Author |
Topic |
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 01:07:57
|
Norah Jones - Come away with me Nas - It was written (alla hans skivor är bra men om man måste välja en så..) Marvin Gaye - Very best of 2-CD
De tre räcker inte! Michael Jackson - Thriller (Bad är också bra) Bob Marley - Legend/Best of 2-CD Erykah Badu - Mama's gun 2000 m fl.
Tycker det är svårt att säga tre som man tycker är bäst. Det ändras hela tiden i toppen och vad man vill lyssna på beror mycket på humör osv... |
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 09:15:05
|
Ruskigt svår fråga efter som man har olika perioder i livet där man lyssnar på olika typer av musik. Men Just nu för tillfället:
Dimmu Borgir:Puritanical euphoric misanthropia
Massive Attack: Mezzanine
Jazz at the pawnshop Live från stampen i sthlm
Och inte nödvändigtvis i den ordningen
|
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
|
|
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 13:16:09
|
Kul tråd det här - och många spännande tips på vägen. Tackar t ex för Blind Boys of Alabama! Gabe |
|
|
Cortez
Member
72 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 14:07:46
|
Mycket svårt.
Men i nuläget är det nog;
Junior Wells - Hoodoo Man Blues
Neil Young - Everybody knows this i nowhere
Sven Zetterbetg & Chicago Express - Steppi'n out
I dagsläget som sagt, men de flesta favoriterna ändras som sagt med tiden. |
" No more chances, bye bye bye " |
Edited by - Cortez on 2003/06/27 18:51:43 |
|
|
Magnuz
Member
1572 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 18:57:48
|
Forumets funktioner för att editera är alldeles utmärkta, tryck bara på Du kan även ta bort dina egna inlägg genom att trycka på
|
Edited by - Magnuz on 2003/06/26 18:58:30 |
|
|
Jalk
Member
85 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 23:19:23
|
3st skivor som spelas mycket nu hemma hos mig är:
The Atomic Fireballs - Torch This Place The Who - Who's Next Eppu Normaali - Lyömättömät
dessa tre snurrar nog lite oftare än mina andra skivor just nu.
/Janne |
"Den som gräver en grop åt andra, använder oftast en spade..." |
|
|
Nemo
Member
157 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 23:52:44
|
P.J. Harvey, "Rid of Me"
J.S. Bach, "Cello-Suiten" (Mstislav Rostropovich, EMI Classics) -- Suite Nr.2 i d-moll är oumbärlig; har varit förhäxad av den sedan jag såg Ingmar Bergmans "Såsom i en spegel" på bio.
The Pixies, "Surfer Rosa & Come on Pilgrim" (albumet och EP:n ligger på samma skiva)
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 16:57:40
|
"Jazz at the Pawnshop" tröttnar jag aldrig på. Inspelad 1976. Jag har haft den av flera skivbolag, men favoriten nuförtiden är den som FIM har gett ut. Och det är en SACD/cd hybrid. SACDlagret har jag inte hört ännu.
Wheather Report,s "Black Market" är den bästa plattan som dom har spelat in. Om man ska ha en Wheather Report siva så rekomenderar jag den. Också inspelad 1976. Den åker fram ofta.
Och just nu och har varat ett tag: Nils Lofgren,s "Acoustic Live". Den är lite färskare. Inspelad 1998. Den gillas av både mina döttrar och av mina gamla föräldrar. |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
|
|
Cortez
Member
72 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 18:50:25
|
Magnuz;
Jaha.
Felet berodde på att jag aldrig loggar in på forumet.
Därav avsaknaden av de två knapparna som du bifogar i ditt inlägg :)
Mysteriet löst, och ber om ursäkt för min lite burdusa ton om nu någon tog illa vid sig. |
" No more chances, bye bye bye " |
|
|
RigorMortis
Member
110 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 19:22:37
|
Bara tre?? Ok... för tillfället... * Ed Harcourt - From every sphere * The Pixies - Doolittle (kommit in i en pixiesperiod igen) * White Stripes - Elephant
Men det varierar ständigt. Fråga mig igen om en vecka eller två. |
Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin... |
|
|
marcus
Ej medlem längre
344 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 23:36:09
|
|
|
|
jari
RödaTråden vinnare
4459 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 09:07:49
|
Det var lätt: Cactus,òt`n´sweaty,livesidan,den är magisk,till det fasila priset 89kr. AC/DC live,dubbel-cd,n,det skall vara live tydligen. "Den flygande holländaren",en salig blandning av svenska artister som gör Cornelis.
|
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
Edited by - jari on 2003/06/28 09:10:09 |
|
|
Magnuz
Member
1572 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 10:56:52
|
marcus, brutalt snygga omslag, men vad är det för musik? |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 14:41:15
|
Hur kan man ställa så här ”dumma och idiotiska” frågor? *LOL* Alla ni som har en riktig stor skivbibliotek, vet vad jag menar.
