Jag har idag Advantage som försteg och även slutsteg. Högtalare är Canton digital ettor.
Min nuvarande CD-spelare är helt klart min svagaste länk och jag tror även att DAC:en i digitalettorna är relativt svag.
Efterosm jag har digital ettorna så vill jag behålla möjligheten till rumskorrigering pch har börjat fundera kring möjligheterna att ta ut signalen från CD:n digitalt och ta in den i digitalenheten och därefter ta ut den igen i korrigerat skick för att stoppa in den i en DAC eller i en CD-spelare med en digitalingång.
Nu verkar inte utbudet av CD-spelare med digital ingång vara allt för stort, men jag är övertygad om att detta HIFI-forums mycket kvalificerade besökare kan ge mig goda råd och tips.
Kommer direkt att tänka på Quad 99CD-P. Kombinerad CD-spelare och "digitalt" försteg. Har tyvärr inte hört hur den låter själv, men det finns ett flertal andra här på forumet som har sagt mycket bra om den!
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Ja Quad! Eller Cary! (fast Cary kostar typ dubbelt eller tredubbelt som Quaden) Eller Mark Levinson! (fast Mark Levinson kostar typ dubbelt eller tredubbelt som Cary)