HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Kraftwerk släpper nytt album
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/23 :  13:29:04  Show Profile Send Jadde a Private Message
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,323164,00.html

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/06/23 :  13:39:29  Show Profile Send Ayn a Private Message
Häftigt!

Två grejer dock:


  • Vad hände med Karl Bartos? Är han inte inblandad alls i denna skiva?

  • Vad hände med Karl Bartos? Han skulle komma ut med en egen skiva för typ två år sen. Fanns releasedatum satt och allt om jag inte minns fel. Sen blev det tyst.



Aftonbladet nämner bara deras bästa skiva mest i förbigående - "förutom remixer" - The Mix är solklart Kraftwerks bästa skiva i mina öron.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/23 :  14:17:31  Show Profile Send divander a Private Message
Kul. Det blir svårt för dom att nå upp till förväntningarna. Karl Bartos hoppade av för ett bra tag sen. Om inte jag har fel så är det bara Ralf och Florian kvar sen flera år tillbaka.

"Ralf Hütter odh Florian Schneider är just nu i den legendariska Kling Klang-studion i Düsseldorf och arbetar med den slutliga remixen"

Hoppas dom kommit längre än så. Annars kan det nog ta 17 år till. Dom är ju inte direkt kända för att vara snabba, effektiva och hålla tider.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/06/23 :  14:42:25  Show Profile Send Melker a Private Message
Karl Bartos hoppade ju av kraftverk innan han började med Electric Music projektet. Men av hans platta i eget namn har jag bara hört "15 minutes of fame" vilken låter ungefär som den kunde varit hämtad från electronicmusics esperanto skiva eller från electric cafe.

Melker

Halmstad
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000