HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ljudkvalité på Radioheads skivor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/20 :  23:08:16  Show Profile Send Jadde a Private Message
Gillar OK Computor - bra ljud. Hur står sig dom andra? Bättre eller sämre än OK Computor?

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/06/20 :  23:55:34  Show Profile Send brumel a Private Message
Den första Pablo Honey är väl sådär. The Bends är väl lite samma skrammelpop. Kid A är bra, minst lika bra som OK Computer. Härlig bas. Dom andra har jag inte hört.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/21 :  00:43:25  Show Profile Send ekman a Private Message
dom håller taskig kvalitet allihop bra musik dock
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/06/21 :  02:22:07  Show Profile Send nin a Private Message
dom håller taskig kvalitet allihop bra musik dock


TASKIG?? Hmmm, jag tycker inte att Ok computer, och dom två efter är dåligt ljud, inte på vinylerna iaf. Det är MIL bättre än metallica och såndan skit. Så att jämföra med 3 st referensskivor och säga allt annat är skit är konstigt IMHO.
Go to Top of Page

RigorMortis
Member

110 Posts

Posted - 2003/06/22 :  01:42:53  Show Profile Send RigorMortis a Private Message
pablo honey är väl inget vidare, men från "the bends" och framåt är det riktigt bra. The bends är för övrigt det bästa som gjorts i musikalisk väg. I fall du nu skulle ha missat detta....

Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin...
Go to Top of Page

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2003/06/22 :  22:17:23  Show Profile Send kramer a Private Message
Deras senaste skiva tyckte jag håller hög ljudkvalité, i alla fall det lilla jag hört.... fick skivan idag

Ljud är kul
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/06/23 :  15:23:26  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Jag tror det är Pablo Honey som jag har. Förstklassig ljudkvalitet. Musiken är delvis mässterlig (t.ex. Creep), delvis ganska trist. Men ljudet är mycket bra rakt igenom. Tänk om alla rock/popskivor lät så här bra, då skulle min skivkonsumtion öka markant.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/23 :  15:54:06  Show Profile Send ekman a Private Message
nin jag jämför inte med referensskivor utan med genomsnittet och jag tycker rhs skivor håller lite lägre klass vilket är mkt synd då det är dom skivorna jag lyssnar mest på =) just nu rullar enbart hail to the thief

kan tillägga att jag ofta lyssnar på singlarna istället då jag har alla dom och dom ofta låter mkt bättre än albumversionerna
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/06/24 :  13:56:18  Show Profile Send nin a Private Message
ekman, ja där har vi olika syn. Jag köper rätt mkt ny rock och Radiohead är enligt mig inte säme än genomsnitt i ljudkvalite än annan rock.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000