Niklas Nord Ledsen men jag är lite lat och har inte lyft på locket och tittat på beteckningen men vet att det är 145. Jag ska kolla exakt när jag får tillfälle men det bör vara E145. Ursäkta förvirringen. Dåligt förarbete från min sida. Just dom elementen är bara spelade med en rörförstärkare och har aldrig varit i närheten av discobas och PA. Dom har Fenders oranga färg till skillnad från original svart som är JBLs vanliga färg på dom här.
Konerna är inte på något sätt konstiga eller skadade. Om det är alnico eller inte i 145orna vet jag inte. Däremot vet jag att det är det i E130. Den fanns senare i modell K130 och då var det med feritmagnet. Den modellen verkar inte ha blivit någon direkt höjdare. E130 är trots att det är den enda 15" som klarar gitarrljud även ett kalaselement för bashorn.
quote:Den fanns senare i modell K130 och då var det med feritmagnet
Flint,
Otrologt välljudande och fina elemente du har där ... På tal om JBL's K-serie så trodde jag att alla dessa element hade Alnico magneter? Jag kan givetvis ha fel eftersom jag är tämligen virrig när det gäller JBL's alla olika modeller Hur som helst så hade jag två stycken K151 för några år sedan och dessa hade Alnico-magneter. Därav drog jag oxå slutsatsen att K130 hade Alnico magneter ...
neriks Nej det är jag som är virrig här. Du har nog bättre koll på JBL än vad jag har. Jag borde ha kollat upp bättre innan jag skrev den här annonsen.
Ingen fara ... Man blir alltid lite osäker när så pass kunniga personer som du skriver något i motsats till vad man själv tror sig veta ... så ibland känner man sig lite småförvirrad när det gäller JBL's olika modeller ... Min fråga var således mer en fundering från min sida än en tillrättavisning
Hur som helst så är det väldigt fina element du säljer ... Hade jag haft möjlighet hade jag definitivt köpt några av elementen från dig
Neriks Jag tog det inte som en tillrättavisning på något sätt. Jag är bara glad att få det utrett. När det gäller horn är du The Boss. Den saken är klar. Kanske är tidpunkten illa vald. Kanske Även Hififolket tar sig en semestertripp och spenderar sina hårt skattade kulor på mer triviala nöjen. Kanske tar dom en tur till Clas i Sjön och handlar skruv. Ett alldeles utmärkt semestermål om man väljer originalbutiken i just Insjön. Jag förstår dom och startar om kampanjen i höst.
time Nix. Man ser inte magneten på mina element. Den vanliga svarta kåpan mindre än 10" täcker det hela. Elementen du har är dom jag trodde hette K130. På dom ser man en helt vanlig men väl tilltagen keramisk magnet. Ytterkanten ligger öppen. Ingen kåpa. Mina element är födda i början eller mitten av 70-talet. Jag köpte dom 79-80.