HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Åsikter om Supras EFF-ISL
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/06/28 :  00:45:37  Show Profile Send HEGE a Private Message
Prisvärd?
Kablens för/nackdelar?
Ljudkaraktär?

Ifall du har denna kabel, till vilken utrustning?

Tacksam för all matnyttig information ni kan ge:)

Tack på förhand!

Mvh
Henrik

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2003/06/28 01:33:56

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/06/28 :  01:56:51  Show Profile Send marbrink a Private Message
I sverige borde den vara extremt prisvärd. Topptestad utomlands till högre priser. Köp den på lösmeter och löd på bullet plugs. Den är lite ljus i karaktären så om du har ljus utrustning så är den nog inget att köpa. Basen är bra och den är hyfsat detaljerad. Inget att klaga på för de här pengarna!
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/06/28 :  03:24:28  Show Profile Send HEGE a Private Message
Jag syftade då först och främst på den färdiga singnalkabeln som ligger på en sådär 700 kr i pris, ifall jag inte fått det helt om bakfoten.

markbrink: tack för den informationen! Har du kabeln själv också lr?

Jaja godnatt på er alla!

Mvh
Henrik

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2003/06/28 03:26:44
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/28 :  12:14:46  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag har den hemma just nu och har jämfört den med Kimbers PBJ/Harmonics Truth Link, och komm väll fram till att den har som sagt en lite ljus och spretig karaktär. om man jämför med PBJ så ger den inte samma värme och naturlighet i röster, den har en benägenhet att krympa ljudbilden i sidled och till viss del i djupled oxå. När jag hadde Supran inkopplad så hadde jag inte speciellt mycket information till höger och vänster om högtalarna, allt fanns mellan dom.. När jag sen satte in PBJ så fick jag en bredare ljudbild med ungefär en halvmeter på varje sida och det blev oxå djupare bakåt..

Harmonic gav bättre upplösning än PBJ och gjorde att ljudbilden blev mer tajt och röster komm fram mer ur högtalarna, basen blev också lite djupare och mer kontrolerad..

Nu om man frågar sig om då Supran är prisvärd..ja det är den nog, MEN.. Kimber ger en bättre kabel för sina pengar, och det är inte så många hundra upp till den. Och då kommer man få en mer musikalisk och komplett kabel än tex. EFF-ISL. Supran ser väldigt fin ut med bra kontakter och ett grovt utseende, men hadde man satsa lite mer på kabelns ljudkvalitet än design så hadde den nog varit en riktigt bra kabel för pengarna. Men som den är idag så tycker jag att man kan få bättre kablar för pengarna.

/Martin
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/28 :  13:36:02  Show Profile Send Bravo a Private Message
En bra kabel för sitt pris, men som sagt, något ljus i karaktären.
Jag har använt den från en Sony Cd och även provat den till hörlursförstärkaren.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000