HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Bygga mp3-spelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vagabond
Member

152 Posts

Posted - 2003/06/19 :  20:09:35  Show Profile Send vagabond a Private Message
Hej!
Ingen Hi-Fi fråga direkt men ändå...
Är det någon som har försökt sig på att bygga en sådan. Jag tänkte ha den till bilen och har sett att det finns en hel massa olika projekt på nätet, bla annat ett svenskt sådant - YAMPP - http://www.myplace.nu/mp3/index2.htm Verkar intressant och de går faktiskt att beställa byggsatsen

Ingen är perfekt, jag är ingen alltså är jag perfekt.

Edited by - vagabond on 2003/06/20 12:32:50

rikkitikkitavi
Member

653 Posts

Posted - 2003/06/19 :  20:17:05  Show Profile Send rikkitikkitavi a Private Message
eller köp en portabel CD/MP3 spelare, kostar från ca 7-800 och uppåt, om du inte är ute efter en väldigt liten en

tror clas i sjön har en billig

blir en del pilljobb också.

själv har jag funderingar på att bygga in en gammal compaq P2-266 mhz i en låda och sätta i bilen... miniATX kort med allt on-board.

hittar du något sådant billigt (jag norpade på jobbet när det var uppgraderingsdags)så klarar man sig billigt undan.



/rickard

I m only in it for the DIY
Go to Top of Page

vagabond
Member

152 Posts

Posted - 2003/06/19 :  21:51:31  Show Profile Send vagabond a Private Message
Ja, en dator funkar väl men det blir klumpigt om man inte har ett väldigt litet moderkort. Dessutom tar det en stund att starta datorn, den drar ju också mycket mera ström en bara en mp3-spelare.
Den här byggsatsen som jag nämnde ovan är stor som en 2,5 hårddisk och skruvas fast på hårddisken. Kostar runt 1000 -lappen fast utan hårddisk och display. Men hårddisk har jag och display har jag inte - än :)

Ingen är perfekt, jag är ingen alltså är jag perfekt.
Go to Top of Page

Stenback
Member

102 Posts

Posted - 2003/06/20 :  12:22:03  Show Profile Send Stenback a Private Message
Ett mini-ITX moderkort är bara 170x170mm stort(litet). Det mesta finns redan integrerat.
http://www.mini-itx.com/

vagabond: Din länk är inte klickbar, beror nog på punkten alldeles efter länken.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000