HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Ny Demohelg, RC Ljud och bild Umeå!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

admin@RC
Starting Member

20 Posts

Posted - 2003/07/13 :  14:50:46  Show Profile  Visit admin@RC's Homepage Send admin@RC a Private Message
Så var det dags för ytterligare ett spännande HiFi-event, det fina sommarvädret till trots.
Vi har nöjet att tillsammans med Björn Wiman presentera produkter ur Audionords breda sortimnent.
Ni kommer bla. att kunna se, och lyssna till färska nyhter från:
Krell, Audio Research, Sonus Faber, Nordost & Tivoli Audio.
Denna mini-mässa kommer att pågå från Tors 31/7 tom. Lördag 2/8.

Detta är något ni inte får missa!! Så, planera inget viktigt denna helg.
-vi återkommer med detaljer om specifika produkter, samt öppettider.

Peter Arvidsson,
Anders Palmqvist.
RC Ljud och Bild, Umeå
Vid frågor:
tel. 090-140000
info@rcljud-bild.se

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/07/13 :  20:49:56  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Hej!

Jag är för tillfället hemma hos mina föräldrar i pite. Så det blir nog att jag åker ner till umeå på lördagen. Men se för guds skull till att ha öppet större delen av dagen.... annars hinner man ju inte titta/höra om Ni bara har öppet till 14.00 Återkom gärna med öppettiderna?
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/07/18 :  20:44:38  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Om det är nån som bor i pite eller skellefteå och vill samåka ner till umeå på lördagen 2/8 är välkommen att höra av sig.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/07/23 :  19:17:55  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Okej, nu börjar det närma sig... Exakt vilka produkter kommer att demas och hur ser öppettiderna ut på lördagen?
Go to Top of Page

admin@RC
Starting Member

20 Posts

Posted - 2003/07/29 :  14:26:21  Show Profile  Visit admin@RC's Homepage Send admin@RC a Private Message
Hej Merkurius och alla andra.

Ledsen att jag dröjt lite med att meddela tider och allt vi skall spela på. Anledningen till det är att vi har fått tillökning inför mässan. Vi kommer nu även ha möjlighet att visa upp två modeller från Audio Physics samt att vi fått konfirmation på Nordost Valhalla.

Öppettider: Fredag 1/8 12-20
Lördag 2/8 11-16*

*Notera, om det finns många som vill att vi skall ha öppet längre på lördag så kan vi nog ordna det. I så fall kan ni väl höra av er till oss via mail eller telefon. Eller posta det på forumet här.

Nå då kommer vi till vad som skall visas/speals på:

Krell - Showcase (för och slutsteg i en stor biouppkoppling)
Krell - SACD Standard
Krell - KAV400ix (nyhet)
Audio Research - CD2
Audio Research - VSi55 (nyhet)
Sonus Faber - Cremona
Sonus Faber - Cremona Auditor
Audio Physics - Tempo III
Audio Physics - Yara aluminium
Nordost - Valkyria
Nordost - Valhalla
Tivoli audio's hela sortiment.

Hoppas detta skall smaka. Se nu till att ni kommer och får en försmak av allt och passa på att vara några av de första att lyssna till de produkter som har butikspremiär.

MVH / Anders Palmqvist, RC Ljud & Bild
info@rcljud-bild.se, 090-140 000
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/07/29 :  19:56:19  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jättebra!

Jag kommer på Lördagen. Troligen när ni öppnar, men om jag skulle få förhinder, kan ni ha öppet lite längre då?

PS. Är någon sugen på att sammåka så är det bara att höra av sig DS.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/07/30 :  00:02:12  Show Profile Send brumel a Private Message
Japp, jag kommer jag ska testa min SACD skiva. Hörde att värmen skulle komma "tillbaka" till helgen.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

admin@RC
Starting Member

20 Posts

Posted - 2003/07/30 :  11:20:04  Show Profile  Visit admin@RC's Homepage Send admin@RC a Private Message
Nu närmar det sig, allt står framför mig och vi skall snart börja packa upp. Jag har tagit mig en titt på KAV 400Xi och jag måste säga att den ser rätt roligt ut. Volymratten gör hela skillnaden.

För att sammanfatta. Helgen ser ut att kunna bli kul.

