HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förslag på elektronik till Sonus Faber?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/06/17 :  12:07:25  Show Profile Send Timbre a Private Message


Man skall egentligen aldrig påverka folk till inköp men slår du inte till på denna Musica kommer du förmodligen att ångra dig i alla dina hifidagar...
Den är så läcker så man vill inte ha någon fjärr...

90dB och 6ohm låter som ett drömläge men osvuret är bäst.
Chans till provlyssning...
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/06/17 :  13:29:46  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Timbre

Eftersom en musica inte är helt lätt att komma över så står den inte direkt i närheten om man säger så. Så chans för provlyssning finns tyvärr inte. Men jag är MYCKET nöjd med mina Grand Piano Home så jag har stort förtroende för herr Franco och hans skapelser. Så jag lutar åt att beställa musican olyssnad.




Kan ju passa på att säga att jag aldrig kunnat drömma om att det skulle vara så stor skillnad när jag bytte ut mina audiovector m1 signature. Jag inser nu hur mycket "högtalare" audiovector faktiskt lät.

Hade precis en polare hemma som brukar lyssna på de olika hifi prylar jag släper hem. Han kunde inte fatta hur allting kunde vara mer detaljerat än med Audiovector och samtidigt vara befriat från all vasshet/lyssningströtthet. Och detta var när högtalarna bara spelats i ca en timme. Måste säga att jag inte kan komma ihåg när jag var såhär nöjd med ett hifi-inköp sist!

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/06/17 13:41:30
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/06/17 :  13:43:00  Show Profile Send Timbre a Private Message
Då måste du ha garantier om tillståndet. Jag har lyssnat på Musica/Amati samt Musica/Cremona. Med mina subjektiva öron och i min färgade hifivärld är detta njutningshifi av klass. Musican har inte tagits till sin limit, ändå har det spelats ganska högt.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/06/17 :  13:51:29  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Timbre

även om butiken ligger långt bort så är det en seriös hifi butik, så jag tvivlar inte på att skicket är det dom säger.

Dom hade förresten en till Musica i amati homage finish för 22 papp. Den hade matchat dina högtalare perfekt!

Hur tyckte du Musica lät? Lyssningsintryck?

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/06/17 :  14:11:01  Show Profile Send Timbre a Private Message
Något ljusare tonal balans och inte samma lugn som Classé CA-400, inte samma bastyngd som BAT VK-150SE, men en krispighet och livfullhet som framkallar välljudsrysningar.
Åtminstone på mig...
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2003/06/17 :  23:33:32  Show Profile Send bliss a Private Message
Akhenaton: Jag har signumstativarna.//bliss

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/18 :  01:51:31  Show Profile Send Bravo a Private Message
Gamuten går säkert att lyssna på någonstans och begagnad skall den inte behöva kosta mer än 25 till 30000 kr. Det är fortfarande blodiga pengar men den är bra, men ytterst tyvärr, allt beror på budgeten.

MVH

Bravo
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/06/26 :  00:34:08  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Då sitter man här och har fortfarande inte kommit till skott.

Har Arcam fmj a32 och arcam fmj cd23t hemma just nu och dessa blir lite för ljusa i mitt rum. Även om dom är helt okej.

Det som toppar listan just nu är:

Primare 30.1
Rega försteg+monoblock(exxon)
Sonus Faber Musica
Krell Kav-300il

Fortfarande så tvekar jag om man ska våga slanta upp för en Musica utan att ha lyssnat på den..

Men just nu lutar det åt Musican.. trots allt. Hade kunnat köpa den bara för den är så äckligt snygg.

Fler tips? Förslag? Ingen som råkar köra primare 30.1 och 30.2cdn tillsammans med SF?


Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/06/26 :  07:53:29  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Du borde kunna köpa den på sk.öppet köp och testa i lugn och ro i hemmet det borde affären ställ upp på om den är seriös,vilket vi hoppas den är.
Lycka till
Mvh
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/26 :  15:51:32  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Hur gick det med Musican?


Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/07/26 :  16:37:31  Show Profile Send Snutten a Private Message
Simaudio i-3 ligger på ca 20000 och jag äger en själv. Tror den skulle kunna passa bra med SF. Tycker absolut du ska testa!
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/07/27 :  00:27:17  Show Profile Send EAR a Private Message
"Något ljusare tonal balans och inte samma lugn som Classé CA-400, inte samma bastyngd som BAT VK-150SE, men en krispighet och livfullhet som framkallar välljudsrysningar.
Åtminstone på mig"
Timbre:Här skulle det vara roligt att höra var du placerade mina rörhäckar någonstans trots att du inte hört dem med SONUS FABER?
MVH/MATS
Ren nyfikenhet

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/07/27 :  01:15:17  Show Profile Send Timbre a Private Message


Nu var det väl så att EAR-blocken drev det övre Cantonregistret och Vincent stod för basassistansen...
Spelar egentligen ingen roll för den här energirika (eller hur man nu skall uttrycka det) återgivningen känner jag igen från BAT och KR. En energi som inbjuder till att upptäcka nya detaljer på inspelningarna.
För att jämföra med Musica bör man nog spela i sitt eget rum över egna högtalare. Bägge verkar dock dra åt det ljusa hållet.



Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/07/27 :  01:25:35  Show Profile Send EAR a Private Message
"Nu var det väl så att EAR-blocken drev det övre Cantonregistret och Vincent stod för basassistansen..."

Jo det är så sant du har inte hört dem i basregistret

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000