HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vilken Gainclone ska man bygga ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2003/06/27 :  15:24:54  Show Profile Send Guru a Private Message
Tjo !!

vad jag förstått så finns det lite olika versioner av Gainclone, vilken ska man bygga ? Jag har 4st LM3875TF som jag tänkte använda mig av....

Mvh.Magnus

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/06/27 :  16:09:36  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Den här tycker jag är den klart mest intressanta: http://members.ozemail.com.au/~lisaras/

/Erik
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2003/06/28 :  01:04:52  Show Profile Send UrSv a Private Message
Tycker detta funkar utmärkt.
http://home.attbi.com/~greggbaker/invertedLM3875_r2.gif
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/06/29 :  10:39:18  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag har byggt en inverterad(Thor-amp). Lät ganska bra. På vissa punkter var den bättre än bla Puccini och Amplifix. Snäll högtalare(impedans) är att föredra.

Edited by - n/a on 2003/06/29 10:40:47
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/07/03 :  13:33:43  Show Profile Send Xover a Private Message
Tillbaka från de djupa skogarna med levande musik och vackra mörkögda kvinnor ser jag att ni undrar över Gainclone ? hur låter dessa IC bestyckade slutsteg?
Är dom kostnadseffektiva, ger valuta för pengarna osv.
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2003/07/03 :  13:42:04  Show Profile Send UrSv a Private Message
För pengarna och arbetsinsatsen är dom alldeles lysande om man bygger rätt. Min monoblock kostade kanske SEK 1000 kompletta.
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/07/03 :  13:46:09  Show Profile Send Xover a Private Message
Är det någon som vet om det finns fler bra slutstegs IC eller moduler/hybrider, fördelen med hybrider eller moduler är väl att man kan bygga HiFi med liten insats av komponenter billigt och ganska bra kanske inte High End men vem vet, idag kan man ju köpa digitala slutstegsmoduler och det är väl kanske dessa som kommer att ersätta den analoga tekniken eller har pendeln vänt.
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/07/04 :  18:33:47  Show Profile Send Xover a Private Message
Det blir ingen Gainclone det får bli en Tripath 25W digitalt slutsteg inbyggd i en 19" HE låda.
Ett mer elegant DIY projekt blir svårt att hitta är det någon som försökt eller blir jag numero uno.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000