Author |
Topic |
|
binmarv
Member
403 Posts |
Posted - 2003/06/25 : 22:38:23
|
Hej på er alla !
Jag satt och funderade på en sak. Brukar någon av er ta ett litet uppehåll från hifin ? Jag menar, det kan ju bli rätt intensivt emellanåt. Själv har jag haft en hektisk vår med allt utbytt i min anläggning så när som på en signalkabel. Mycket glädje, men också en del mindre trevliga överaskningar. Allt man säljer, ångesten innan och glädjen efter. Väntan på det nya osv. Ja, ni vet säkert alla vad jag talar om. Det tar på krafterna.
Förutom er hardcore hifi-entusiaster, känns det som att tiderna är sådana att man slappnar av mer nu och låter sommaren komma som en välbehövlig paus i jakten på det perfekta ljudet som man vet ändå aldrig kommer att infinna sig ?
Skönt att forumet finns så att man kan hålla sig flytande nu när inte några tyngre affärer göres under en tid framöver.
/Martin
PS. Har förresten någon av moderatorerna semester ? |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
Edited by - binmarv on 2003/06/25 22:39:04 |
|
gudmundsson
Member
166 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 00:31:07
|
Jag har tagit ett ofrivilligt sommaruppehåll ifrån "hifin", sitter 50 mil längre norr ut... och det kommer jag att göra i 2 månader till :/
Ja! jag saknar den :)
Och det blir inte bättre av att jag fortfarande köper skivor... så högen växer nästan i samma takt som suget |
|
|
Anton
Klubbmästare eoJeud
1219 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 00:35:31
|
Uppehåll!!! Nej, nej! Det är nu det börjar. Snart trillar första lönen från sommarjobbet in, och då skall det shoppas |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 01:49:24
|
Sommar.... det är tiden när det ibland är så varmt hela dagen att man inte KAN lyssna på musik. Sent på kvällen med fönstren öppna och en immig i handen, aaaah...äntligen lite avslappning och avnjutning...
hifi ÄR semester....
Jag var ute i skogen idag, mitt i blåbärsriset växte ett slutsteg, var tvungen att ta kort på det
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 02:29:06
|
Det beror på vädret och om de små är inne. Normalt dock minskar sommaren tålamodet med stugsittandet även om det inte helt utesluter en stunds lyssnande vid tillfälle. |
Bravo |
|
|
Neon Park
Member
1013 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 07:45:59
|
På sommaren sitter man inte inne i ett varmt rum och lyssnar på musik då sitter man ute på altanen och umgås grillar delar en flaska vin i stället möjligen att sent på kvällen sätta sig framför hifin och lyssna lite men det blir inte speciellt mycket lyssnnande på sommaren. Mvh |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 07:47:58
|
Semester, vad är det fnått??
Jag har ju min anläggning i källaren, där är det svalt och skönt på sommaren så jag slinker ofta ner och sätter på en platta heta sommardagar... För mig har det faktiskt blivit så att nästan alla mina inköp har skett under sommarmånaderna... Vet inte varför men en orsak kan ju vara att ni alla andra tydligen tar det lite lugnare med hifi nu och då är det ju lugnare runt om i våra butiker... Å så har man ju själv lite ledigt och tid över för hifibutiksbesök...
Semester... Håller precis på att spana efter en bärbar dator så jag kan följa debatterna här både i sängen, på hotellet och på landet...
|
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 08:31:19
|
Att fösöka göra ett uppehåll i musiklyssnandet är som att försöka göra ett uppehåll i andningen. Man dör! |
|
|
Neon Park
Member
1013 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 08:37:56
|
Pjotre:Du har det bra du själv har jag den på övervåningen och där blir det allt utom svalt speciellt med rör så tyvärr det blir lite för mycket av den goda värmen. Alla hifivänner ha det gott i sommar Mvh |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre
772 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 08:38:45
|
Hej Björn-Ola!
Du har helt rätt i vad du säger! Musikbehovet är väl inte årstidsindelat eller hur? Skulle väl i så fall vara Vivaldis fyra årstider. Mvh Kenth |
|
|
escape
Avdelning: meningslöst vetande
247 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 10:17:07
|
Word! Här tas det inga uppehåll Andra intressen & sysselsättningar går ju vågor utan att jag tänker på det. Att bowla eller ligga och svettas i en sunkig gymlokal lockar inte så mycket just nu. Att gå ut och stuffa på en trevlig klubb är inte heller vad jag längtar efter, nu är det öl på uteserveringar och grillkvällar som gäller
Tur att moderatorerna inte tar semester från forumet, "stängt för säsongen, välkommen tillbaka i september". *Huga* |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 10:44:00
|
Hifisemester... Icke. Forumssemester... Ja, det blir en kortare variant då det skall kladdas med målarfärg och datorburkarna måste räddas undan dessa övningar...() |
|
|
|
Topic |
|