HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Officiell tråd kring hifi mässan på Arken,6-8 Sept
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/06/18 :  13:46:01  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
Är det någon som vet vad det är som kommer att visas upp på arken, märken Etc Etc. Har inte bestämt mig en om det är så att jag ska åka eller inte. Mvh........



Edited by - Pjotre on 2002/06/19 11:18:3

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/06/18 :  13:57:31  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Troligtvis så blir det väl de märken som finns hos HifiConsult
Krell,Mark Levison, Wilson Audio, och med största sannolikhet Primare och hela QRS-serien. Men detta är endast ett antagande.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/18 :  14:05:39  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Det är inte butiker utan leverantörer som ställer ut. Audionord ställer kanske ut Krell och Wilson (eller något annat dom har i sortimentet). Hifi Consult ställer ut Advantage och QRS. XL Fidelity ställer kanske ut Rotel och Supra... E ni med??

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/06/19 :  10:44:46  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Okej fel av mig,men som sagt det är troligtvis de märken som vi nämner här som kommer till Arken.MvhKristofer
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/06/19 :  10:56:49  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Hur tar man sig till arken rent kommunalt?
Ligger det någon anslutning mot onsala? har
en del släkt där.

Någon som har koll på GB


---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/19 :  11:07:12  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:


Hur tar man sig till arken rent kommunalt?
Ligger det någon anslutning mot onsala? har
en del släkt där.

Någon som har koll på GB


---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tigern



Hej Niklas, det går en buss från Centralen/Drottningtorget (minns inte nummret) ut till Arken (ligger låååångt ut i hamnområdet, ute vid Volvo) Så du får ta dig från Onsala till centrum och sen från centrum till Arken. Det kommer säkert beskrivning om transporter dit i reklamen för mässan i hifitidningarna som kommer efter sommaren.

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/06/19 :  11:12:02  Show Profile Send matson a Private Message
Det är nog rätt lugnt. Bussen från Onsala till GBG går rätt ofta ändå, men exakt var Arken ligger vet jag inte....nånstans på Hisingen, vilket betyder att även jag kommer behöva hjälp med att hitta dit...Hisingen är "no man´s land" , men (minst)en av moderatorerna har koll....

matson = the artist formerly known as JagÄrJoeLaber
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/06/19 :  11:13:20  Show Profile Send matson a Private Message
Se, där hann ju Pjotre före...Bara för att jag hämtade kaffe....

matson = the artist formerly known as JagÄrJoeLaber
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/19 :  11:13:49  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:

Det är nog rätt lugnt. Bussen från Onsala till GBG går rätt ofta ändå, men exakt var Arken ligger vet jag inte....nånstans på Hisingen, vilket betyder att även jag kommer behöva hjälp med att hitta dit...Hisingen är "no man´s land" , men (minst)en av moderatorerna har koll....

matson = the artist formerly known as JagÄrJoeLabero



He he he.... Själv tar jag cykeln....

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/19 :  11:16:39  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Okej, vi kör detta som "officiell" Arkentråd.

Det lär väl bli ett och annat inlägg kring detta... Jag ska försöka fixa fram bra färdbeskrivning både för bil och komunal transport.

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/06/19 :  11:23:43  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Arken är skandinaviens största hifi-mässa tillika den med tyngst utbud av framför allt 2-kanal. Det är alltid mer efterfrågan än vad det finns utställningsplatser. Samtliga stora generalagenter finns representerade.

På varje mässa brukar det finnas gott om rör i alla prisklasser, supertunga hifh-end uppställningar i de stora rummen och superlyxiga mer minimalistiska i de mindre rummen, rumpskakare och pang & smäll i stora hallen, enklare utrustning finns i mängder och själv minns jag speciellt Yamaha-folkets biouppställningar....

Det är inte frågan om man skall dit, utan om man skall gå dit en, två eller alla tre dagarna för att hinna med allt!!!

Jag är jävig som ni vet men detta kan man bara inte missa. Tror vi lirar Callisto i år men det är hövding Olle som bestämmer i Bladelius/QRS/Transparent-rummet.

Och i år finns det en stor restaurang på Arken (simhallen är borta) så att man kan sitta och andas en smula efter alla intryck för att satsa fullt igen en stund.

Bäst ljud är det dag 2 och 3, sämst ljud dag 1 på morgonen samt alla tillfällen när det är "knökat". Dag 2 och 3 på morgonen kommer det att liras Jazz i vårt rum, en tradition som följer undertecknads demonstrationsvanor.
Go to Top of Page

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/06/19 :  12:58:06  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
quote:

Arken är skandinaviens största hifi-mässa tillika den med tyngst utbud av framför allt 2-kanal. Det är alltid mer efterfrågan än vad det finns utställningsplatser. Samtliga stora generalagenter finns representerade.

