Author |
Topic |
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2003/06/25 : 22:31:36
|
Typ Siba, Onoff etc Ring då ringP1 på telefonnummer 0718 510 10. Programmet börjar 9:05 varje vardag och varar i en halvtimme. Ni kan även maila: ringp1@sr.se och säg er mening där. |
Min fotosida på flickr
|
|
MacDaxy
Member
250 Posts |
Posted - 2003/06/25 : 22:59:45
|
Riktigt så engagerad i deras sortiment är man väl inte? |
Allt som skrivs på internet är sant. |
|
|
VR-8
Member
420 Posts |
Posted - 2003/06/25 : 23:01:56
|
Beror väl på hur man deffar Hi-Fi som sagt... |
Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
|
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2003/06/25 : 23:29:35
|
Tror nog att Ring P1 vill ha lite bredare ämnesval än så... Hur ofta hör man skånska grevar ringa in och klaga på hur svårt det är att hitta gåslever på Ica maxi |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 08:02:51
|
Ja ni kan ju försöka få den breda massan att handla bättre stereoapparater hos riktiga handlare istället för stormarknaderna. Få upp ögonen på folk att det finns bättre saker. Berätta för den stora massan att vi inte är så konstiga |
Min fotosida på flickr
|
|
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 08:12:46
|
Vissa av stormarknaderna har väl ett helt okej sortiment. Tänker väl främst på en som har både yamaha och infinity (tror jag att högtalarna heter). Andra har ju Audio Pro som inte heller låter skämmas för sig direkt.
Så jag vet inte om jag tycker att läget är fullt så katastrofalt som du vill mena Matså. |
Exit Planet Dust |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 09:32:48
|
Tror nog att Ring P1 vill ha lite bredare ämnesval än så... Hur ofta hör man skånska grevar ringa in och klaga på hur svårt det är att hitta gåslever på Ica maxi.
Ja det vore ju något.Nej allvarligt talat så håller jag med dig om att man borde försöka att se till så att den breda massan handlar hifi i hifi butik istället för hos stormarknaden, eller hemska tanke ur en skåpbil vid stormarknaden. Mvh Kristofer |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 09:36:39
|
Jo självklart finns det bra saker på stormarknaderna, typ fantastiska Audio Pro osv. Jag är mer ute efter dom som handlar cdspelare från denver för 1000 kr och tror det är high end.
Så ring på |
Min fotosida på flickr
|
|
|
Flint
Member
3862 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 09:45:41
|
Att vi har stormarknader med HiFi kan vi skylla oss själva. Om man går på deras annonser om lågt pris så får man skylla sig själv. Det är synd om dom som jobbar där. Försäljning är det enda som räknas. Total toppstyrning. Jag har jobbat i både liten seriös butik och stor pallsäljarversion. I pallsäljarbutiken blev jag kortvarig. Ruggigt. Om ring P1. Jag tror att ämnena ska ligga mer i tiden typ hustrumisshandel och militant feminism. P1 styrs av feminister. |
|
|
mje1
Member
500 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 14:20:14
|
Onoffs pris per högtalare kanske vore nåt...MVH Magnus
|
Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt... |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 14:32:48
|
Jo självklart finns det bra saker på stormarknaderna, typ fantastiska Audio Pro osv. Jag är mer ute efter dom som handlar cdspelare från denver för 1000 kr och tror det är high end.
Ja för Pro Audio säljs väl om jag inte tar fel just ur skåpbilar jämte Siba, ElGiganten och OnOff. Mvh kristofer
|
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 15:03:14
|
Felet med stormarknaderna är inte de övervägande ointressanta produkterna, felet är att du som kund och då oftast en tämligen oerfaren sådan, absolut inte kan få någon vettig hjälp. På stormarknaden gäller det att kränga volym inte kvalitet, kunder som frågar är till besvär, dessutom kan man oftast ändå inte svara. Man kan väl säga att vem som helst som har det minsta lilla intresse av det man skall köpa och läser ett par valda nummer av våra kära hifitidningar står sig oftast så mycket bättre, än att försöka få hjälp och råd i dessa butiker. Ovan med vederbörlig ursäkt till de få bra säljare som finnes. |
Bravo |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 15:40:23
|
bravo imorgon ringer du och pratar om detta. Ett utmärkt initiativ. För här är det inte så många Svenssons som läser här. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
|
Topic |
|