HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 delningsfilter-program
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2003/06/15 :  13:45:05  Show Profile Send knutte a Private Message
Hallå igen, har ni några tipps på program som är gratis till PC för att räkna ut filter???
behöver inte vara några superkomplicerade (jag och elektronik, njjaaaaa, en hammare passar bättre) ska räkna ut lite delningfilter till billigare högtalare bara!

MVH//Knutte

Har någon sett en bordshare?

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/06/15 :  15:27:48  Show Profile Send celef a Private Message
speakerworkshops är det många som använder, prova det (det är nog det ända programmet som på ett riktigt sätt räknar på delningsfilter, men du måste mäta både akustikt och elektriskt för att kunna dra nytta av det, att slänga ihop ett filter av standardtyp låter sig icke göras, tyvärr).

sound pollution
Go to Top of Page

skrutten
Member

619 Posts

Posted - 2003/06/15 :  16:23:23  Show Profile  Visit skrutten's Homepage Send skrutten a Private Message
Det finns ett litet program att ladda hem på hifikits hemsida har jag sett. Kanske något att testa?

Hellre ledlös än lödless
Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2003/06/15 :  20:19:26  Show Profile Send knutte a Private Message
tack, ska in på hifikit o kolla, inga andra program???
som student med hyffsade betyg i matte trodde jag at jag skulle kunna räkna själv (i skallen med hjälp av penna och papper och miniräknare, men det spårade snart ut, undrar facktiskt om jag har rätt formler..:)

Har någon sett en bordshare?
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/06/15 :  20:32:17  Show Profile Send Flint a Private Message
knutte
Du har internmail
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000