Fanns ju en tråd som hanterade det i hifi-delen för någon vecka sedan... Det bästa alternativet mot poppups är att ha en webbläsare som förhindrar dem - opera.
Jag är lite sur på Opera eftersom den hindrar mig att använda en del program som företaget jag arbetar åt har på webben dom funkar nämligen inte med Opera och jag vägrar att ha både IE och Opera i min dator.Googlegrejen funkar bra det får räcka et tag.
Jag använder den här browsern och så gör också många av mina bekanta: www.crazybrowser.com Använder sig av explorers prylar så det är väldigt litet (600-700kb). Installera och aktivera sedan popupfilter under avancerade inställningar.
Finns många fördelar utöver popupstopparen också, som att man tex. inte öppnar nya instanser av programmet när man öppnar en ny sida. Värt att testa iaf. jag är då nöjd och jag har testat alla varianter jag sett...Det enda man gör är att trycka på den nya crazybrowserikonen istället för den gamla explorerikonen som man tidigare använde och så startas browsern med lite nya finesser. Man ska alltså inte avinstallera explorer. Läs på hemsidan för mer info.
Edit: Glömde bort att skriva att det är helt gratis och behöver ej registreras, innehåller heller ingen reklam.
Det är ju smaksak också vad man vill ha för browser. Själv så i dom projekten jag varit med i så tar vi tex inte hänsyn till browsers som opera, safari etc.