HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalare för max 6500 kr, tips?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jaha
Member

70 Posts

Posted - 2003/07/17 :  15:51:05  Show Profile Send Jaha a Private Message
Hej!

Jag vill ha ett par nya högtalare... Det jobbiga är att budgeten får max vara 6500 kr. Jag är en stark infinity fan, dock så vet jag inte om de har så bra i den prisklassen. Alpha 50 är kanske fina.

Namn och sådan är jag dålig på, dock så är jag ganska kräsen när det gäller bra högtalare. Man vet ju bra ljud när man hör det. Mina gamla högtalare var ett par Infinity Kappa från 80 talet, stora som hus.

Några tips kanske? Och det vore skoj om inte alla tips var "försök att få tag på ett par begagnade xxxxx" för det brukar vara så svårt att hitta dessa högtalare.

Tack!

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/17 :  16:00:23  Show Profile Send Rydberg a Private Message
OM du kan spar ihop 2 lappar till så är de nya Audiovector C2 (mkII) mycket bra högtalare, betydlig bättre än mkI varianten. De är även betydligt bättre än de infinity du nämner. Gamla C2 var kanske inte så roliga men låna örat till de nya..


I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/07/17 :  16:00:31  Show Profile Send Sudden a Private Message
Ok, som du vill.
Ett rakt och ärligt tips på ett par nya högtalare.
Wharfdale - Emerald 97 mkIV

Nog det bästa jag har hört för 6500 (nytt, och golv).

/Sudden
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/07/17 :  18:39:49  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Håller med Rydberg då jag själv äger ett par A-V C2 och är helnöjd för den pengen

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/07/17 :  19:09:04  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Jag har aldrig hört någon bra Infinity-högtalare, så jag kan inte rekommendera dig något nytt. Den enda Audiovector-modellen jag hört som varit ganska bra är M3 Avantgarde.

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/17 :  19:52:38  Show Profile Send MartinH a Private Message
De Infinity högtalare jag har hört har varit lite åt det amerikanska "spela i knät", väldigt mycket rakt på och lite råa i sin karaktär.. Nu har jag dock inte lyssnat på de senaste modellerna.. Men jag skulle oxå säga att Wharfedale kan vara bra allternativ, antingen Emerald eller EVO serien. Snygga och väljudande..
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/07/17 :  22:12:38  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Har du tittat/lyssnat på JMlab? Brukar var en hel del som gillar det snabba och ofärgade ljudet som dom ger.

www.hembiobutiken.se

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/07/17 :  22:23:57  Show Profile Send mac a Private Message
Jag provlyssnade Den där "Wharfdale - Emerald 97 mkIV" samtidigt som jag hörde Dynaudio Audience A42 och Rega Jura. Emerald gick bort. Jag var på Hifi-punkten i Skövde. Åkte dit för att lyssna på Wharfe'n, men fastnade för Dynaudion. Bättre på alla plan enligt min mening. Liten högtalare, med förvånande bas. Regan kom på andra plats enligt mig. Roligare att lyssna på. Hade köpt Dynaudion då om jag haft pengar. Nu blir det ett par HFLS-1 i stället.

Lyssna på Dynaudio Audience A42 innan du handlar. Regan med. Den kostar 6500 i Skövde.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000