HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Om ni vill säga er åsikt om hifistormarknaden
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/06/25 :  22:31:36  Show Profile Send matså a Private Message
Typ Siba, Onoff etc Ring då ringP1 på telefonnummer 0718 510 10. Programmet börjar 9:05 varje vardag och varar i en halvtimme. Ni kan även maila: ringp1@sr.se och säg er mening där.

Min fotosida på flickr

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/06/25 :  22:59:45  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Riktigt så engagerad i deras sortiment är man väl inte?

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/06/25 :  23:01:56  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Beror väl på hur man deffar Hi-Fi som sagt...

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/06/25 :  23:29:35  Show Profile Send Aton a Private Message
Tror nog att Ring P1 vill ha lite bredare ämnesval än så... Hur ofta hör man skånska grevar ringa in och klaga på hur svårt det är att hitta gåslever på Ica maxi
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/06/26 :  08:02:51  Show Profile Send matså a Private Message
Ja ni kan ju försöka få den breda massan att handla bättre stereoapparater hos riktiga handlare istället för stormarknaderna. Få upp ögonen på folk att det finns bättre saker. Berätta för den stora massan att vi inte är så konstiga

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/06/26 :  08:12:46  Show Profile Send n0p a Private Message
Vissa av stormarknaderna har väl ett helt okej sortiment. Tänker väl främst på en som har både yamaha och infinity (tror jag att högtalarna heter). Andra har ju Audio Pro som inte heller låter skämmas för sig direkt.

Så jag vet inte om jag tycker att läget är fullt så katastrofalt som du vill mena Matså.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:32:48  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Tror nog att Ring P1 vill ha lite bredare ämnesval än så... Hur ofta hör man skånska grevar ringa in och klaga på hur svårt det är att hitta gåslever på Ica maxi.

Ja det vore ju något.Nej allvarligt talat så håller jag med dig om att man borde försöka att se till så att den breda massan handlar hifi i hifi butik istället för hos stormarknaden, eller hemska tanke ur en skåpbil vid stormarknaden. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:36:39  Show Profile Send matså a Private Message
Jo självklart finns det bra saker på stormarknaderna, typ fantastiska Audio Pro osv. Jag är mer ute efter dom som handlar cdspelare från denver för 1000 kr och tror det är high end.

Så ring på

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:45:41  Show Profile Send Flint a Private Message
Att vi har stormarknader med HiFi kan vi skylla oss själva. Om man går på deras annonser om lågt pris så får man skylla sig själv. Det är synd om dom som jobbar där. Försäljning är det enda som räknas. Total toppstyrning. Jag har jobbat i både liten seriös butik och stor pallsäljarversion. I pallsäljarbutiken blev jag kortvarig. Ruggigt.
Om ring P1. Jag tror att ämnena ska ligga mer i tiden typ hustrumisshandel och militant feminism. P1 styrs av feminister.
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/06/26 :  14:20:14  Show Profile
Onoffs pris per högtalare kanske vore nåt...MVH Magnus

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/06/26 :  14:32:48  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jo självklart finns det bra saker på stormarknaderna, typ fantastiska Audio Pro osv. Jag är mer ute efter dom som handlar cdspelare från denver för 1000 kr och tror det är high end.

Ja för Pro Audio säljs väl om jag inte tar fel just ur skåpbilar jämte Siba, ElGiganten och OnOff. Mvh kristofer
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/26 :  15:03:14  Show Profile Send Bravo a Private Message
Felet med stormarknaderna är inte de övervägande ointressanta produkterna, felet är att du som kund och då oftast en tämligen oerfaren sådan, absolut inte kan få någon vettig hjälp. På stormarknaden gäller det att kränga volym inte kvalitet, kunder som frågar är till besvär, dessutom kan man oftast ändå inte svara.
Man kan väl säga att vem som helst som har det minsta lilla intresse av det man skall köpa och läser ett par valda nummer av våra kära hifitidningar står sig oftast så mycket bättre, än att försöka få hjälp och råd i dessa butiker. Ovan med vederbörlig ursäkt till de få bra säljare som finnes.

Bravo
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/06/26 :  15:40:23  Show Profile Send matså a Private Message
bravo imorgon ringer du och pratar om detta. Ett utmärkt initiativ. För här är det inte så många Svenssons som läser här.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000