HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Myryad Cameo
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pontan
Member

166 Posts

Posted - 2003/07/15 :  23:44:04  Show Profile Send Pontan a Private Message
Är det någon som har testat systemet förstärkare+CD+tuner Myryad Cameo. Det verkar vara ett visuellt mycket snyggt system. Låter det bra också? Funderar på att köpa det alternativt ett system från Arcam (T.e.x. med A75+ som förstärkare eller alternativt den nya A80).

Finns det överhuvud taget att få tag på Myryad cameo i Sverige? Och vilket pris kan man vänta sig?

/Pontus Haglund

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/07/16 :  10:20:42  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Myryad finns på ljudmakarn www.ljudmakarn.se
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/07/17 :  13:42:25  Show Profile Send John a Private Message
Sontec har i alla fall haft cameo till specialpris, men jag vet inte om de finns kvar. Tror att det är en "billigare" och mer designad modell än deras större "vad-de-nu-heter". Arcam kanske ger bättre ljud för pengarna

/en john som ska bada

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Pontan
Member

166 Posts

Posted - 2003/07/27 :  20:10:45  Show Profile Send Pontan a Private Message
Det verkar som om det blir samma pris för anläggningen Myryad cameo hos Sontec (där Cameon är rabatterad) som om jag köper Arcams anläggning med A65 + CD62 + T51. Ordinarie priset för cameon är ju dock rejält mycket högre (ca 25000 mot Arcams 17000), tror ni att ljudet är bättre hos Myryads eller Arcams modell? Visst tar Myryad betalt för designen men så mycket?

Jag skulle vilja åka till Sontec och provlyssna men får se om jag får tid till det.....

Någon som gjort det, eller har erfarenhet av Myryads andra produkter? Gärna deras Z-serie som ligger ungefär i samma prisklass.


/Pontus Haglund
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/07/27 :  21:34:42  Show Profile Send Kero a Private Message
Jag tror det var dvd spelaren ur "Z" serien som fick väldigt bra kritik i nån utländs HiFi/HemmaBio tidning nyligt, kommer tyvärr inte ihåg vilken tidning det var.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000