HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sommarhifiuppehåll ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/06/25 :  22:38:23  Show Profile Send binmarv a Private Message
Hej på er alla !

Jag satt och funderade på en sak. Brukar någon av er ta ett litet uppehåll från hifin ? Jag menar, det kan ju bli rätt intensivt emellanåt. Själv har jag haft en hektisk vår med allt utbytt i min anläggning så när som på en signalkabel. Mycket glädje, men också en del mindre trevliga överaskningar. Allt man säljer, ångesten innan och glädjen efter. Väntan på det nya osv. Ja, ni vet säkert alla vad jag talar om. Det tar på krafterna.

Förutom er hardcore hifi-entusiaster, känns det som att tiderna är sådana att man slappnar av mer nu och låter sommaren komma som en välbehövlig paus i jakten på det perfekta ljudet som man vet ändå aldrig kommer att infinna sig ?

Skönt att forumet finns så att man kan hålla sig flytande nu när inte några tyngre affärer göres under en tid framöver.

/Martin

PS. Har förresten någon av moderatorerna semester ?

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!

Edited by - binmarv on 2003/06/25 22:39:04

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/06/26 :  00:31:07  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Jag har tagit ett ofrivilligt sommaruppehåll ifrån "hifin", sitter 50 mil längre norr ut... och det kommer jag att göra i 2 månader till :/

Ja! jag saknar den :)

Och det blir inte bättre av att jag fortfarande köper skivor... så högen växer nästan i samma takt som suget
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/06/26 :  00:35:31  Show Profile Send Anton a Private Message
Uppehåll!!!
Nej, nej! Det är nu det börjar.
Snart trillar första lönen från sommarjobbet in, och då skall det shoppas
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/26 :  01:49:24  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Sommar.... det är tiden när det ibland är så varmt hela dagen att man inte KAN lyssna på musik. Sent på kvällen med fönstren öppna och en immig i handen, aaaah...äntligen lite avslappning och avnjutning...

hifi ÄR semester....

Jag var ute i skogen idag, mitt i blåbärsriset växte ett slutsteg, var tvungen att ta kort på det

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/26 :  02:29:06  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det beror på vädret och om de små är inne.
Normalt dock minskar sommaren tålamodet med stugsittandet även om det inte helt utesluter en stunds lyssnande vid tillfälle.

Bravo
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/06/26 :  07:45:59  Show Profile Send Neon Park a Private Message
På sommaren sitter man inte inne i ett varmt rum och lyssnar på musik då sitter man ute på altanen och umgås grillar delar en flaska vin i stället möjligen att sent på kvällen sätta sig framför hifin och lyssna lite men det blir inte speciellt mycket lyssnnande på sommaren.
Mvh
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/06/26 :  07:47:58  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Semester, vad är det fnått??

Jag har ju min anläggning i källaren, där är det svalt och skönt på sommaren så jag slinker ofta ner och sätter på en platta heta sommardagar... För mig har det faktiskt blivit så att nästan alla mina inköp har skett under sommarmånaderna... Vet inte varför men en orsak kan ju vara att ni alla andra tydligen tar det lite lugnare med hifi nu och då är det ju lugnare runt om i våra butiker... Å så har man ju själv lite ledigt och tid över för hifibutiksbesök...

Semester... Håller precis på att spana efter en bärbar dator så jag kan följa debatterna här både i sängen, på hotellet och på landet...
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/06/26 :  08:31:19  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Att fösöka göra ett uppehåll i musiklyssnandet är som att försöka göra ett uppehåll i andningen.
Man dör!
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/06/26 :  08:37:56  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Pjotre:Du har det bra du själv har jag den på övervåningen och där blir det allt utom svalt speciellt med rör så tyvärr det blir lite för mycket av den goda värmen.
Alla hifivänner ha det gott i sommar
Mvh
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/06/26 :  08:38:45  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Björn-Ola!

Du har helt rätt i vad du säger!
Musikbehovet är väl inte årstidsindelat eller hur?
Skulle väl i så fall vara Vivaldis fyra årstider.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/06/26 :  10:17:07  Show Profile Send escape a Private Message
Word! Här tas det inga uppehåll Andra intressen & sysselsättningar går ju vågor utan att jag tänker på det. Att bowla eller ligga och svettas i en sunkig gymlokal lockar inte så mycket just nu. Att gå ut och stuffa på en trevlig klubb är inte heller vad jag längtar efter, nu är det öl på uteserveringar och grillkvällar som gäller

Tur att moderatorerna inte tar semester från forumet, "stängt för säsongen, välkommen tillbaka i september". *Huga*
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/06/26 :  10:44:00  Show Profile Send Timbre a Private Message


Hifisemester... Icke.
Forumssemester... Ja, det blir en kortare variant då det skall kladdas med målarfärg och datorburkarna måste räddas undan dessa övningar...()
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000