HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Inbrott hos Ågrens?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/06/22 :  11:04:58  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Det är gick att läsa i "Dygnet Runt" i GP i morse:

"07.52 Centrum, Göteborg

Inbrottslarm från radio/tv-butik på Teatergatan. En svart Volvo försvinner från platsen lastad med stöldgods."

Jävligt trist när sånt här händer, i synnerhet när det drabbar en så sympastisk affär som Ågrens.

Dags att stöd-handla lite kanske?

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/06/22 :  11:12:48  Show Profile Send rowa a Private Message
Får vara extra försikt nu när man ska köpa beg. saker.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/06/22 :  11:15:00  Show Profile Send Aton a Private Message
Jäklar, synd om dem, och jag skulle dit på måndag. Då är det väl stängt en tid.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/22 :  11:26:44  Show Profile Send MartinH a Private Message
Tips till Ågrens att skriva upp här på sidan vad det var som försvann så vi kan hålla koll på vad som kanske kommer att försöka säljas !!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/06/22 :  12:22:50  Show Profile Send Aton a Private Message
Två Hifi-inbrott i Göteborg på relativt kort tid (Tonläget och Ågrens). Verkar illavarslande för framtiden. Hoppas att man för en gång skull kan hitta dem som gjort det!
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/06/22 :  12:26:58  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Håller med, det är ett jävla sätt att råna hifibutiker!
Hoppas hifistället & radiolagret slipper gå samma öde tillmötes! (Och hoppas att de inte tog panasonic-projektorn från ågrens, jag & ett par kompisar ska ju dit & testa den nu i veckan )

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/06/22 :  12:35:39  Show Profile Send Aton a Private Message
Tonläget hade stängt rätt länge efter sitt inbrott. Men så blev de väl också av med väldigt mycket.
Det borde vara rätt speciella tjuvar som besöker hifi-butiker. Men hur kommer man undan med ett stort tidskrävande butiksinbrott på teatergatan kl 7 på söndag morgon??? Det är ju inte bara att springa in och rafsa åt sig lite småsaker. Det måste vara en hel drös med grannar på första parkett. Hur lång tid kan det ta att ringa polisen?
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/06/22 :  12:48:24  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Precis, och polisen har ju inte sååå många meter dit heller....
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/06/22 :  13:02:16  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Man får väll anta att om det är "hifi-tjuvar" så kommer de säkerligen försöka sälja prylarna utomlands. Finns det ingen internationell sida där man kan lista serienr. på stulna prylar?

Bilbranchen har ju något sådant sammarbete om jag minns rätt.

Say's who!?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/06/22 :  13:09:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag har aldrig varit på Ågrens eller tonläget. Men har dom inte pansarglas eller galler ??

Hoppas att dom hittar antingen stöldgodset eller förövrarna

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/06/22 :  13:16:20  Show Profile Send f95toli a Private Message
Tonläget ligger ju i en källarlokal och har om jag minns rätt galler för fönster/dörr. Desstutom så bor det människor i samma hus. Hur kom de in utan att väcka hela grannskapet?

Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/22 :  13:28:45  Show Profile Send MartinH a Private Message
Insider affärer eller är det kanske FB !! Eller så är det helt enket så att det är proffs och vet hur man tar sig in på ett tyst och effektivt sätt... Men det är nog så att dom har nånstans att avyttra produkterna, och förmodligen är det nog samma personer som varit på båda ställena. Men tyvärr är det väll så att man måsta hålla till i en bunker för att inte tjuvarna inte ska kunna komma in..

/M
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/22 :  13:40:08  Show Profile Send MartinH a Private Message
Man får väll hoppas att dom som nu gjort det här inte börjar ta sig runt i landet och hälsa på andra handlare ?!?!
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/06/22 :  14:35:57  Show Profile Send f95toli a Private Message
Åkte förbi tonläget för en stund sedan. En ruta är fortfarande trasig, jag begriper dock inte hur nån kan ta sig in genom det fönstret.

Särskilt "proffsigt" verkar det dock inte vara att bar slå sönder en ruta, det måste ha hörts på hela gatan.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/06/22 :  16:03:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Att smälla isönder en ruta tyst är inga somhelst problem. Men ett galler eller pansarglas är inte det lättaste.


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/06/22 :  16:08:52  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Det är själva den att folk inte kan skilja mellan mitt och ditt. Nä hårdare straff lär ju inte hjälpa, ställ dem på torget fastbunden vid en påle istället så att folk får spotta på dem. Eller tredje gången de åker fast så sätter man dem i en gruva i Norrland, ingen malm upp ingen mat ner och tvärtom malm upp mat ner. För min egen del så har "folk" varit på både min cykel och bilen många pengar åt skogen som skulle kunna gått till Hifi.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/06/22 :  16:35:32  Show Profile Send binmarv a Private Message
Inte Ågrens nu igen !!!

Ja, det skulle varit bra med en utförlig lista på forumet med den elektronik som försvann. Olyckligt att det skulle drabba den bästa butiken i stan med den trevligaste personalen.


Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/06/22 :  16:40:03  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
tur dock att ågrens har det tråkigaste sortimentet

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/06/22 :  17:00:05  Show Profile Send Merkurius a Private Message
quote:
tur dock att ågrens har det tråkigaste sortimentet


Det gäller att se turen i oturen

Nä, det e ju tråkigt när nåt sånt här händer. I Kalmar så var det några ungjävlar som sprejade ner tre bilar och alla cyklar (inklusive min cykel, tur iaf att man hade sålt bilen några veckor innan). Det var riktig färg dessutom. Okej om dom snor, eller det är ju inte okej men ni förstår nog, men att bara sabotera.....man blir så less. Några dagar efter att jag putsat upp cykeln så snor dom den med......
Go to Top of Page

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/06/22 :  17:52:21  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Precis! Stöld är ju för jävligt, men man kan ju förstå varför det förekommer. Skadogörelse däremot... helt ofattbart.
Go to Top of Page

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/06/22 :  17:54:59  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Eftersom det stod "[...]en svart Volvo försvinner från platsen[...]" så verkar ju det finnas vittnen (och konstigt vore väl annars!). Hoppas dom lyckades få tag i bilnumret.

Edited by - Andreas GBG on 2003/06/22 17:55:33
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2003/06/22 :  19:43:32  Show Profile Send weezer a Private Message
Inte direkt så att man tar sin privatbil till morgonens inbrott ändå va? . Troligen driftad...
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/06/22 :  20:26:29  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
weezer, kanske en firmabil?!

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2003/06/22 :  21:16:18  Show Profile Send weezer a Private Message
Ahh, engångsbilen man lämnat efter varje bryt isåfall . Nåväl, hemskt synd när små privata butiker drabbas...hade hellre sett att de länsade hela OnOff.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/06/23 :  00:07:41  Show Profile Send Aton a Private Message
quote:
hade hellre sett att de länsade hela OnOff.
Är det inte olagligt att uppmuntra till brott...
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2003/06/24 :  17:17:31  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
lite trisst att vara hifi intresserad och äga en svart volvo samt bo i göteobrg just nu... : )

men jag lovar det var inte jag, hedersord.

hoppas deras försäkringar tar smällen.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000