HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Roksan släpper ny skivspelare..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/21 :  01:00:33  Show Profile Send MartinH a Private Message
Roksan har tillverkat utormordentliga skivspelare i många år nu, men nu har man återigen släppt en spelare som inte bara är vacker att se på utan oxå presterar musik i världsklass.
Den nya Radius 5 levereras med en unipivot arm, och har flera lösningar som man inte normalt hittar i denna prisklass.

En extremt prisvärd spelare, finns hos HifiArt i Stockholm, vet dock inte om nån av de andra handlarna som för Roksan har tagit in den än, men va på dom så att dom gör det..för denna ska alla som gillar läckra vinylspelare med hög ljudkvalitet lyssna på..

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/21 :  11:07:53  Show Profile Send divander a Private Message
Den ser väldigt trevlig ut. Hoppas den låter lika trevligt (vilket man kan misstänka).

Oops! I did it again
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/21 :  18:39:11  Show Profile Send MartinH a Private Message
Det gör den !! Har lysnat på den en kortare stund på HifiArt och det gav mersmak..Har även sett den i ljust trä med en rejäl klar lack, riktigt snygg då med...
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/22 :  00:57:04  Show Profile Send divander a Private Message
Det känns som om samma spelare skulle vara i trä så är det en annan spelare. Trä och akryl har ju helt olika egenskaper.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/06/22 :  06:25:24  Show Profile Send Ayn a Private Message
Vad får man ge för den?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/22 :  11:01:49  Show Profile Send MartinH a Private Message
Divander: Jo visst, trä och akryl har kanske olika akustiska egenskaper, men jag tror nog att Turaj på Roksan har designat spelaren så att det inte ska påverka någonting. Den är uppbyggd så att olika delar inte är kopplade till varandra och då tror jag inte att det gör så mycket. Sen tror jag att det helt enkelt är så att man tagit akrylen och lagt ett lager träfaner på den för att få ett träutseende..

Priset ligger på en 9000-10 000:- beroende på utförande.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/23 :  00:39:46  Show Profile Send divander a Private Message
Ja är det bara fanér är det nog ingen större skillnad på dom.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/06/24 :  07:45:20  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Martin H!

Har alldrig tidigare uppskattat Roksans "prylar",
denna skivspelare verkar dock vara värt ett besök!
Den är urläcker!
Priset är ju inte heller avskräckande.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/06/24 :  08:10:17  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Ahhh..

Hur är det man säger..." en rykare rätt upp i krysset"

Kanske blir inte min sista vinylsvarv en LP12 i alla fall

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/24 :  14:09:23  Show Profile Send MartinH a Private Message
Ja det verkar som detta nog kan vara en ny hifisucce för Roksan !! Den levereras med tonarm och pickup men kan fås utan den ena eller båda om man vill. Kolla med Kent på HifiArt i Sthlm för detaljer och lyssning.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/06/28 :  00:46:51  Show Profile Send n/a a Private Message
Ingen aning om hur den här Roksan-svarven låter men det ser förtroendeingivande ut, är det en gammal spelare eller vad

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/28 :  13:03:48  Show Profile Send MartinH a Private Message
Dahlberg: Den spelare du har på bilden är TMS eller "Touraj Moghaddam Signature" om man inte förkortar, som har funnits i många år nu. Den finns dock nu i en uppdaterad version som då heter TMS 2 och är en utav de bättre spelarna man kan köpa oavsett pengar idag !! Separat strömförsörjning och med en byggkvalitet som bara kan förklaras som ett 18Kg MÄSTERVERK !!
Som alltid med produkter i denna nivå så kostar det en del tyvärr, jag har för mig att den ligger närmare 100 000:-, men det kan den nog vara värd..*L*
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000