HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vincent CD-S6
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/06/30 :  12:22:48  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hejsan alla Hifi vänner!

Är det någon som har lyssnat till denna skapelse, den ser helt otroligt välbyggd och välljudande ut" RÖR cd spelare mycket inressant. Kan detta vara ett stort ljudlyft om man jämför mot min Thule CD 150B.. Får väl iväg och spana om den finns i malmö för titt och lyssning!

http://www.lefflershifi.com/Library/Products/Vincent/CD-S6.htm

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/06/30 :  12:41:12  Show Profile Send Ayn a Private Message
Vet inget om CD-S6, men måhända får du kanske mer välljud per krona om du istället lägger pengarna på Digit-uppgraderingen till CD150B? Kan tänka mig att Majjen03 har mer att säga om saken...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/06/30 :  13:15:50  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Tror tyvärr att Majjen03 är avstängd? Rätta mig om jag har fel.
Vad gäller Vincent CD S6 så rankar Stereoplay den på samma nivå
som Marantz CD17 MkII och Thule Digit Player, dvs. "57" för Klang.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/06/30 :  14:25:59  Show Profile Send Roq a Private Message
Hej marcus_ec

Lånade hem CD-S6 när jag skulle välja ny CD-spelare. Mitt helhetsintryck var att det var en fin spelare. Mycket gedigen, dock med vanlig plastsläde. Den imponerade på mig med sin tunga, informationsrika basåtergivning. Ingen tendens till vasshet i de högre frekvenserna. Bra dynamik. Den spelade både jazz och tyngre musik utan att låta tråkig. Ganska bred ljudbild. Mellanregistret kunde dock vara lite bättre. En liten nackdel var att "search"-funktionen var väldigt odistinkt - sånt kan jag reta mig på . Om du får tag på den lite lätt begagnad så tror jag du gör ett bra köp.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/06/30 :  15:13:42  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Tål att funderas på!
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/06/30 :  18:20:30  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
jag har bara hört den ihop med vincents rör/hybrid integrerade förstärkare... & ett par canton ergo rc-l eller vad de heter... de där med den lilla boxen, hehe. det lät vansinnigt tråkigt... fullständig avsaknad av dynamik och rytmiska kvaliteter. men det kan mycket väl ha berott på förstärkaren... rör-cd + rör-hybridstärkare = för smetigt för mig. jag är inte den typen som kan sitta nöjd & bara lyssna på vangelis hela dagarna.

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

redbat
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/06/30 :  20:04:30  Show Profile Send redbat a Private Message
Hej Marcus!

Du kan lyssna på den hos Lyssna i Ystad.
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/06/30 :  20:32:38  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Du kan ju alltid låta HARMONY DESIGN modifiera cd-spelaren. Skall tydligen ge ett väldigt lyft har jag läst här på forumet.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/07/01 :  00:50:14  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Undrar om modifierningen är prisvärd! På en Thule!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/07/01 :  06:05:26  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
CD-S6 ser onekligen imponerande ut men jag blir lite trött på att man lagt ner energi och pengar på att ha fejkade rör i blickfånget. Inne i apparaten skall det visst finnas riktiga rör men ändå. Primare 20 serien som jag jämförde Vindent förstärkare/cd med var i mitt tycke bättre.

Tror nog att Vincent har bättre produkter än dessa.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/07/01 :  09:47:09  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hejsan

Fejkade RÖR på framsidan, hmm orka lägga ner energi på det! Skall till Malmö och se om den finns där, eller så blir det Ystad när jag har vägarna förbi mina föräldrar.
Go to Top of Page

TiGgR
Member

120 Posts

Posted - 2003/07/02 :  22:12:59  Show Profile Send TiGgR a Private Message
Fejkade rör!!! Välbyggd är den då i.a.f.!! Jag funderar på att köpa en CD-S6 och en SV 236.. Vackra är dom åxå!!

Bara för att man lyssnar betyder det inte att man hör.....
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/07/03 :  06:25:05  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Visst är den snygg och röret längst fram i blickfånget finns där enbart för att glöda vackert.

Däremot ser man att det sitter rör längre bak i spelarn och där är det inget fejk. Snyggt bygge och fin bild TiGgr.

Ihop med den integrerade i samma serie så glöder det

Mitt råd är ändå som vanligt att lyssna och jämföra med andra produkter noga innan köp. Jag tyckte den var fräck och snygg men likväl lät Primare bättre (obs enligt mina öron)

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/07/03 :  15:07:28  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
TiGgr, jag hoppas att du inte lyssnar på musik som mår bra av attack i trummor & liknande... För då kommer du hamna precis helfel om du köper CD-S6 & SV236... Bara så du vet.

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000