På varje mässa brukar det finnas gott om rör i alla prisklasser, supertunga hifh-end uppställningar i de stora rummen och superlyxiga mer minimalistiska i de mindre rummen, rumpskakare och pang & smäll i stora hallen, enklare utrustning finns i mängder och själv minns jag speciellt Yamaha-folkets biouppställningar....

Det är inte frågan om man skall dit, utan om man skall gå dit en, två eller alla tre dagarna för att hinna med allt!!!

Jag är jävig som ni vet men detta kan man bara inte missa. Tror vi lirar Callisto i år men det är hövding Olle som bestämmer i Bladelius/QRS/Transparent-rummet.

Och i år finns det en stor restaurang på Arken (simhallen är borta) så att man kan sitta och andas en smula efter alla intryck för att satsa fullt igen en stund.

Bäst ljud är det dag 2 och 3, sämst ljud dag 1 på morgonen samt alla tillfällen när det är "knökat". Dag 2 och 3 på morgonen kommer det att liras Jazz i vårt rum, en tradition som följer undertecknads demonstrationsvanor.







Man får tacka för all info, det verkar ju onekligen som attman inte får missa denna mässa.

Har varit på väg flera gånger men aldrig kommit iväg, så jag har just bestämt mig för att åka. Ska bli kul som F.. faktiskt och komma iväg.

Pjorte, det vore som sagt riktigt hyggligt av dig att lägga ut vägbeskrivningen till Arken här.
Tack på förhand, och tack alla ni andra med.
Mvh..........

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/06/19 :  15:49:07  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej Niklas Nord
Jag har just flyttat från Onsala. Du kan väl skicka ett mail vid tillfället så går det nog att ordna skjuts, eller något. Farsan bor på Onsala och jag skall åka med honom dit, så det går nog att ordna.

För att åka till Arken så tar man av första efter Älvsborgsbron mot Eriksberg. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/06/19 :  15:59:18  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
quote:

Arken är skandinaviens största hifi-mässa tillika den med tyngst utbud av framför allt 2-kanal. Det är alltid mer efterfrågan än vad det finns utställningsplatser. Samtliga stora generalagenter finns representerade.

På varje mässa brukar det finnas gott om rör i alla prisklasser, supertunga hifh-end uppställningar i de stora rummen och superlyxiga mer minimalistiska i de mindre rummen, rumpskakare och pang & smäll i stora hallen, enklare utrustning finns i mängder och själv minns jag speciellt Yamaha-folkets biouppställningar....

Det är inte frågan om man skall dit, utan om man skall gå dit en, två eller alla tre dagarna för att hinna med allt!!!

Jag är jävig som ni vet men detta kan man bara inte missa. Tror vi lirar Callisto i år men det är hövding Olle som bestämmer i Bladelius/QRS/Transparent-rummet.

Och i år finns det en stor restaurang på Arken (simhallen är borta) så att man kan sitta och andas en smula efter alla intryck för att satsa fullt igen en stund.

Bäst ljud är det dag 2 och 3, sämst ljud dag 1 på morgonen samt alla tillfällen när det är "knökat". Dag 2 och 3 på morgonen kommer det att liras Jazz i vårt rum, en tradition som följer undertecknads demonstrationsvanor.





Da
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/06/19 :  16:04:17  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Det blev visst lite fel i ovan inlägg. Jag fick inte med mitt eget svar

Kan vi ha något kännetecken på oss?? Kanske en grön keps med LRF på (Vad säger Sladd om det??) eller en badge eller viss färg på t-shirten?? Kom med tips.

En kopp java tillsammans för dom som vill med lite utvärderingar?

Kul skall det i vilket fall bli. Mig kommer ni att få trängas med i Consultrummet både dag 1 och 2 en hel del i alla fall.

Da
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/06/19 :  16:07:18  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Whiskeyboy!

Ja det är inte riktigt klart ännu om jag ska dit,
men om det blir så så ska jag tänka på saken, låter
onekligen bra om man kan samåka!

Jag tror det heter "draget" där de bor.. Min mors
syster med familj..

.n...n.n.n.


---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2002/06/19 :  16:19:04  Show Profile Send Morgan a Private Message
Bara lite assistans till alla utomsocknes :http://www.vasttrafik.se/tponline/index.asp
"Tidpunkten" är ypperlig hjälp för alla förvirrade, som inte känner till lokaltrafiken. Skriv in exempelvis "centralstationen" eller "brunnsparken" i vänster sökfält, och "arken" i vänster sökfält. Om sökmotorn ber er precisera destinationen så är det arken i Göteborg som gäller. Tryck på knappen, och vips så har ni en färdplan som kan printas ut.
Vid brunnsparken i centrala Göteborg finns också ett tidpunkten-kontor, där ni kan gå in ifall ni hittar till centrala göteborg. Där kan de hjälpa till med tidtabeller och kartor. Det brukar gå på en halvtimma att ta sig från centrum till arken, om bytena klaffar.

