HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 studiomonitorer IS8 (sålda)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sedsen C
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/07/17 :  14:52:00  Show Profile Send Sedsen C a Private Message
Säljes för 9900kr.

Toppenhögtalare / studiomonitor med extremt ren, detaljerad och dynamisk återgivning. I toppskick. Mycket högupplösta!

Vet du inget om Intelligent Sound men är ute efter ett par högtalare i utsatt prisklass så chansa på att kontakta mig och fråga något. Dessa högtalare får konkurreters produkter i samma klass att låta som leksaker... (Obs! inget skämt)

Ha en bra sommar!

Edited by - Sedsen C on 2003/09/26 10:23:12

Sedsen C
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/07/26 :  12:34:38  Show Profile Send Sedsen C a Private Message
Otroligt att ingen intresserar sig det minsta tycker jag!

Jag frågar mig, är ett par högtalare av karaktär beskrivet i inlägget ovan så ute att de inte väcker det minsta intresse på detta hififorum?

Förvånad ...
Go to Top of Page

jesse67
Member

87 Posts

Posted - 2003/07/26 :  13:20:11  Show Profile Send jesse67 a Private Message
En bild kanske?
Go to Top of Page

Mikke
Member

65 Posts

Posted - 2003/07/26 :  13:21:33  Show Profile Send Mikke a Private Message
Du kan jo prøve at finde nogle links. "Estrem ren etc." skriver jo alle højttaler forhandlere - professionelle såvel som private.
VH
Go to Top of Page

Sedsen C
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/07/31 :  11:52:14  Show Profile Send Sedsen C a Private Message
Två bilder ..

Med:     och utan:  
Go to Top of Page

Sedsen C
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/07/31 :  12:14:45  Show Profile Send Sedsen C a Private Message
quote:
Du kan jo prøve at finde nogle links.
Det var inte så lätt att hitta några sidor med information om Intelligent Sound eller IS8 med google. Jag gissar att det har att göra med att Intelligent Sound är en relativt ung tillverkare. Men de har helt klart intressanta och unika idéer i ryggväskan.

Snappat från Intelligent Sounds hemsida:
quote:
Vår målsättning har varit att skapa helt neutrala högtalare som exakt förmedlar ljudet från alla ljudsignaler som leds in till högtalarna. Detta har medfört att vi varit tvungna att kritiskt granska alla ”sanningar” som förekommer på ljudmarknaden.

Eftersom en del information går förlorad i konventionella högtalarlösningar krävdes en helt ny grund för hur konstruktionerna skulle se ut. ISAB kom fram till att vi behövde tänka i helt nya banor och lägga flera vedertagna teorier åt sidan. Detta har gjort att Intelligent Sound idag har kommit fram till ljudtekniska lösningar som vi är helt ensamma om.

Bland våra produkter vill vi särskilt nämna vårt egenutvecklade delningsfilter. Om högtalaren så kräver, kan det ha fler än tre delningar men ändå förblir ljudet utan störande fasvridningar, överlappningsfrekvenser eller maskeringseffekter.


quote:
"Estrem ren etc." skriver jo alle højttaler forhandlere - professionelle såvel som private.
Du har så rätt! Men vad ska jag göra då? Jag upplever IS8 som extremt rena när jag jämför med andra högtalare - till och med oavsett prisklass! Jag är ju ingen krängande säljare som försöker lura i någon stackare något. Är någon det minsta intresserad av mina IS8 är denne välkommen hem till mig för att lyssna på dem och döma utefter egen upplevelse.
Go to Top of Page

Mikke
Member

65 Posts

Posted - 2003/07/31 :  12:44:45  Show Profile Send Mikke a Private Message
Du skal da bare sælge dem med fuld retur-ret. Det skal da nok hjælpe.
MVH Mikke
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/07/31 :  23:16:29  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Länk till hemsidan kanske...?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Sedsen C
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/08/02 :  21:05:37  Show Profile Send Sedsen C a Private Message
Adressen till Intelligent Sounds hemsida är:
http://www.intelligentsound.se/
Go to Top of Page

Sedsen C
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/08/06 :  21:42:22  Show Profile Send Sedsen C a Private Message
Kanske inte den mest välfyllda webbsiten .. men tro mig .. IS-ljudet är toppen! Unikt koncept för att skapa ljud i annars till utseendet traditionella högtalarlådor.

Du är välkommen över på demo av ljud med upplösning utöver det vanliga!

Edited by - Sedsen C on 2003/08/06 21:44:18
Go to Top of Page

d_kay
Member

266 Posts

Posted - 2003/08/28 :  14:51:34  Show Profile Send d_kay a Private Message
får man fråga varför du säljer dem?

Tangbandare rulez!
Go to Top of Page

Sedsen C
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/09/01 :  22:23:15  Show Profile Send Sedsen C a Private Message
Klart du får fråga. Jag svarar dessutom gärna!
Jag ska sälja dem för att jag kommer att köpa IS senaste generation IS8 med ytterligare lite högre upplösning.

Tro nu inte att bara för att Intelligent Sound kommer med en ny generation så är deras äldre generation dålig!! Jag skämtar inte, det IS8-par jag säljer knäcker allt annat i samma produktklass som säljs här på forumet! Önskar bara någon förstod vad jag talade om. Känns inte som rätt forum att tala om saken ... Kanske jag måste säga: Det är en proffshögtalare och ingen hifi-leksak.

Hade bra!

Edited by - Sedsen C on 2003/09/01 22:26:44
Go to Top of Page

jas39
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/09/14 :  19:25:38  Show Profile Send jas39 a Private Message
Kan inte nog understryka hur väl jag instämmer med Sedsen C. De här högtalarna sopar banan med allt annat jag hört oavsett prisklass.

/johan
Go to Top of Page

Sedsen C
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/09/26 :  10:26:02  Show Profile Send Sedsen C a Private Message
Haha, det kom en kille och lyssnade på dem .. bara som en chansning.
Han lyssnade i inte mer än fem min och slog till sedan.

Kan tillägga att jag sällan sett ett så brett smile! :-D
Killen ringde mig till och med dagen efter och tackade än en gång för affären.

Ha en bra höst!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000