HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Sahara Hotnights trummis?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/06/22 :  13:24:09  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag vet att det här är en underlig fråga men jag ställer den ändå:

Hur duktig är trummisen i Sahara Hotnights?

Anledningen till att jag frågar är att jag sett rätt så många kommentarer om hur duktig hon är, senast var det van Zandt i Aftonbladet som väl var inne på att hon är en av världens bästa rocktrummisar. Jag har också sett samma sak í vissa recensioner.

Själv tycker jag det låter bra men jag är knappast någon kännare, jag har sett att en del här på forumet verkar kunna en del så därför frågar jag. Det vore ju kul om hon verkligen var så bra.

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/06/22 :  18:05:50  Show Profile Send n0p a Private Message
De enda som hon har gjort sig känd för vad jag vet är att hon lyckas pajja ett antal av sina utrustningar för att hon slår för hårt. Kanske inget att skryta med direkt.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/06/22 :  19:24:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Hennes spel är inte så väldans tekniskt men ett jedra driv har hon.
Vilket gör henne till en bra trummis. Musiken Sahara spelar kräver just en trummis med bra driv , med en jazzigare stil hade det bara låtit fel.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

oxtragon
Member

73 Posts

Posted - 2003/06/23 :  09:33:52  Show Profile Send oxtragon a Private Message
Är inte så kunnig på Sahara Hotnights men har spelat trummor större delen av mitt liv. Det jag har hört av Sahara Hotnights trumspel har jag gillat. Tycker om när trummisar slår hårt med bra anslag men inte 'över gör' sitt trumspel - typ virvlar och solon hela tiden bara för att man kan. Ungefär lika kul som att lyssna på nån som 'wailar' (stavas det så tro?) hela tiden... Rent, snyggt, sparsmakat men energiskt är melodin :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000