HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Äntligen dags för avslöjande!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

RigorMortis
Member

110 Posts

Posted - 2003/06/15 :  23:00:00  Show Profile Send RigorMortis a Private Message
"rigor mortis

ri´gor mo´rtis (lat., av ri´gor 'stelhet' och mors), likstelhet (se dödstecken).

Ämnesklassning: Döden"

Den som sett mig på morgonen vet att jag inte är någon morgonmänniska... Därav namnet.

Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin...
Go to Top of Page

manavskugga
Starting Member

9 Posts

Posted - 2003/06/15 :  23:32:10  Show Profile Send manavskugga a Private Message
Lustans Lakejer, Sveriges bästa band någonsin. Min signatur kommer också från dem.

/Tobias
Ung man i nattens tjänst
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2003/06/15 :  23:44:21  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Richard Pipes, världsberömd och mycket välrenommerad Rysslandshistoriker.

Jag fick inte ha namnet ***** som jag annars använder på nätet.

Moderator på http://www.vinylengine.com/

Edited by - Pipes on 2003/06/15 23:44:52
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2003/06/16 :  00:28:35  Show Profile Send Lepra a Private Message
Mitt smeknamn sedan länge... tycker det har en stark koppling hifi... eller? Fick det av en kompis som trodde jag ruttnade inifrån pga illaluktande väderspänningar. Mitt fullständiga smeknamn är Lepra Manikken.

De gånger "Lepra" inte finns ledigt som login så använder jag "Deathskull", lagom hårt, tufft o ballt.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Member

83 Posts

Posted - 2003/06/16 :  01:05:54  Show Profile Send Avatar a Private Message
Ända sedan jag började fördjupa mig i klädnypebranschens utveckling i Danmark under senare hälften av 1800-talet så har mitt nick varit självskrivet

Skämt åsidå: Som för många andra så bara dök det upp i huvudet när jag reggade mig...

There are only 10 kinds of people, those who understand binary and those
who don't

Edited by - Avatar on 2003/06/16 01:07:14
Go to Top of Page

peder47
Member

587 Posts

Posted - 2003/06/16 :  01:47:04  Show Profile Send peder47 a Private Message
Hej

Peder47,jag reggade mig för flera år sen på ett USA-forum...började på peder35,det var först Peder47 som var ledigt.Sen har det fått hänga med,enklast så...hade alltså inget med min ålder att göra.

Ett undantag,på ett ställe heter jag Peder14.....samma sak där,började på Peder1 osv.

Peder

Våga vara *openminded*

Edited by - peder47 on 2003/06/16 01:48:11
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/06/16 :  01:59:40  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Jag heter ju Wallman så det var ju givet =)

jag kan inget!
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/06/16 :  03:00:45  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Tank är mina kompisars förkortning av Tatanka, vilket är namnet jag antog i datorsammanhang efter att ha sett Dansar med vargar. Tatanka är indiannamnet på bufflarna som jagas i filmen.

Andra saker bakom nicket är:
Jag tankar (laddar ner) mycket.
Jag har relativt mycket hårddisk. (datatank)
Jag är oxe.
Jag kan vara relativt bufflig om jag vill.

Edited by - Tank on 2003/06/16 03:04:43
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/06/16 :  08:06:09  Show Profile Send hal a Private Message
Väderspänningar, bisonoxar, rysslandshistoriker, likstelhet ja tråden rusar vidare.
Klädnypan var fin.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/06/16 :  08:15:16  Show Profile Send Neon Park a Private Message
X2000:Vi har lite mer gemensamt,jag arbetar mestadels på X2000 är tågmästare,heter också Thomas och gillar Little Feat.
Mvh
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/06/16 :  08:42:55  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Mitt något udda namn härstammar från en hotmailregistrering för några år sedan. Alla namn jag ville ha var upptagna och då tyckte jag det var dags att skruva till det ordentligt och kom därmed upp med det eminenta nicket "kungpingvin".
Inte så spännande med andra ord men det får alltid folk att undra och det är alltid ledigt

/Jonas
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/06/16 :  10:08:20  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Sant, det är många som lägger ned småmackar. Och serverar bullar och korv istället för att kunna bilar.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2003/06/16 :  10:18:46  Show Profile Send x2000 a Private Message
Neon Park
otroligt!!! det är en liten värld
hur stor är sannolikheten att två personer på
samma forum skulle ha så mycket gemensamt
vilka linjer jobbar du på
om jag säger Dixie Chicken vad säger du då?
jag var med på den x2:a som satte hastighetsrekord mellan
varberg och falkenberg,kan det ha varit 1993? 276km/h
det såg ut som bilarna stod parkerade på e6:an
när vi kom farande
då skulle du ha varit med

