HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på integrerad förstärkare, 4 - 11000 kr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/07/08 :  14:46:42  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
För min del hade det varit bättre om andrahandsvärdet hade varit dåligt eftersom jag hade tänkt köpa begagnat..
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/07/08 :  14:48:59  Show Profile Send henricsson a Private Message
quote:
Hehe, jag hade nästan väntat mig lite MER reaktion över mitt påstående

Jag är inte den som bråkar

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Revisorn
Member

380 Posts

Posted - 2003/07/08 :  14:51:33  Show Profile Send Revisorn a Private Message
"Vad tror ni om t.ex. Musical Fidelitys A3?"

Jag tror det kan funka bra, inte vasst, men mer driv i bas o mellan än rör.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/07/08 :  22:35:15  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Nu har jag inte testat någon av nämnda Arcam förstärkare med jag vill slå ett slag för att DU åtminstone testar SAT amplifix. Den spelar väldigt, väldigt bra och upplevs som mkt högupplösande! I den har du kraft, kontroll, detaljer, 3-D och snygg design och en fjärr som på långa vägar krossar konkurrenterna! Kan inte göra annat än rekommendera denna underbara förstärkare.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/08 :  23:12:45  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag skulle säga att Roksans Caspian eller deras Kandy Mk3 som nu i maj blev bästa förstärkare i What-Hifis supertestvinnare är väldigt intressanta. Kandyn kan man få ny för runt 9900:- idag, och då får nog både Rotel och Primare det svårt..

/M
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/07/09 :  10:11:33  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Jepp, som vanligt är smaken som baken. Men nu har jag LITE att utgå ifrån ivf, så får jag (såklart) prova lite olika alternativ hemma.
Tack för alla tips!!
(fast fortsätt gärna att föreslå förstärkare och skriv gärna vad ni gillar med dem...)
Verkar dock vara tunnt på begagnatmarknaden nu, har satt in annons, men inte fått många svar......e väl kanske för att det är sommar.
/Simon
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/07/09 :  14:20:53  Show Profile Send KennethS a Private Message
Skulle även titta in en favorit i repris: Nad S300 Silverline. Har allt du begär plus en extremt klippfast kontroll om botten på dina högtalare. Ger även den effekt du är ute efter. Har varit (och vill bli igen) nöjd ägare till en.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/07/09 :  15:59:26  Show Profile Send audiogear a Private Message
Rotel RA-1060. Den har en enormt "skön" kraft som gör att den trots den glada och framåt spelstilen inte gärna upplevs som påträngande och jobbig.

Jämförde den nyligen med en Myryad MI 120 (testvinnare i samma test där Roteln kom trea) och jag tyckte då att Myryaden hade en lite trevligare och varmare diskant medan Roteln hade en betydligt bättre öppenhet och dynamik i sin återgivning. Tajtheten och attackvilligheten i basen var också den klart bättre hos Roteln.
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/07/09 :  16:05:52  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Jo, en S300 hade inte vatt fel, men de är inte så lätta att få tag på... Nu har det dock begett sig så att jag för ca 20 minuter sedan köpte mig en begagnad S.A.T. Amplifix som jag får hem i nästa vecka... hoppas ni inte blir arga för att jag inte lyssnat på alla era förslag...... Jag ska dock återkomma med vad jag tycker om amplifixen!

Mvh / Simon
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/07/09 :  16:37:11  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Du har lyssnat på mig, det duger fint...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/07/09 :  20:20:05  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
jag gillar cyrus...

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/09 :  21:02:28  Show Profile Send Bravo a Private Message
En Audio Analouge Puccini kanske, den går nog att få inom kostnadsramen.

Bravo
Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2003/07/09 :  21:03:49  Show Profile Send marcus a Private Message
Förstår inte varför folk fortsätter föreslå när han redan köpt en förstärkare.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/09 :  21:57:57  Show Profile Send Bravo a Private Message
Sorry, missade det köpet. Ähuum, harkl

Bravo
Go to Top of Page

nokia
Member

145 Posts

Posted - 2003/07/09 :  23:55:20  Show Profile Send nokia a Private Message
Hej Saim
Jag har haft en Nad S200 som jag tyckte var tråkig om man jämför med Amplifixen, tycker jag då.. Så du ha gjort ett bra köp!! Så gråt inte över att du inte testade S300..

Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/07/10 :  09:50:09  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Nädå, jag gråter inte.... jag längtar bara tills jag får hem min nya pryl!. Dessutom passar denna PERFEKT till min copland cd till utseendet ivf, eftersom den också har silvrig front och svart bakstycke.

Tack för alla tisp ivf!

Peace out / Simon
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/07/10 :  10:29:57  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Lycka till Saim.

Enligt mitt öra har du gjort ett mycket bra köp.

Själv längtar jag efter att få höra Bladelius nya alster på den integrerade fronten.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/07/10 :  10:32:49  Show Profile Send poman a Private Message
Jag med Dan Brickman!

Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/07/10 :  18:41:57  Show Profile Send KennethS a Private Message
Tycker personligen att Nad S300 är lite trevligare i ljudet än Nad S200. Men men, smaken är som baken.Lycka till med till förstärkaren och hoppas du blir nöjd!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000