HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkarfunderingar NAD & Vincent
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/07/20 :  18:17:26  Show Profile Send krorre a Private Message
Tjena...

Jag tänkte höra mig för vad era erfarenheter är av NAD c370. Har ni/har haft den? Vad är ert generella intryck? Sen hade jag samma funderingar kring Vincent sv-236. Vincent är intressant även om detta inte imponerar på mig: även om det kanske egentligen inte säger så mycket.

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/07/20 :  19:44:21  Show Profile Send Sudden a Private Message
Jag har en polare som har en 370, kan inte säga så mkt mer om den än att den kan driva det mesta. Han har nämligen ett par CW och jag menar, det är svårt att bedömma förstärkarens prestation när CW är motsånden

/Sudden
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/07/20 :  21:28:52  Show Profile Send stargazer a Private Message
Jag har en NAD C270, dvs effektförstärkardelen från 370 fast i separat låda - så mina omdömen nedan gäller den - men det borde vara väldigt liknande.

Kan säga att det finns "saft och kraft" så det räcker, fullt godkänd upplösning för prisklassen. Bra klipp och attack i återgivningen, låter också ganska "stort".
Jag driver ett par B&W Matrix 805:or med dom, funkar kanon. Jag trivs väldigt bra med NADen, den presterar långt över förväntan tycker jag.

Till nackdel kan sägas att det är inte sista ordet vad gäller sofistikation, lite mer nyanserad återgivning och mer kontroll (särskilt med komplex, snabb musik) hade inte gjort något.
Detta är då mot något dyrare stärkare som jag snackar om (Roksan Caspian Power, Cairn Loco)
Men för prisklassen (detta är KAFFEPENGAR vi snackar) så är det enligt min humbla åsikt ett KAP!

Men, som alltid, lyssna innan du köper så att det är den typ av återgivning som du trivs med och kan tänka dig leva med.

Cheers / Stargazer
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/07/20 :  21:35:27  Show Profile Send krorre a Private Message
Stargazer: Tack för ditt svar. Du tycker alltså att den inte låter sofistikerat. Det är inte så att den går över åt det hårda/råa hållet? Låter den brutalt?
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/07/20 :  22:46:39  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
C270 passar ypperligt med ett likadant till som biamping då..Då kommer det verkligen till sin rätt.

Jag hade 2st C270 och skulle byta upp mig till ett S200. Skillnaderna var små till den graden att jag önskade att jag inte sålt 270-stegen! S200 hade visserligfen torrare bas och lite bättre upplösning i diskant och mellan men den hade inte alls den berömda NAD-värmen.

Vincent är inte helt fel det heller faktiskt..

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/07/20 :  23:03:59  Show Profile Send krorre a Private Message
Saknade s200 värme? Men 270 hade det, eller? Sen vad menar du med värme? Snackar du om värme som i mjuk klang, eller värme som kraft i mellanregistret?
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/07/20 :  23:12:20  Show Profile Send stargazer a Private Message
krorre:

Missförstå mig rätt :

För pengarna tycker jag att NADen presterar makalöst bra, här snackar vi verkligen "bang for the buck".

Min invändning måste betecknas som _ytterst_marginell_ och gäller endast när jag jämför med *dyrare* slutsteg som Roksan Caspian Power (nästan dubbla nypriset) och Cairn Loco (också kring 10 lök). Återgivningen "skimrar" inte lika vackert som Cairn-steget och har inte riktigt samma "driv" och "tajthet" (usch vad jag är kass på HiFi-adjektiv, skulle aldrig får jobb på nån HiFi-blaska) i snabb/komplex musik som Roksan-steget.

Återigen, för dessa pengar (6 000 ny, 3-5 000 beg) tror jag att NADen är tämligen ohotad - jag har då i alla fall inte hört något bättre för dessa pengar.

C270:an är en mycket kraftfull, musikalisk förstärkare med bra attack och "klipp" som presterar otroligt bra prestanda för pengarna. För att få något bättre måste man upp med nästa dubbla summan pengar.

*JAG* är då i alla fall väldigt nöjd med mitt ex.

Skål å gonatt / Stargazer
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/07/21 :  01:01:00  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Vassa kanter...Jag menar att S200 lät som den hade ätit vicks blue och ingen förkylning liksom..

Jag får hålla med; Bang for the buck! Mkt bra steg. Bra mkt bättre än 216THX också.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000