HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 internkablage i slutsteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/06/18 :  22:17:07  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
jag hade tänkt modda ett par hembyggda(ej av mig) monoblock jag har hemma.
vilka sladdar ska jag använda i blocken?
aktuellast är det med kablar till högtalarterminalerna från förstärkarchipet.

tack tack

Euroline - T-Amp - DIY

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/06/18 :  23:18:18  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Får man vara lite tråkig?

Dom små kabelstumparna är en suboptimering. Viktigare ifs med kondignarna i nätdelen, skulle jag tro.

Du kan ju testa med en enkel lampsladd, 230. Blir det mycket sämre? Lyssna, avgör själv. Blir det sämre så kan det vara lönt att löda dit ett par finkablar, annars, lägg pengarna på bättre, fler, snyggare, kraftigare lytar.

Eller vad tror ni som verkligen KAN nått om slutsteg?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2003/06/19 :  08:59:15  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Ungefär så! Fast lite grövre kabelarea kanske känns bättre. Upp till 2,5 kvadrat är inte speciellt överdrivet. Det viktiste är dock KORTA kablar, viktigare ju snabbare slutsteget är. Jag antar att du har pejl på hur mycket ström det går i resp kabel, ej för tunn! 0,75 kvadrat klarar 10 A , rent tekniskt

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2003/06/19 09:06:56
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/06/20 :  17:08:27  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
ok tackar. då låter jag de sitta som sitter.

nån som vet vad man ska använda för kontakter med en begränsad budget och vart man kan köpa dem?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000