HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audionord Björn, lite frågor.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/08/11 :  18:26:46  Show Profile Send Bland a Private Message
Hej Björn,

Jag är en mycket nöjd ägare av en Lyra Helicon men den behöver ibland lite rengöring. På eran hemsida såg jag att ni nu är generalagent för Lyra. Lyra har en egen vätska som de kallar SPT (stylus osv....). Jag har inte sett denna vätska i sverige. Tar ni hem den? Eller fungerar clearaudios vätska lika bra?

Jag äger också en Gamutd200 som jag tycker mycket om. Ibland tycker jag att den tappar lite kraft (inte mycket, bara lite och endast på full orkester volym). Går det att uppgradera två st. d200 till två monoblock d250? Eller blir man "tvungen" att köpa monoblocken?

MVH

Bland

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/08/11 :  18:59:40  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej Bland,

Jag svarar på din sista fråga först: Ja, du kan uppgradera två D200 till ett par M250. Jag kan inte svara på vad det kostar att göra uppgraderingen, men jag återkommer med priset till din angivna mailadress. Jag kollar upp STP också.

mvh

Björn

Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/08/11 :  19:20:54  Show Profile Send Bland a Private Message
quote:

Hej Bland,

Jag svarar på din sista fråga först: Ja, du kan uppgradera två D200 till ett par M250. Jag kan inte svara på vad det kostar att göra uppgraderingen, men jag återkommer med priset till din angivna mailadress. Jag kollar upp STP också.

mvh

Björn

Hej Björn,

Tackar för ditt svar. Ska bli lite spännande och se vad det kan kosta..

MVH

Bland

Edited by - Pjotre on 2002/08/11 20:23:1
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/08/11 :  22:45:26  Show Profile Send Nagra a Private Message
Jag har en fråga till Björn, angående Audio research SP-11.
det är så att jag slarvat bort min elkabel som går från transformatorn och drivsteget, vet du hur myckeet det kostar att ta hem sån reservdel?

enrich life through technolog
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/08/13 :  17:19:43  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej Bland,

Priset för en uppdatering från 1 GamuT D200 till ett par GamuT M250 är 60.000:-. Kontakta mej på bjorn.wiman@audionord.se för vidare korrespondans i ärendet...

Vi hade ingen förpackning av SPT kvar på lagret.Det verkar även som att Lyra slutat tillverka SPT då den inte längre finns med på exportprislistan.

Prova med att kontakta Lars Erik på Oslo Hifi Center, dom kan ha SPT kvar i sin butik.

med vänlig hälsning

Björn Wiman
Audionord AB

Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/08/13 :  18:29:42  Show Profile Send Bland a Private Message
Hej Björn,

Tack för ditt svar. Där har jag något att fundera på.....Jag ska ta kontakt med oslo och höra med dem om de har kvar någon SPT. Om den inte finns, vad skall man använda då?? Vet du om någon ersättningsvätska? Jag får titta på deras hemsida så kanske man kan hitta någon. Clearaudio har en, men man vill inte chansa så att nålen försvinner ut i den svarta vinylrymden...

Edited by - Bland on 2002/08/13 18:31:0
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/08/13 :  18:56:07  Show Profile Send lindvall a Private Message
Också jag får sälla mig till kören av frågor till Björn.

Finns det någon uppskattning på när Tivoliradion, classic walnut-versionen, kommer att bli tillgänglig i Sverige? Den verkar ju så mysig.

-----------
No bull!

Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/08/13 :  19:01:51  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej Lindvall,

Intresset för Tivoli Audios Model One var mycket större än vad vi någonsin anade! Detta resulterade i att vi hade sålt slut på alla exemplar 3 dagar efter att vi fått in den första leveransen.

Nästa leverans kommer att finnas i Sverige i början av september, så ytterligare några dagar senare kommer Model One återigen att finnas tillgänglig i butikerna.

med vänlig hälsning

Björn Wiman
Audionord AB

Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/08/14 :  10:56:07  Show Profile Send lindvall a Private Message
Tack för svaret Björn! Vi ser fram emot september då!

-----------
No bull!

Go to Top of Page

Leon
Member

228 Posts

Posted - 2002/08/23 :  10:43:50  Show Profile Send Leon a Private Message
Hej Björn!
Vad kostar det att få nya kondensatorer
i mitt ksa200?
Varför finns det inte ballanserade ingångar?
MVH/Leon

Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2002/08/23 :  12:55:10  Show Profile Send B Peter a Private Message
quote:
Finns det någon uppskattning på när Tivoliradion, classic walnut-versionen, kommer att bli tillgänglig i Sverige? Den verkar ju så mysig.

Som av en händelse sitter jag just nu och lyssnar på min Tivoli model one, classic walnut

En mysig radio, som sagt.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000