HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Solen Scanspeakdesign
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/07/21 :  23:31:11  Show Profile Send dax a Private Message
Jag såg att 9900 hade några dB högre känslighet samt impedans kring 6 ohm istället för 4! Kanske do-able iaf.

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

Belker
Member

504 Posts

Posted - 2003/07/21 :  23:38:48  Show Profile Send Belker a Private Message
Skillnaden i känslighet hos 9900 och 9700 verkar inte hindra folk från att byta rakt av. Impedansen för de båda ligger på 5,5 om jag inte missminner mig. Ska bli intressant att höra vad du får för resultat! Har du mätt dina burkar? Det faktum att de är kinkiga på muskival kan tyda på ojämn frekvensgång/spridning. Behöver ju inte låta dåligt för det, hjärnan vänjer sig om inte annat äckligt snabbt!

Edit: mer.

Edited by - Belker on 2003/07/21 23:41:13
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/07/22 :  01:54:01  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Matson: Ska jag maila Hifikit och fråga om det finns nåt jobb ledigt? Du verkar ju vilja lära dom ett och annat..

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2003/07/22 :  12:22:21  Show Profile Send matson a Private Message
Ojsan! Nej det behövs inte då jag redan har jobb! Var ju såklart inte alls meningen att trampa på dina(sponsrade?) tår!

Hifikit är världens bästa affär för självbyggare! Riktigt bra priser och fantastiskt fina kit(kanonfina lådor och perfekta filter!)

Mvh
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/07/22 :  14:21:06  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Var på hifikit med en kompis å pratade med en försäljare om XLS-basen (för ca 1,5-2 år sedan), då vi efter en stund för höra uttrycket, "ja jag vet inte hur mkt ni kan om högtalare, men man ska inte bara kolla på siffrorna". Det är ju jäkligt kul å bli bemött så när man är intresserad av att köpa!

Sedan har det ju visat sig att XLS basen har gjort braksuccé...

Inget ont om hifikit, men ibland kan man börja undra...

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/07/23 :  02:17:25  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Jag kan hålla med dig att det finns "vissa" personer och några byggsatser som kanske inte håller måttet. Men det finns dom som gör.

Allt på detta forum verkar så jäkla "siffror" inspirerat! Här kör vi först med alla olika beräkningsprogram o dylikt innan det ens går att lyssna på konstruktionen!
Jag får hålla med en av Sveriges största högt. konstruktörer när det gäller ungdoms DIY att hos dom är mätande 70% och lyssnande 30% medans det var 90% lyssning hos honom och 10% mätande.

Dazzin: Var det nått större fel på det han sa?

Ähh..Glöm lite teknik och lyssna mera så slipper vi tjafsa hela tiden.

Matson: Du har PM.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/07/23 04:24:27
Go to Top of Page

Simba
Member

308 Posts

Posted - 2003/07/23 :  10:46:35  Show Profile Send Simba a Private Message
Hmm.. Må innrømme at jeg har opplevd å ikke få svar fra hifikit jeg også, selv i forbinnelse bestilling.

Jeg vil dermed påstå at http://www.musicaltransparency.com/ er den beste!!


9900 og 9700 skal vist være identiske, foruten frontplaten.

Edited by - Simba on 2003/07/23 10:50:14
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000