HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CANTON ERGO 1200 DC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tallin
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/06/25 :  12:21:44  Show Profile Send tallin a Private Message
Hej !

Är det någon som har lyssnat på CANTON ERGO 1200 DC ?
Hur låter dom ?
Finns det några objektiva tester att läsa om dessa ?

mvh

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/06/25 :  12:33:24  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Genomgående så tycker jag att Canton är för ljusa och kalla i min smak. Det spelar faktiskt ingen roll om det är Digitalserien eller någon annan Cantonhögtalare. De fokuserar i mina öron för mycket på detaljer och för lite på värme, men jag har dock inte hört just Ergo 1200DC. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/06/25 :  17:39:36  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Jag gillar Cantons Ergo-högtalare. Har själv Ergo 91 DC som jag kört med i över fyra år nu, och jag är fortfarande nöjd. Nu börjar dock suget efter att skaffa något nytt infinna sig så smått, i takt med att förstärkare och cd-spelare är några nummer bättre nu än när högtalarna införskaffades. Samtidigt är det väl inte så ovanligt att man vill testa något nytt efter fyra år med samma högtalare? Men som sagt, jag gillar i alla fall Ergo 91:orna.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/06/25 :  22:11:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Whiskyman !
quote:
Det spelar faktiskt ingen roll om det är Digitalserien eller någon annan Cantonhögtalare. De fokuserar i mina öron för mycket på detaljer och för lite på värme,


Då har du inte varit hemma hos mig !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/06/25 :  23:07:26  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Jag är väldigt nöjda med mina RC-L, och tycker dom ej har tendenser till skarphet, har hört andra högtalare med mycket skarpare ljud!

1200 behöver nog ett stort rum för att blomma ut, tror basen kan ta över helt annars!
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/06/26 :  08:49:31  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"Då har du inte varit hemma hos mig !" Nej, uppenbarligen inte.Dock så har jag hört Canton ett flertal gånger vid demon som hållits av Canseda.Första gången var på Opalen och har även hört dem hos min lokala hifibutik. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/06/26 :  08:57:44  Show Profile Send Hotspur a Private Message
För de pengarna man i dag kan få t.ex. ett par begagnade Ergo RC-L, tycker jag denna högtalare är ett smärre klipp! Fyndläge för den som vill ha en välljudande fullregisterhögtalare, se bara till att koppla in boxen. Hur 1200 DC låter har jag ingen aning om dock.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000