Hur i all världen kan man bara välja just tre stycken som man inte kan leva utan?
Men har man inga vettiga frågor så frågar man just den här typen av naiva och intetsägande saker … *s* |
|
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 18:15:07
|
1) Sisters of Mercy - First and last and always 2) The Waterboys - This is The Sea 3) Pixies - Bossanova
Edit: Bronspallen.. |
Edited by - Hotspur on 2003/06/28 18:31:46 |
|
|
Manticore
Member
99 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 18:51:38
|
hmmm, man blir ju lite orolig när bara EN annan nämner Stones och EN annan annan nämner Dylan....hrmmmmmm..... |
|
|
marcus
Ej medlem längre
344 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 19:09:00
|
magnus: Indiepop/rock eller alternativ pop/rock kanske man kan kategorisera det som. |
|
|
RigorMortis
Member
110 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 19:43:05
|
quote: Hur kan man ställa så här ”dumma och idiotiska” frågor? *LOL* Alla ni som har en riktig stor skivbibliotek, vet vad jag menar.
Hur i all världen kan man bara välja just tre stycken som man inte kan leva utan?
Men har man inga vettiga frågor så frågar man just den här typen av naiva och intetsägande saker … *s*
Hmmm... Alltid lika intressant med folk som tror sig har rätt att sätta sig till doms över andra människor. Om någon ställer en fråga på detta forum finns det väl för denna person en anledning? Om du tycker att det är naivt och intetsägande; skit i att skriva!
Du är säkert en jättetuff kille med mängder av häftig vinyl hemma, men undvik pretentiösa uttalanden här... Snälla... |
Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin... |
|
|
Getskägg
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 19:46:41
|
Mina:
1. Peter Gabriel - UP 2. Shpongle - Tales of the inexpressible 3. AC/DC - Back in black
Egentligen tycker jag att det är omöjligt att göra en sådan här lista, särskilt med bara tre plattor, eftersom det i så hög grad (iallafall för mig) är extremt hömörbetingat.
Mvh
//Per |
//Per |
|
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 20:14:56
|
quote: Om du tycker att det är naivt och intetsägande; skit i att skriva!
Bra rutet! Enda felet på denna tråd är att det förstås skulle listats fem plattor!!! Hornby, någon? |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 21:10:14
|
fridefors, du har inga bra förslag på strandmusik... |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 22:24:56
|
RigorMortis!
Mitt inlägg var skrivet med en stor portion sarkasm. Om du förstår vad de här tecken betyder *LOL* och *s* så kanske du hajar.
Det här är ett ganska fritt forum var man kan säga vad man tycker om olika saker och ting och jag är helt säker på att jag är inte ensam med den här åsikten.
Och visst har jag mycket vinyl hemma, men även an ansenlig mängd aluminium …
Tuff kan jag vara, men inte kanske på det sättet du menar.
För att bevisa att även jag kan vara snäll och förståelsefull så försöker jag ge mina favoriter. Men det är nästan omöjligt att namnge bara TRE skivor vilka man gillar bäst! Jag skulle mycket lätt kunna skriva om minst ett hundra skivor …
Get Yer Ya-Ya’s Out, Rolling Stones Silk road, Kitaro A history, The Penguin Cafe Orchestra
Stay cool! Jukka
P.S. Jag har klurat ut på ett bra måttstock då man verkligen har mycket musik i sin skivbibliotek och kommit fram till att när det snurrar ett helt år utan att spela igen samma skiva, DÅ har man mycket skivor. Vilket borde betyda i runda slängar si så där minst 10 000 plattor … Det har inte jag, inte i ens i närheten *s* men jag är helt övertygad att det finns folk här på forumet som har det. Dock är det fult att skryta … som man lär sig här i Norden, och man brukar INTE delge hur mycket man har pengar på banken eller dylikt. SÅ det är nästan samma sak med skivor, förmodar jag.
Edit: stavfel samt mer text |
Edited by - pick-me-up on 2003/07/07 12:36:39 |
|
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 22:48:49
|
quote: fridefors, du har inga bra förslag på strandmusik?
Strandmusik? Hm, där funkar ju pop och annan hitlistemusik bäst. Singlar och samlingar skall det vara på stranden! Jag är väldigt svag för t.ex. Shania Twains nya hit. White Stripes Seven Nation Army är annars en dräpare för den som helst dricker sitt kaffe svart medan den verkligt tragiske strandraggaren plågar beachen med Gessles fantastiskt usla och beräknande Här kommer alla känslorna på en och samma gång.. Vilken strandtyp är du? |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 23:14:23
|
Smyglyssnaren... |
|
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2003/06/29 : 11:42:47
|
Okej, själv rattar jag helst in någon kommersiell radiokanal under sommartider. Dessa kanaler funkar faktiskt bra på just tre ställen:
# På stranden # På campingen # I spårvagnen |
|
|
Topic |
|