HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Räcker det med Naim NAP 180
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/12 :  01:02:16  Show Profile Send Bravo a Private Message
Nej Naim brukar göra bra prylar, jag satt själv lycklig med Naim i många år och upplevde aldrig några problem med kraften.

Bravo
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/12 :  01:10:39  Show Profile Send MartinH a Private Message
Undrar om du menar om man spelar vid en sån nivå som en flygel låter LIVE, för det är extremt få högtalare överhuvudtaget som ens kommer i närheten av att prestera samma ljud som en riktig flygel.. Men jag förstår din tankegång, och jag kan nog hålla med om att det krävs en hel del effekt för att driva ett par högtalare så man får ut naturliga ljudnivåer..

Men en ökning med 25 db är nog kanske att ta i lite, en ökning på 3db är lika med en fördubbling av ljudtryck.. Så 25 skulle bli lite mer än en 8 dubbling av ljudtryck.. Men visst det kanske blir det, har inte mätt faktiskt..

Men kör man så högt att det distar med ett stort steg oxå, så kanske man helt enkelt spelar för hög...
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000