HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD C370 vs Musical Fidelity A3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dendron
Starting Member

16 Posts

Posted - 2003/07/09 :  10:20:30  Show Profile Send Dendron a Private Message
Hej

Jag skulle vilja höra om åsikter kring dessa två förstärkare. Jag behöver köpa en förstärkare och har kikat lite på dessa två (en tredje som jag ännu inte höra är Thule IA60B SE). Det som talar till NADens fördel just nu är dels priset men också att det finns möjlighet att koppla hörlurar till den vilket jag inte gör ofta nu, men det händer.

Så, någon som har åsikter kring dessa?

Övrig utrustning just nu är Audiovector M3 Signature och en Pioneer DVD-717 (vilken antingen skall bytas senare mot en CD (och DVDn användas som just DVD) eller så köps en ny DVD och 717 får tjäna som "CD" spelare). Om jag väljer Thulen antar jag att jag kommer att även skaffa deras CD 150B.

/Dendron

Member

83 Posts

Posted - 2003/07/09 :  12:31:54  Show Profile Send Avatar a Private Message
Det där borde vara ett lätt val till MF A3:s fördel

There are only 10 kinds of people, those who understand binary and those
who don't
Go to Top of Page

s60761
Member

312 Posts

Posted - 2003/07/09 :  14:09:29  Show Profile Send s60761 a Private Message
Har kört NAD till Audiovector M3 Sign. under något år lät mycket bra..

- När argumenten tagit slut, skyll på rummet -
//Björn...
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/07/09 :  15:47:45  Show Profile Send audiogear a Private Message
NAD C370 låter riktigt bra tycker jag. Den har bra attack och konturskärpa i basen och ett förföriskt mellanregister även om öppenheten inte riktigt håller toppklass. Diskanten låter däremot lite grått och summariskt.

En varning dock för kvaliteten!! Själv tvingades jag avstå köp pga. att jag aldrig fick tag på ett exemplar som fungerade (efter tre försök gav jag upp och fick pengarna tillbaka).

MF verkar ha mycket god byggkvalitet (men skenet kanske bedrar). Den låter även den mycket bra men bör inte kombineras med högtalare som är allför "laid back". En fördel med MF är att den är mycket lättlyssnad men rena rockfanatiker kan uppleva att den saknar lite "jävlar anamma".
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000