HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stativ
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:53:44  Show Profile Send JohnB a Private Message
Vet någon var man kan få tag på ett par stativ av "pelartyp" som är ca 50 cm samt går att sandfylla. Det enda jag sett hittils är ett par Atacama Nexus men dessa verka vara lite för lätta både för min och mina högtalarnas smak (Revel Performa M20).

Tacksam för tips.

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/06/30 :  23:16:59  Show Profile Send Snutten a Private Message
Om du ska ha stativ till Revel M20 bör de vara högre än 50 cm! Du ska se till att du har diskanten i öronhöjd och helst lite över. Detta beroende på diskantens spridningsmönster. Nu vet jag ju inte hur lågt du sitter men jag tror att 60 cm är minimumhöjd på stativ till M20. Väntar själv på ett par M20.
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/07/01 :  08:14:58  Show Profile Send mac a Private Message
Om du har lust kan du alltid bygga själv. Kolla på:

http://audionova.nu/docs/STATIV.htm

Jag byggde mina stativ efter denna princip. Då kan du ju anpassa måtten efter dina högtalare.

OBS! Var noga med att torka sanden innan du häller den i stativen. Jag struntade i det och mitt straff var att stativen sprack i trät. Det gick att laga ganska snyggt, men tråkigt extraarbete.
Go to Top of Page

zip
Member

117 Posts

Posted - 2003/07/01 :  14:30:09  Show Profile Send zip a Private Message
Du kan ju alltid titta på ett par Atacama SE 50 (eller 60 beroende på hur höga dom ska vara...) dom finns att tag på lite var som helst
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/07/01 :  21:49:50  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Man kan även bygga i rostfritt ( kan kräva vissa kontakter). Min bror snickrade ihop ett par åt en polare, gissa om dom var tunga. Så behöver man inte torka sanden heller. [

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000