HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare I20 vs DenomPMA 1500R
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rob77
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/07/04 :  17:44:40  Show Profile Send rob77 a Private Message
Hade tills en vecka sedan bestämt mig för att införskaffa en Denon PMA 1500R. Jag besökte HIFI klubben i GBG och bad att få lyssna på den med liknande anläggning som jag har hemma (B & W DM603s2 och Denon DVD-spelare tror modell 2800). Jag blev klart besviken på basåtergivningen i systemet. Tycker de övre registrerna levererade utmärkt medan basen lät diffus och "lådformat". Jag är ute efter en utrustning som klarar av det mesta i musikstilsväg och undrar vad folket på forumet har för erfarenhet av Primare I20.

Jag lyssnar på allsköns musik. Tracy Chapman, Kravitz, Bowie, Dire Straits, Springsteen, R&B såsom Mary J Blige. Listan är lång men behovet för ett system som spelar bra på alla register är vad jag är ute efter.

Skulle Primare I20 vara bättre för min musiksmak?

PS. jag är inte förtjust i MYCKET bas, vill bara att även basen skall låta rent.

/mvh Robert

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/07/04 :  17:54:33  Show Profile Send Klenkar a Private Message
skulle inte tveka en sekund! Köp Primare, 7500pix!
http://www.esoterisk-hifi.se/customer/start.html
mvhdd


...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2003/07/04 17:55:33
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/07/04 :  18:08:24  Show Profile Send poman a Private Message
Kan bara instämma en suverän förstärkare för sina pengar även mott dyrare
förstärkare med men mott sin storebro ligger den förstås i lä.
Sen är det alltid tycke och smak om allt men prova den vetja!

/PO
Go to Top of Page

rob77
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/07/04 :  18:11:40  Show Profile Send rob77 a Private Message
Tackar för inlägget Klankar. Med din inrådan antar jag att du tycker att Primare passar bättre för mig och att den återger bas bättre?

Esoterisk HIFI verkar vara en lysande affär. Hur står sig den billigare Primare A20 mot Primare I20?

Är väldigt ny på HIFI området då det gäller det tekniska, men har alltid varit intresserad av musik och vill ha den levererad på ett så bra sätt som möjligt.:)

Försöker vara ekonomisk då jag inom en överskådlig framtid tänkte uppgradera högtalarna.
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/07/04 :  19:16:11  Show Profile Send marens a Private Message
Har haft en PMA 1500R och det var inget fel alls på basen i den. Måste vara högtalarna eller rummet.
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/07/04 :  19:57:29  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Står lite om PMA-1500R i den här tråden:
http://www.hififorum.nu/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=9237&SearchTerms=,pma-1055

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/07/04 :  22:22:20  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Jag har inte testat PMA-1500R, men däremot I20, och när det gäller bas, så är det något den defintivt kan hantera mkt väl!!
Djup och tight, rapp och med bra konturstadga!
I övrigt låter den öppet och rent, bra dynamik och ger klart liv i musiken, kan inte göra annat än rekommendera I20 varmt!!
För 7500:- är den ett superfynd!

lycka till!
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/07/04 :  23:35:48  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Är själv ägare till en I20 och spelar den ihop med ett par Audiovector M3 avantagarde. Kombinationen är verkligen bra tycker och visst det finns bättre men för pengarna så är det en väldigt bra förstärkare. Estorisk hifi är också en trevlig affär.

Maila gärna om du har några frågor.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/07/04 :  23:47:46  Show Profile Send Anton a Private Message
Det fann sett kort tag en A20 mkIII, och den skiljer sig inte ett skvatt från I20 vad jag vet.
Och det är som sagt en bra förstärkare, om än med buggig fjärrstyrning.
Go to Top of Page

rob77
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/07/05 :  00:28:59  Show Profile Send rob77 a Private Message
Antar att ödet har ett finger med i spelet då jag för tillfället sitter i Uppsala hos en vän... såg precis att esoterisk hifi ligger i Uppsala.

Blir nog ett besök där för att kolla in både Primare I20 för 7500 och den andra Primaren, A20 för 4900.

Tack för all input. Guld värt att få råd och höra andra som är nöjd med de förstärkare jag är intresserad av.


/mvh Robert
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/07/05 :  08:36:50  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Passa på och fråga om en liten visning av lyssningsrummen samtidigt. Mycket godis att dregla på där. =)

Och ifall du köper den så fråga vad han ska ha för den fina metallfjärren C31. Har själv köpt den och är
verkligen jättefin jämfört med den som följer med.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/07/05 :  12:05:14  Show Profile Send RotelPower a Private Message
För typ bara 2-3år sen kostade Denon PMA-1500R 5000kr på HiFi-klubben och nu kostar den 7000kr. Kanske värt att veta.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000