Lycka till i trafikkaosen. Själv cyklar jag!



MVH
/Morga
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/06/19 :  16:29:22  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

varför är det 3 dagar?
är det olika "framträdanden"
dessa dagar?

för att det är mycket folk

för att det helt enkelt är
mycket att se?

n


---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/06/20 :  10:05:37  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Skulle tro att det är med anledning till att det på mässan ofta varit mycket folk och därmed fullt i hallarna.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

n/a
deleted

115 Posts

Posted - 2002/06/20 :  11:01:45  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:

Skulle tro att det är med anledning till att det på mässan ofta varit mycket folk och därmed fullt i hallarna.Mvh Kristofer





Njae, på lördag- och främst söndagseftermiddagarna har det varit ganska lugnt de två senaste åren. Det lär nog bli lika knökat på lördag fm även vid fredagsshow? Jag skulle också vilja veta det egentliga skälet till den tredje mässdagen, bra är det hur som helst!

PS: Någon mer än jag som tänker göra ett omfattande text- och bildreportage? Hör av er i så fall, så kanske vi kan utbyta erfarenheter och tips under mässan.

MVH
Stefan Fridefors

>>>Only dead fishes flows with the stream<<<
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/07/04 :  14:28:26  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Hej alla glada!!

jag undrar, behöver man verkligen 3 dagar på arken
för att hinna med sånt man finner intressant? Eller
är två dagar fullt tillräckligt?

Kommer det fler utställare än vad det gjorde i
Stockholm på mässan?

Jag har inte vart på någon annan hifimässa än den
som gick i Stockholm..

..ja förutom när farsan ställde ut på mässor
runt 90 talet då dvs:)


ohh..

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/07/04 :  14:56:04  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Hej Steffinem! Jag har också för avsikt att göra ett hifi reportage till mina hemsidor. Gjorde ju ett på Malmömässan och tycker att det är rätt roligt. Kan tänka mig att många kommer att springa runt med digitalkamerorna i högsta hugg. Tror du vi kan få vip kort, pressleg


Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/07/04 :  15:00:32  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Anledningen kan nog vara att utställarna få en extra dag til att fintrimma uppställningen, och att en del apparater tar lång tid innan dom spelar riktigt bra efter inkoppling. Första dagen på mässor brukar inte ljudet vara på topp.
Och i jämförelse med andra nordiska mässor, så finns det ingen som når upp till vare sig storlek eller fina mässlokaler.
Arken är Nordens största och bästa mässa.
Stockholmsmässan och Köpenhamnsmässan kommer inte i närheten av Arken.


Jorm
Go to Top of Page

n/a
deleted

115 Posts

Posted - 2002/07/04 :  15:10:44  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:

Hej Steffinem! Jag har också för avsikt att göra ett hifi reportage till mina hemsidor. Gjorde ju ett på Malmömässan och tycker att det är rätt roligt. Kan tänka mig att många kommer att springa runt med digitalkamerorna i högsta hugg. Tror du vi kan få vip kort, pressleg



Tjenare Stefan!

Skall nog inte vara nåt problem? Jag kommer iofs vara där i egenskap av officiell medarbetare till Hifi Punkten så jag får väl ta det den vägen, eller helt enkelt ringa HC... Vi kan väl höras när det börjar närma sig och se till att träffas?

MVH
Stefan - från ett regnigt Kungsholmen, tur man har tillgång till Internet:)

>>>Only dead fishes flows with the stream<<<
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/07/04 :  15:38:21  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
quote:

MVH
Stefan - från ett regnigt Kungsholmen, tur man har tillgång till Internet:)

>>>Only dead fishes flows with the stream<<<




härligt!!! jag jobbar på kungsholmen =). sitter på flemminggatan.

*hansomintevillepussas
Go to Top of Page

n/a
deleted

115 Posts

Posted - 2002/07/04 :  15:48:45  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:

quote:

MVH
Stefan - från ett regnigt Kungsholmen, tur man har tillgång till Internet:)

>>>Only dead fishes flows with the stream<<<




härligt!!! jag jobbar på kungsholmen =). sitter på flemminggatan.

*hansomintevillepussas*



Drottningholmsvägen här, just vid Kronobergshäkt... eh, parken... Har du lust att vara barnvakt i kväll, så kan jag gå och se/höra Doves, Yeah Yeah Yeah's och And You Will Know Us by The Trail of Dead..?

>>>Only dead fishes flows with the stream<<<
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000