Mvh
Thomas
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/06/16 :  10:20:54  Show Profile Send struts a Private Message
Kallades för strutsen en tid i mellanstadiet, så ni kan ju gissa hur jag ser ut,och det kanske var dags att återuppliva detta gamla minne.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/06/16 :  12:11:42  Show Profile Send Neon Park a Private Message
X2000:Dixie Chicken är kalasbra,jag gillar skivorna till och med Down At The Farm den sista LG var med på dom nyre köper jag också men det är de gamla som är riktiga LF sen gillar jag naturligtvis LGs soloplatta dom gamla skivorna försöker jag hitta orginalpressningarna på jg har alla förstapressningarna utom den första,på den första gillar jag Hr.Cooders slidelir på Willin.
Jag var inte med på rekordkörningen själv är jag placerad i Stockholm och åker mest på linjen Malmö/Köpenhamn men även annat.
Mvh
Neon Park/Thomas
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/06/16 :  12:12:18  Show Profile Send stargazer a Private Message
Coolt ämne!

Jag har tagit mitt nick från en av historiens bästa rockplattor, "Rising" med Ritchie Blackmore's Rainbow.

1976 drabbade denna klassiska platta världen och det är framförallt det 8.26 långa eposet "stargazer" som för evigt etsat sig fast i mitt medvetande. Trumintrot (och trumspelet genom hela låten) av Cozy Powell är fullständigt fantastiskt, sången av Ronnie James Dio lyfter hangarer och Blackmores gitarrspel är magiskt.

En fantastisk låt. Och ett självklart nick
Go to Top of Page

PenPusher
Member

51 Posts

Posted - 2003/06/16 :  12:59:34  Show Profile Send PenPusher a Private Message
Ur engelskan för kontorsslav (i.e. pen[cil] pusher), vilket givetvis är min inställning till min anställning. ;) Vet inte varför det blev engelska, mindrevärdeskomplex kanske? ;)

Edited by - PenPusher on 2003/06/16 13:02:15
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/06/16 :  13:23:42  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Det kunde lika gärna blivit Foo fighter, Steely D, Ronnie james D, Smashing Pumkin, Bertil Bo................You name it!!
Eller Kabodle (Det rum dit arbetarna på desillerierna i Skottland gick för att få sin dagliga ranson)

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/06/16 :  18:05:45  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Gammalt e-mail namn, bygger på första bokstaven i förnamnet + första och sista i efternamnet.
Spännande va´?!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/06/16 :  22:40:57  Show Profile Send yoko a Private Message
Yoko=mitt andranamn, så tråkig är jag!
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/06/16 :  22:57:42  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Hallå!!!!!

Ni kan ju försöka gissa.
Nej det kommer sig av att mitt förstaval "Highlander" inte fungerade av någon konstig anledning. Javisst jag gillar både filmen och skotsk whisky.
Nu blev det hifidreamer istället, eftersom jag i nuläget inte har råd att uppgradera som jag vill (förbannade bilar), utan bara kan drömma och undersöka marknaden grundligt för att sedan hugga som en kobra i hifiaffärerna när plånkan tillåter.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/06/16 :  23:20:49  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Rydberg är inte mitt efternamn utan Rydberg kommer efter Rydberg den skånske boxaren, en tygdocka med skön attityd! Eller vad säger ni, vaaaaaaa?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Belker
Member

504 Posts

Posted - 2003/06/17 :  00:30:00  Show Profile Send Belker a Private Message
Min fru tyckte att jag blev mer och mer lik Belker (Spanarna på Hill Street, om någon minns) för var dag. Skäggigare, smutsigare och argare...

/Mårten
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/06/17 :  00:33:12  Show Profile Send molsson a Private Message
molsson: email-adressen. BOOORING. Skulle ha valt nått annat. Men nu får man stå sitt kast.

No hay banda!!
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/06/17 :  08:32:58  Show Profile Send hal a Private Message
Min nyfikenhet är ännu inte helt stillad.
Det finns fortfarande många UNO´s (unidentified nick objects).
Keep up the good work.
(engelska för dom som inte förstår utrikiskan, ville bara imponera lite)

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000