MVH / Anders Palmqvist, RC Ljud & Bild
info@rcljud-bild.se, 090-140 000
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2003/08/01 :  16:23:28  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Får tacka för gårdagens demo! Mycket fina och välljudande prylar. Grymmast var nog Sonus Faber Cremona tillsammans med Krell och Nordost , men även Audio Physics tillsammans med Audio Research var imponerande. Lyssnade inte så mycket på Martin Logan/Krell.

Måste också passa på att berömma ombyggnationen av hela butiken. Mycket lyckat!

Hoppas det blir fler liknande evenemang i framtiden!
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/02 :  22:52:50  Show Profile Send brumel a Private Message
Jag var där i förmiddags och jag kan instämma att det lät bra. Särskilt Audio Physics drivna av ARC lät mycket bra. Väldigt stabila och homogena dom där AP Spark, förlåt Tempo III.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/03 :  13:05:36  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Det var en mycket intressant och givande mässa. Jag trodde det definitivt skulle vara mer folk på Lördagen (med tanke på allt regn), men se icket. Man kunde lyssna på allt man ville hur länge som helst det var ingen kö nånstans.

Björn var kul att prata med, även om han babblade lite för mycket ibland. Det var dock fashinerande när han berättade om Nordost. Som exempel berättade han om kabeln som användes inom kirurgin. Den var så pass tunn att man knappt kunde känna på den om man rullade den mellan fingrarna

Jag har tidigare aldrig kommit bra överens med Sonus Faber "soundet". Hos Bossanova i Lule så lät det slöt och oengagerat. Sista gången jag var där så hant jag med att lyssna på Cremona med Grendel, det lät förvisso OK men jag hade bara tid att lyssna på en låt och dessutom så var stärkaren oinspelad och ouppvärmd (Jan! Du bör fixa basresonanserna i rummet?) I umeå var det andra puckar, tillsammans med krell och svindyra Vallhalla så tror jag att jag lyckades hitta, det som alla kallar det; magin hos dessa högtalare

I rummet med Audio Physics så lät det extremt rent och med mycket bra soundstage. Jag hoppas bara att alla där lyssnade på något annat än de skivor som egentligen skulle spelas där.... Jag hade tagit med mig en egen skiva och det lät fortfarande rent men lite för kliniskt. Basen var thight men lite för återhållen och ingen direkt pondus.

Slutligen Hembio rummet. Jag lyssnar väldigt sällan på hembio men nu börjar undrar varför Det lät stort och maffigt Vi lyssnade på ett stycke från LOTR där det däringa grott trollet kom in. Innan trollet kom in så kunde man höra djupa bastrummor. Han som demade, skruvade upp subbarna lite granna..... F-n vilket mullrande...

Bäst var nog musikvideon med The Corrs. Stränginstrument var mycket imponerande att lyssna på. Enda nackdelen var att bas var i det fetast lagret. Konturslö och ganska svampig. Det hördes tydligt med Rammstein där det var mycket dubbla baskaggar.

Sammantaget, en mycket trevlig mässa
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/08/03 :  17:20:10  Show Profile Send gurin a Private Message
Också jag får tacka för en bra tillställning.

Jag var där både i torsdags och fredags men jag och hustrun kunde tyvärr inte återkomma på lördagen som vi sagt.

Tack RC och Björn!

mvh/Gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/08 :  21:09:22  Show Profile Send brumel a Private Message
"I rummet med Audio Physics så lät det extremt rent och med mycket bra soundstage. Jag hoppas bara att alla där lyssnade på något annat än de skivor som egentligen skulle spelas där.... Jag hade tagit med mig en egen skiva och det lät fortfarande rent men lite för kliniskt. Basen var thight men lite för återhållen och ingen direkt pondus".



AP. Klinisk. Njae jag tycker om akustisk musik men skränig rock är nog inte bästa kuren. Basen hade bland det bästa i kontroll jag hört. Den var helt olik SF som var rund i båda ändar. Lite för gosig för min smak.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/08 :  21:35:46  Show Profile Send Merkurius a Private Message
quote:
Basen hade bland det bästa i kontroll jag hört


Njae, det kan man nog diskutera. Du kanske tycker så, jag tyckte den var återhållen och nerbländad. Dessutom var den definitvt inte slagkraftig och nada pondus hade den...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000