 Posts |
Posted - 2002/08/17 : 10:54:19
|
Svårt att säga, i min bekantskapskrets är man iallafall helt ointresserad eller helt insnöad i hifins "underbara" värld.
Musiken är ändå det som måste komma i första hand, före tekniken.
All or Nothing at Al |
|
|
Erik Johansson
70-tals OA!!!!!
873 Posts |
Posted - 2002/08/17 : 16:43:32
|
quote:
Svårt att säga, i min bekantskapskrets är man iallafall helt ointresserad eller helt insnöad i hifins "underbara" värld.
Musiken är ändå det som måste komma i första hand, före tekniken.
All or Nothing at All
Instämmer till 100%, nybörjare och DIY-tokig som man är.
/Erik
|
|
|
Johansson
var e mitt Pass?
606 Posts |
Posted - 2002/08/17 : 18:50:43
|
Forumet har i alla fall lyckats samla 100 % av Tåsjödalens hififantaster under enad fana.
(Lite synd bara att jag utgör alla hundra procent...)
//Johansson
|
|
|
Jonas N
Member
289 Posts |
Posted - 2002/08/19 : 19:19:33
|
Statistiken säger att över 70 % av svenskarna i åldern 16-64 år har tillgång till en dator med internetuppkoppling i hemmet.
Nu spekulerar jag för att det är kul. Hifidårar är av sin natur mer eller mindre teknikorienterade. Liksom ett försteg eller en CD-spelare, så kan en dator anses vara en teknisk pryl. Datorn har således förutsättning att utöva en dragningskraft på hifidårar. Härvid har jag fastställt att det finns potential för en stor närvaro av hifidårar på Internet. Märk väl att detsamma inte gäller för hififorum.nu. Närvarelse här, och detta är den springande punkten , fordrar av hifidåren ett intresse för deltagande i diskussion (jag spekulerar fortfarande). Ovanstående ger mig anledning att påstå, att vi utgör en tämligen dålig representation av sveriges alla hifidårar.
Någon ynka procent kanske .
|
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2002/08/19 : 22:33:24
|
...således bör det finnas en hög tillväxtpotential för HiFiForum.nu... Mycket erfarenhet att hämta hem alltså.
Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
|
|
|
|
Topic |
|