HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD / DAC Hjälp TACK
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

snaben
Member

108 Posts

Posted - 2003/07/07 :  22:11:54  Show Profile Send snaben a Private Message


Jag har idag Advantage som försteg och även slutsteg. Högtalare är Canton digital ettor.

Min nuvarande CD-spelare är helt klart min svagaste länk och jag tror även att DAC:en i digitalettorna är relativt svag.

Efterosm jag har digital ettorna så vill jag behålla möjligheten till rumskorrigering pch har börjat fundera kring möjligheterna att ta ut signalen från CD:n digitalt och ta in den i digitalenheten och därefter ta ut den igen i korrigerat skick för att stoppa in den i en DAC eller i en CD-spelare med en digitalingång.

Nu verkar inte utbudet av CD-spelare med digital ingång vara allt för stort, men jag är övertygad om att detta HIFI-forums mycket kvalificerade besökare kan ge mig goda råd och tips.



OED

Edited by - snaben on 2003/07/07 22:17:43

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/07/07 :  22:51:29  Show Profile Send Ayn a Private Message
Kommer direkt att tänka på Quad 99CD-P. Kombinerad CD-spelare och "digitalt" försteg. Har tyvärr inte hört hur den låter själv, men det finns ett flertal andra här på forumet som har sagt mycket bra om den!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/07/08 :  10:48:25  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Ja Quad! Eller Cary! (fast Cary kostar typ dubbelt eller tredubbelt som Quaden) Eller Mark Levinson! (fast Mark Levinson kostar typ dubbelt eller tredubbelt som Cary)
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/08 :  11:10:21  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Vissa Wadia 830 är utrustade med digitalingång, beg ca 15000

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

snaben
Member

108 Posts

Posted - 2003/07/08 :  13:22:31  Show Profile Send snaben a Private Message
Jag har själv funderat på Advantage S1, men den verkar vara lite svår att få tag på just nu.

Ett annat alternativ är naturligtvis att kika på en separat drive samt en DAC men utbudet av DAC:ar verkar vara lite magert....

Sedan var det ju det här med SACD/DVDaudio etc......

OED

Edited by - snaben on 2003/08/02 18:05:26
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2003/08/02 :  19:29:20  Show Profile Send mabron a Private Message
Tube Thecnology Fusion har (finns beg hos Esoterisk Hifi)
Även Sphinx project 32 har det.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000