HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Krell SACD Standard
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/07/19 :  23:44:25  Show Profile Send musiclover a Private Message
Någon som har eller har testat denna cd-spelare? Är det en bra spelare?
Kan den fungera bra ihop med Krell KAV-400xi (nya int. förstärkaren)?

Edited by - musiclover on 2003/07/20 02:17:59

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/19 :  23:48:33  Show Profile Send MartinH a Private Message
Säkert en bra spelare, men nog inte värd sitt pris tror jag..Det är inte många Krell produkter som jag tycker är värda sitt pris...

Hörde den på Hifi mässan i stockholm på lite Kef högtalare och krell elektronik och det var riktigt dåligt om man såg till priset.. Det var dock ett riktigt dåligt rum ( stort och högt i tak ), men ljudet var inte alls bra...Svårt att säga vad det var som drog ner kvaliten dock...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/19 :  23:57:59  Show Profile Send Bravo a Private Message
Prismässigt sett har jag alltid tyckt att Krell presterar bättre på prissidan än på kvalitetssidan.

Instegsserien för hemmabio lät direkt illa, jag skulle tro att det går att hitta bättre för samma pengar.

Bravo
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/07/20 :  00:19:52  Show Profile Send Cyber a Private Message
Jag lyssnade för ett bra tag sedan på kombinationen Krell KAV 300iL och Krell 280 cd med Dynaudiohögtalare ..den kombinationen lät mycket trevligt..vill minnas att det finns eller fanns som paketlösning..borde bli en liknande uppföljare med Krell KAV 400xi..
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/07/20 :  00:31:26  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag har inte heller testat denna Krell. Den skall vad jag har hört komma till Sverige under sommaren eller hösten. Den passar antagligen utmärkt ihop med KAV-400xi. När jag läser om hur den är konstruerad så verkar det vara en intressant spelare. Maila Audionord och hör efter vart man kan lyssna på den.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/07/20 :  00:47:41  Show Profile Send Timbre a Private Message

"Hörde den på Hifi mässan i stockholm på lite Kef högtalare och krell elektronik och det var riktigt dåligt om man såg till priset.. Det var dock ett riktigt dåligt rum ( stort och högt i tak ), men ljudet var inte alls bra...Svårt att säga vad det var som drog ner kvaliten dock..."

Det var sannolikt inte elektroniken, absolut inte sladd (), rummet verkade väl inte helt omöjligt (), kvar har vi högtalaren


En SACD Standard landar på västkusten nästa vecka. Hoppas kunna smyga med och få lite bilder samt lyssningsintryck...()
I så fall blir det med riktiga högtalare.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/20 :  01:57:09  Show Profile Send MartinH a Private Message
Timbre: Jo det kan nog möjligen vara de nya Kefarna som lät "Kef" !! *L* Man kan ju hoppas på det i alla fall, för hemskt lät det.. Och Kefarna låg väll på runt en så där 100 000:- ?!?!
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/07/20 :  02:06:18  Show Profile Send Timbre a Private Message


Ja, å så hade dom en sån där liten "hypertweeter" på toppen...
Rakt in på svarta listan...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/07/20 :  02:21:59  Show Profile Send ekman a Private Message
kef är hemmabio =) hehe

iallafall nu för tiden
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/20 :  02:49:04  Show Profile Send MartinH a Private Message
Knappt det heller...
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/07/20 :  02:56:06  Show Profile Send Neodynium a Private Message
men Timbre... Hypertweeters är ju till för oss som kör SACD..


Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/20 :  03:08:03  Show Profile Send Bravo a Private Message
De senaste stora ca. 125 000 kr. kefarna var en chock, totalt ur balans skulle jag vilja säga.
Hur skulle dessa placeras (förutom storleken) i ett rum för att få ett vettigt ljud!
Fast jag tror ju inte att det berodde enbart på diskantelementet.

Bravo
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/07/21 :  17:09:38  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Mors!

Jag vill minnas att generalagenten för Krell hade ett rum till (på övervåningen) på nämnda mässa. Här presenterades showcase och sjyssta kablar från samma generalagent på en annan högtalare (från audiophysics tror jag) och det lät lite trevligare. De kommer nog att bli ett av alla aternativ när det är dags att börja uppgradera.
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/07/22 :  09:18:46  Show Profile Send drgreen a Private Message
Det "underliga" tyckte jag med sthlms mässan var ju ändå att dynaudio master evidence nästan lät ännu sämre än Kef....i samma rum- så rummet kanske spelade in en hel del ändå...
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/07/22 :  11:03:39  Show Profile Send Cyber a Private Message
Håller med drgreen om att dynaudio master evidence lät inte speciellt imponerande i det rummet ...iaf inte med den kombinationen av elektronik..men..men ..tro oxå att det kan var rummet som "spökade" när man ser till övriga anläggningar som oxå demades i rummet.....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000